Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum 911 RS? nej jag väljer nog något nytt (ny McLaren) | 1, 2 >> 8534 besök totalt |
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Hmm.. ratten på sidan?? Luftintag a'la Lamborghini's tidiga 90-tal?? Färgen???
Får hoppas att den är jäkligt snabb då. |
||||||
|
||||||
http://www.pistonheads.com/pics/news Strongt gjort att inte plocka färdiga delar från nån annan till nåt. Men de har säkert inte ignorerat fungerande saker från tidigare bilar/projekt. Undrar vilken olja de har till sina dubbla våtkopplingar i växellådan |
||||||
Tyvärr tycker jag inte alls att den här verka följer konstruktion/design-värderingarna från Gordon Murrays gamla goda F1 där allt handlade om att ge föraren en körupplevelse utöver det vanliga. Där naturellt andandes motor med manuell växellåda, väldigt låg vikt och låg tyngdpunkt, ej aktiva stötdämpare, m.m. valdes för att ge föraren full kontroll och maximal körupplevelse.
Denna med automatlåda, överladdad motor, sidoplacerad förare, säkert rätt tung, tilltalar mig inte i närheten så mycket som McLaren F1. Men sådana attribut kanske är nödvändiga för att sälja och ge lönsamhet i dessa nya tider? _________________ Måns Puur |
||||||
Problemet är väl att de äkta motorentusiasterna, de som uppskattar bilar utan servostyrning etc, oftast inte har den pengasäcken som krävs för att vara en potentiell kund. |
||||||
Jag gillar den. Modern teknik. Säkert skitlätt, monocellen som utgör sittbrunnen väger 80 kg. Definitivt skiträtt! De har jagat vikt överallt. Om några år har alla bilar moderna växellådor, Jarlmark skrev en
mycket bra artikel i ämnet. En modern turbomotor klår alla sugisar och är som sig bör lättare. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Till och med GT3:or |
||||||
|
||||||
Det är väl inte helt lätt att få designen att sticka ut när man har samma mål som de övriga på marknaden. Till och med jag kan förstå att man kör med turbomaskin med dubbelkopplingslåda. Man behöver inte släppa gasen lika ofta så då hämmar inte turbo lika mycket.
Det är ju inte menat som en efterträdare till McLaren F1 utan ett helt annat segment på marknaden. Bra att förare och passagerare sitter nära varandra så de kan spara mer vikt... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Ron Dennis berättar om bilen och meningen med den:
http://www.autoblog.com/2009/09/10/v _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Hehe....okej |
||||||
??? om jag inte har helt fel så har han väl aldrig lekt med ferrari, isåfall merca.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
ohhhhh, denna bilen get mig ett galet habegär.
Jag tycker att designen är klockren, så perfekt nedtonad för att vara en så grym bil. Ferraris design skriker så mycket "hej, se på mig", denna har mer engelsk klass. Första bilen på riktigt länge jag får sådant sug på! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Allmänt banåkaforum 911 RS? nej jag väljer nog något nytt (ny McLaren) | 1, 2 >> 8534 besök totalt |