Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 *såld* | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (35558 totalt) |
|
||||
Nu förstår jag vad du menade med att den blir snarlik min Vad annat kan jag säga än att
den är läcker. Och vad snyggt med den gamla fronten. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Fiin kärra du skaffat igen
Värillä väliä kunhan se on punanen Ett stort minus med m3 maskinen är oljefällan jag fick ca 2dl olja i hela insuget ur luftfiltret rann det olja LMM pajja med Så byt fällan till större om du ska köra mycket bana. Jag åker med högre utväxling 3,73 i klumpen så på anderstorp varvade motorn mellan 5000-7100 hela tiden när jag gasade för fullt. _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||
Tjo!.. vad är det för uppgradering man gör av oljefällan? byter man till originalprular från en annan bmw modell? /P |
||||
Thnx!.. Har inte så värst mkt bilder från Anderstorp, tyvärr. Det blev mest bilder på Cupen, suddiga sådana oxå.. |
||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
Kul m fler e36:or.. Grattis till en rolig bil..
Nedanstående länk är till TMS och deras lösning på oljeproblemet, läs bruksanvisningen för tips på hur man gör.. http://www.turnermotorsport.com/html M v h // Johan |
||||
okej, danke!.. men skiljer sig inte jänkarnas motor mot den varianten vi har?.. har för mig jag hört nått om att det inte bara är skillnader på insug utan även olja-smörjning.. |
||||
Thnx! |
||||
Det jag menar är är oljefällan som sitter under insuget.
Vad jag vet finns det inget att köpa som är bolt on utan det blir att tillverka eget med grövre slangar än standard. Största problemet är att orginal oljefällan har en retur slang på ca6mm där oljan går tillbaks till oljetråget men eftersom den är så liten så hinner inte oljan rinna ner när man ligger länge på höga varv. Peter. Vilken dag är du i garaget ? så kan jag komma och glo på nya beamstern och förklara mer angående oljefällan. _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||
Jag har ett kit med lösningen liggande. Större volym på oljefällan samt 3,2 tråg och oljepump där returen i tråget är taget upp till 12mm. Turners kit går att montera på en euro S50 med lite modifikation. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Hej, jag skulle gissa att jag är där i helgen, kan dra ett sms när jag åker dit.. så är det bara att svänga förbi om det passar dig |
||||
tjo!.. det går i normal-mek-tempo för min del,.. har iaf kapat loss delar från donatorbilen, nu ska jag styva upp karossen något så jag kan lyfta taket |
||||
Jag tror du kan motstå alla bud jag kan ge för tillfället . och Peter, det är ju inte bra att du skafat en sån här, då kommer du la inte fota så mkt på träffarna sen kanske? hemska tanke _________________ Viktor Starkman |
||||
Några updateringar:
1st 51118122450 1st 51118122449 ...lock ist för dimljus. (nylackade, ska monteras..) 1st 11611401996 ...insugsbälg, byttes pga sprickor i den gamla. 2st 51718413359 ...förstärkningsbrickor till fjäderbenstornen bak. 2st 31312489795 ...förstärkningsbrickor till fjäderbenstornen fram. Millway - Mässingsbussningar till BMW bromsok [90040] ..har mekat på det framtill hitills.. och..sist men inte minst, 4st BMW motorsport (GT?) fälgar: Voila! |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 *såld* | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (35558 totalt) |