Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTI Special -84 aka Sauerkraut | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 30648 besök totalt |
Fakta om fröken "Sauerkraut": Modell: VW Golf GTI Special -84 Motor: 1.8L (JJ) Chassi: Coilovers och poly-bussningar runt om. Bromsar 280mm skivor fram på G, trummor bak, stålomspunnet runt om. Fälgar: 15" Speedline Turbine Däck: Toyo R888 195/50-15 Interiör: Rensad på mattor m.m., sportratt, Momo knopp, Momo glasfiberstol. Exteriör: Alpine White (L90E), mörka klarglas med kryss, vita blinkers, GLS grill, borttagen torkare bak... och så de obligatoriska bilderna: Så här såg hon ut när jag köpte henne: Innan hon ställdes in i garaget så fick hon följa med på T80: Lite blandade bilder: _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Dagens fråga:
Jag har tagit bort all mekanik m.m. från takluckan så nu är det bara plåten kvar. Hur sätter jag fast den på bästa sätt? Jag har funderingar på att punkta fast den på några ställen och sedan fylla glipan med tec7 eller nåt liknande. Är det vettigt att göra det? Pros & cons tack! _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Jo det är förvisso sant men det blir till att fixera den på nåt bra sätt innan man börjar leka med sprutan. Det är ca. 4-5mm springa runtom takluckan nu när jag tagit bort tätningslisten. Borde vara lättare att punkta fast den på några ställen och sedan limma... Men vad vet jag. Blir till att testa helt enkelt. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Takplåten är ju rätt tunn och förhoppningsvis väldigt rak. En svetsloppa är sjukt varm och värmer upp mer än man tror. Värmen gör att plåten slår sig extrem lätt. Det ger mängder av slip och spackeljobb om det ska bli 100% innan lack.. Eftersom jag vet vem som förmodligen ska spackla och slipa så spar vi honom en massa huvudbry om du skippar svetsen om det går. Du skulle kunna ringa Pettz och höra vad han säger om det hela. Han vet vad som behövs för att få det bra innan lack, förhoppningsvis vet han vad du inte ska göra för att fördärva förjobbet också. _________________ /Anton Lillsund |
||||
True-true Har försökt få tag på mannen ikväll men det går inte att komma fram på hans telefon "Nummret kan inte nås förtillfället..." Får testa igen lite senare. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Du har väl sett min taklucka? Den sitter med svart Sika, men vi har gojs på jobbet som är likasamma ... Jag är för övrigt fogandets okrönte konung, vill du ha hjälp? Hur ser takluckan ut under? Finns det nånting alls att fästa det i? Lyckas vi bara fixera luckan så håller nog fan limmet fast den när det väl härdat. _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Kan man bara passa in den och fixera den så borde det vara lugnt att sätta fast den med "gegga". Tejpar man kanterna så får man ju en riktigt fin fog också. När kör vi? _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Ett tips är väl att gegga dit takluckan efter att den är lackad....lackerare gillar inte gegga med ev. silikoninnehåll....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Det är den tanken jag haft. Ni som bor i krokarna får komma över och dricka öl med mig istället. Det är då man löser problemen bäst. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Eller limma med svart ISR 70-03 som också ser ut som list
Öl låter bra, men det blir ju så svårt att ta sig hem då Vi får åka ut och limma täta banka spackla sparka svetsa skruva åsså får Vero agera taxi _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Taxi fixar sig EDIT: Nu har jag pratat med killen som eventuellt skall slipa min bil. Han skulle återkomma så fort han räknat lite på jobbet. Spännande värre! _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
VW Golf GTi Special från 1984 är lite av en drömbil för mig.
Har åkt och kört en del och de är riktigt roliga och går rätt bra original. En preppad sådan i bra skick är nog oslagbart i körglädje. Följer detta med spänning Jurkko! Sen när den är klar så kommer jag med plånboken Har också haft en golf mk1 för läääänge sedan. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Det var en bredrövad Golf du hade! Vart rullar den nu? Visst är dom trevliga, men min drömbil stavas 911, GTV, HF Integrale, ID/DS... (Listan kan göras lång). Du hade ju chansen att köpa Golfen av mig redan nu. Mer eller mindre bara lacken kvar. Priset kommer att öka avsevärt när det är gjort _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Är allt annat än nöjd just nu.
Det är inte meningen att jag ska ha en fungerande Golf. Var och fixade en ny tändmodul och lite annat smått idag. So far, so good! När jag väl tänkte starta upp bilen så upptäcker jag att tempmätaren går upp i max så fort jag sätter på strömmen och när jag vrider om så att startmotorn börjar "tugga" så hoppar varvräknaren en hel del också. Dyker ner under huven och kollar om det är några sladdar som blivit felkopplade... Hittar inget felkopplat men jag upptäcker att så fort man rör vid vissa kablar så smular dom bara sönder KUL! Antar att det bara är att börja dra nytt kablage då. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Gamla folkvagnar är miljövänliga, ekologiskt elsystem o.s.v.
Har stött på samma problem här och var i min, det är tyvärr ett typfel. Bara att byta ut sladdarna. Positivt är att de större kabelhärvorna brukar klara sig lite bättre. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Det är bara att gilla läget. Blir till att köpa på sig några meter kabel och sedan byta ut så mycket som möjligt. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Slapp använda mig av den köpta kabeln. Använde mig istället av en bättre beg. kabelstamm jag hade liggandes i garaget.
Nu är delar av kabelstammen utbytt i alla fall. Det tog sin lilla tid att löda och fixa i fågelboet, men nu hoppas jag att jag fått ordning på röran. Bild på fördärvet : Försökte mig även på att starta motorn men det gick inget bra. Problem är väl till för att lösas antar jag. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTI Special -84 aka Sauerkraut | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 30648 besök totalt |