Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Sierra 2,1L Pinto | 4126 besök totalt |
Hej gör väl en tråd om min sierra då till attt börja med så har den varit turbo konveterad men den motorn har nu åkt ur för att ge plats å min sug trimade pinto istället.
har en lite väg att gå innan den är klar upphängningen ska ses över har en del prylar som ligger å väntar tilex sellholm knivar å koni dämpare å lesjöfors fjädrar som ska kompletteras med polly bussningar å några hema gorda nylon bussningar. sän ska bromsar byttas så jag får skivor bak bland annat samt att det blir en diffbroms med 3:92utväxling _________________ Tommy Kallur kör:Ducati |
||||
lite mer bilder
motorn på plats tyvär så kommer weber förgasarna ta i huvudbroms cylindern den ända lösningen jag har nu är stående pedallstäl (obs filtret är bara dit hängt över in suget) håller på å ska montera hydraulisk handbroms borde ju bli bra det är tänkt att bilen ska ska användas på bana så mycket som möligt fast till stor del ska det gå brett _________________ Tommy Kallur kör:Ducati |
||||
|
||||
botten = viktade kolvar å stakar kolvar är smidda. strokad å polerad samt balanserad vev med rem å svänghjul. svänghjulet är ordentligt lättat. toppen =stora ventiler 44,5in å 38 ut enem a8 kam hårdare vfjädrar kraftigt portade kanaler. förbräning rummen är moddade samt att toppen är planad kommer inte i håg vad kompet är just nu men 11 någonting har jag för mig att det ska va _________________ Tommy Kallur kör:Ducati |
||||
Låter ju inte så tokigt, vet du vad den lämnar? _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||
nja bara lite gissningar men runt 180-200 kanske om man har tur. ska köra den på rullar å ställa in den så får jag max ur motorn så det kommer upp broms papper så småningom _________________ Tommy Kallur kör:Ducati |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Sierra 2,1L Pinto | 4126 besök totalt |