Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M Coupe -98 *SÅLD* | 1, 2 >> 8319 besök totalt |
Fiskebilen, som den så snällt kallas i vissa sällskap
Så här ser den ut Den står som den lämnade fabriken i stort sett. Inget är ändrat eller skruvat. Däcken som sitter på nu är Toyo T1R eller vad dom heter i standarddimension. Tanken med bilen är att ha kul med den. Konbana tycker jag är kul så det ska jag testa. Bankörning kanske det kan bli om tilfället ger möjlighet. Bilen känns aningen svajig i beteendet. Jag har sneglat lite efter ställbara kränghämmare och möjligen något chassikit. _________________ /Anton Lillsund |
||||
oooch tjena Anton!
En Batmobile med knallpuffra! Som du är inne på är ju evolution lämpligare än revolution. Hämmarna är en bra första punkt, mycket bang for the buck väghållningsmässigt. och, som du vet: www.bmwsc.com _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Läcker bil! Kul men ändå ganska praktisk, va?
Har åkt runt några mil på Toyo T1R (förvisso med högre profil, och en helt annan bil) och upplevde då hela bilen som rejält svajig. De sägs ju ha svaga sidor så... Så, kanske en idé att prova med andra däck innan du köper andra prylar? |
||||
Bilen är i motsats till vad många tror mycket praktisk.
Den lastar riktigt bra och man slipper köra omkring med en massa folk. Angående däcken så tror jag inte det är de (inte bara de iaf) som ställer till det På bilderna sitter det Pirelli Pzero nånting, förvisso sopslut och kassa, men beteendet fanns där redan då. Jag upplever bilen som hyffsat giftig vid lastväxling i kurvor, plus att det kränger en hel del. Jag tror det är en vanesak att våga se förbi plus att det bör bytas till lite kralligare delar på väl valda ställen för att det att lira som jag vill. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Hämtade bilen från en Inspektion II idag.
Bilen fick beröm för det fina utvändiga samt mekaniska skicket. ta till dig, Björn Den går om möjligt aningen bättre nu, dvs för bra. Motorn är nästan (bara nästan) i mesta laget för chassit Vore verkligen kul att köra en konbana i sommar för att klura till det lite lagom i vinter. På Sturup hoppas jag verkligen kunna svänga till det på när Rejsa.nu samlas och umgås på det vis vi gillar bäst Jag kommer även att visa upp bilen på den utställning som ordnas i samband med denna megaträff. mest för att slippa parkera långt från området, vem vill se en original standardbil... om jag slutar jobba så mycket i veckorna så kanske jag orkar hjälpa min far med garageombyggnaden vi har dragit igång. om ombyggnaden inte blir klar i sommar så har jag bara uppställningsplats i vinter.. Tar jag mig ork så får jag en hyffsat bra mekplats med tillgång till det mesta. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Gillar verkligen färgen, var en sådan jag letade efter först. Fick nöja mig med en svart. Vad är det du ska hämta förnågot roligt?
|
||||
Nice!!!
Ser ut att vara i väldigt bra skick... Kooolt reg nr oxå? Lite lagom mods så blir dessa riktigt snygga.. Har tyvärr inte kört någon M, men Pappa åker i en 3.0:a Ta god tid på dig och köp "rätt" saker.... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Jahapp, så här efter resan till Sturup och Rejsa-träffen så är det dags att ställa in bilen i garaget för vintervila..
Bilen har rullat hela 27 mil efter hemkomsten från Sturup.. (ungefär en full tank..) Jag har dessutom fått det angenäma bekymret att välja mellan två garage att ställa bilen i över vintern.. Som det ser ut nu får den stå hos mina föräldrar i ett varmt garage med täcke och långkalsonger över sig.. det andra mekgaraget ska nyttjas för andra fyrhjuliga farkoster.. vi får se om det bjuds upp till mekdans där det monteras luftkylning för bromsar och eventuellt något annat under vintertiden.. om inte så tas det omhand under våren.. För 2009 ska det köras konbana med denna gamla sportkombi! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag har provkört den (tack Anton!) men jag tyckte den kändes väldigt mjuk, snudd på sjösjukevarning. Tror det bara går sakta på bana och sliter däck, utan att vara speciellt givande. Receptet borde kännas "litet och tajt" men i verkligheten var styrningen vag och vevig, man kände inte alls vad däcken sysslade med och det kändes som om man satt "på den", snarare än i den. Det hjälpte inte att de egentligen bekväma och kurvvänliga läderstolarna var glashala. Rakt fram naturligtvis som en hyffsad raket (dock ej i takt med min Westfield, men det skiljer ju typ 800kg i vikt...). Jag tror vagheten och mjukheten är en kombination av bussningar och dämpare. Vad jag förstod är de ganska vridstyva, så rimligtvis med lite andra bussningar, fjädrar/dämpare och bättre utväxlad styrning borde de gå att få givande på bana, även om jag förstått de inte är så speciellt snabba totalt sett. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Snackar du om Z3 M coupé . Du kan ju höra vad Lockarpsgokart här på forumet gjorde för tider med en hyfsat standard M coupé. Jag vet att han körde Knutstorp på 1.07 t.ex. . Jag klockade honom på Sturup och vet att han gjorde väldigt bra tider där också. Så att M coupén skulle vara sölkorv på bana kan jag inte hålla med om . |
||||
EDIT. Förlåt Anton om jag smutsar ner din tråd. Ta bort inläggen om du känner för det. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Du måste ha ett väghållningskit Anton. Det finns ingen genväg. Därefter kan du uppgradera hämmarna (Thord i Eslöv) för att kunna påverka över/understyrning. Eller kör budgetvarianten på kort sikt: sjösjukepiller.
Grattis till en fin bil _________________ Stefan Larsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M Coupe -98 *SÅLD* | 1, 2 >> 8319 besök totalt |