Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro 1969 | 1, 2 >> 9153 besök totalt |
nä du Chevrolet produced a special 302 in3 (4.9 L) engine for Trans Am racing from 1967-1969. It was the product of placing the 3-inch stroke crankshaft from a 283 into a 4-inch bore 327 block. This engine was mostly used in the first-generation Camaro Z28. Just over 100 DZ block 302 engines were used in the, unique to South Africa, Chevrolet Firenza Can Am. Conservatively rated at 290 hp (216 kW), actual output was around 360 hp (268 kW). This block is one of 3 displacements that underwent a transformation for the 1968/1969 period when the main bearing size was increased from 2.30 in to 2.45 in. Det fanns även ett fabriks option till dessa motorer det ovanliga cross ram insuget med 2 holly 4-portare race motorerna gav i detta utförande ca 450 hk _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Tjena Johan!!!!
Kul o se dig här! Med en raggar bil också som sig bör Hur går bygget? Vi lämnade Brandholmen också, och flyttade hem. Frun hälsar, och hälsa frun _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Glömde visst den glada gubben efter den här så här kommer 2 De flesta tillverkarna som var med i Trans Am racingen när det begav sig hade en 302:a på programmet då det var nära klassgränsen på 5 liter _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
||||||||
Tjena
Tack för alla komplimanger angående bilen. Jag återkommer med svar på era frågor men just nu så bubblar mitt huvud av gin&tonic i överflöd. Bifogar bilder på min drömbil. Om det finns en däckGUD så gör han godkända däck i 15" _________________ Johan Lindh |
||||||||
Lite Flåklypa Grand Prix över den .... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||||
Tjena
Jag har tagit mig friheten att låna tagna bilder på forumet. Om det ej är ok så meddela mig så tar jag bort dem omedelbart. Angående bilen: Cheva small-block 350ci som lämnar ca 430hk och drar fantastiskt mellan 1500-7000RPM. 5-växlad TREMEC låda. Chassiet är påbörjat med nya bussningar och liknade för att bli lite svängigare. (Detta jobb är just påbörjat och jag jagar info på hur de gjorde när Penske och grabbarna körde fort på sluten 1960 början 1970) 17" bling-bling hjulen är snart ett minne blott. Jag ska köpa 17" plåtfälgar som kommer lackas svarta eller oranga som bilen i övrigt. Däcken är BF Goodrich KD och de fungerar utmärkt. Size 245x45 front 275x40 rear. Bromsarna är 11" skivor med original ok. Bytte belägg till "Brute stop" och då fungerar de faktiskt ganska bra. Hälsningar Johan _________________ Johan Lindh |
||||||||
Har en bra bok som tar upp detta.. _________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||||
Tjena
Har just köpt denna bok. Den ligger på posten och väntar. Har också köpt homolegeringspapper på en Camaro 1969:a. Kommer med stor sannorlokhet att bygga bilen efter dessa regler. Hur går det med Novan? Kan du vara med och köra på Sviesta 10/8? Mvh Johan _________________ Johan Lindh |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro 1969 | 1, 2 >> 9153 besök totalt |