Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Dax Rush Hayabusa | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (49303 totalt) |
Hej Mattias!
Ser bra ut! Är ni flera som köpt? såg att det va en till på zatzy eller det är kanske din? http://members.chello.se/ibert ps. är lite avis på dina fälgar _________________ Mvh Carl-Johan Björneheim |
||||||
Det är inte min bil på Zatzy utan en kill som heter Tommy. Den bilen blir en dräpare med turbo från Marklund om jag fattat det hela rätt. Det har gått några Dax kitt till Sverige i höst så helt ensam är man inte _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Låter som den bilen mest ska gå rakt fram Vilket slöseri _________________ Pär Hylander |
||||||
Det hade jag nog tänkt Det finns inte så mycket annat man kan göra med en sån här bil oklart vilken serie det blir, dock. Locost är uteslutet och i Roadsport får jag inte använda F1 hjulen. Kvar är väl Modsport men frågan är om dom släpper ut en sån grönhjuling som jag där _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Varför skulle dom inte göra det? Man skulle inte få komma förbi nån dag och titta? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
[quote="FSN"]
Självfallet är du välkommen förbi på en titt, Fredrik. Tyvärr är det bara hjulen som är något att se, än så länge. Hittills har det mesta av tiden jag lagt ner hamnat på beräkningar av pushrod fjädringen. Så på själva bilen har det inte hänt så mycket _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Visst måste man ha gatlegala däck i Roadsport? _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Ja, däcken måste vara E-märkta eller DOT-märkta (DOT från och med 2004 års reglemente).
Personligen tycker jag att Mattias däck är lite för smala (inte). Det fanns ju bredare fälgar men det ville han inte ha....! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
Vi körde en turbohayabusa i bänken på jobbet idag. 362hk och 320nm på bakhjulet, motsvarar dryga 400hk i motorn. Mer eller mindre konstant effekt från 7000rpm upp till 11000rpm. Borde vara en kul motor i ditt projekt.
Som om 175 hk inte skulle räcka till... Ditt projekt låter ruskigt kul! _________________ Jonas Edling |
||||||
Är den motorn tillsalu Tanken var annars att börja med en standardmotor och uppgradera senare om det skulle behövas. _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Jag måste säga att jag tycker det är helt ofattbart vilken effekt man kan plocka ur mc motorer, tänk om typ en 2L turbomotor kunde ligga på liknande litereffekter med samma körbarhet och varvpotential:D bara lite allmänt: vad är gjort med motorn för att den ska ge sånna effekter? hur mycket laddar aggregatet? Håller den maskinen för effekten eller är risken för ras jätte stor? _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
Det var inte så jag menade, jag tänkte snarare på vad det skulle vara för problem att åka Modsport.... (passar samtidigt på att prova några nya smilys) _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Njae, det är väl kanske inga problem förutom att jag är rutten på att köra _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Kompet är sänkt i maskinen genom en tjockare toppackning. Annars standard förutom en extra oljekylare. Aggregat från en volvo v70r, laddar 1,4bar. Det är väl ingen evighetsmaskin men hållbarheten är fårhållandevis god. Det är absolut ingen 402m cykel utan den används dagligen. Tror inte att motorn lös är till salu, däremot pratade ägaren om att sälja hela cykeln för ca 130'. _________________ Jonas Edling |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Dax Rush Hayabusa | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (49303 totalt) |