Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd | 1, 2, 3 >> 9824 besök totalt |
Nämen oj då. Ännu ett spq-projekt, finns ju snart hur många som helst
Efter att ha ägt först en Audi GT Coupe från 1982, en Audi S2 coupe från 1992 samt en Audi urquattro från 1986 så är ju valet lätt vad nästa audi blir. jag har funderat på detta i flera år nu. Tyvärr är de så dyra så man får helt enkelt lov att bygga en själv Men men, nu står den ju där hemma. GT:n som bara väntar på att få komma in i ett garage för att rivas Saken är nu den att jag precis köpt hus så jag kan ju inte bygga i ett jättetempo som många andra gör. Men däremot så är det garage i källaren så när man blir rastlös så går man dit ner å pillr lite på bilen Motor - gissa (2,2L 20v 3b) Blir bakhjulsdrivet med bmw låda och bakaxel, men från vilken bmw??? Komplett sportquattro-kitt (långa bakskärmarna) samt grupp B vinge Inredning - Bara det nödvändigaste SFRo - NEJ Bur - JA Låg vikt och "driftsäker" motor ska jag försöka mig på, 350-400hk Kylare i bagagen Fuelcell Lexan-rutor Kanske flytta motorn bakoåt???? En sitt-still-stol pga att på passagerar sidan blir det nog trångt. Tänkt dra rör till kylsystem där samt avgasröret ska komma genom torpeden och ut genom dörren MM... RÖD ska den bli Mer detaljerad planering kommer nog efter grovjobbet med att bredda bilen Jag gissar på att detta kommer att ta skitlång tid men när det är färdigt så ska den inte skämmas för sig på banan Bilen kommer inte in i garaget förrän i november tidigast. Då kommer den strippas ner totalt och kortas direkt iaf... Försöker få med några bilder på hur den ser ut nu |
||||
|
||||
Så jävla fränt, funderar lite svagt jag också på ett bygga nått liknande, köpa en rostig gamma gt coupe först för att prova på kortningen innan man gör det på ett objekt som e värt att bygga på så man e säker på att man kan klara av det själv
_________________ Andreas Linden |
||||
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Njae, blir lite overkill när det gäller kapning/sammanfogning - gissar på att jag inte skulle få bilen rak. Så det får bli STD GT lutning på rutan. Slog just en signal till http://www.adolfssons-motor.se/ och diskuterade lite. Lägger in en order på ett SPQ-kitt hos honom under denna veckan. Jag har hört från många håll att kvalite'n ska va taskig på deras produkter, typ race-finnish... Men det borde la inte va så illa så att det inte går att fixa så jag chansar på att handla där just pga att det skiljer över 20.000:- på ett kitt hos dem jämfört med i tyskland eller england. De 20.000 kan man ju ha till roligare saker |
||||
jepp, nu har jag blivit FÖR MYCKET påverkad av dessa bilar så jag måste ha en Blev ju inte bättre av att jag kikat på ditt bygge :P |
||||
Då är mitt tips att köra ett långt kitt istället. Många gånger snyggare sålänge man inte gör kortningen "hela vägen"... Thats my 4 cents _________________ Magnus Säll Audi Urquattro 20v -90 |
||||
Faktiskt funderat väldigt mkt på det. Då kan man ju iofs ta bort det där med replika Den som lever får se vad det blir |
||||
En replika blir ändå aldrig mera än.. en replika. En sönderkapad GT närmare bestämt Gör det enklare för dig och bygg en snyggare bil nu! Jag älskar sporten, men då ska det vara en riktig! _________________ Magnus Säll Audi Urquattro 20v -90 |
||||
Kanske är lika bra det. Slipper ju ett jävla hästjobb med kortningen då och iom det så kan ju bilen rulla mkt tidigare... Ja, jag får nog ändra mig till att inte kapa... |
||||
ett raderat inlägg...
|
||||
|
||||
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
20v Känns mkt bättre ur ekonomisk synpunkt samt att jag skruvat lite med dem. Är väldigt sugen på å ha den bakhjulsdriven. Frågan är bara vilken låda och bakaxel man ska ha???? |
||||
vaffö inte en gt quattro låda fom du kan diffa och en bakvagns diff från en gt quattro som du kann diffa?bara o köra me mellan diffen i helatiden..
annars kulle man nog välja någon form av bmwlåda och bakvagn. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Tycker att man bör få onödiga kilon att släpa runt på med en quattro-låda. Vill hålla nere vikten. och som du säger, bem-grejer verkar ha schysst hållbarhet. Då är bara frågan på vem som fixar adapterplatta??? För det är inget jag klarar själv om det ska bli bra... |
||||
Ta en låda från 525 TDS, håller för hur mkt som helst, biffigare än m3 lådorna(zf 5 vxl) tillochmed.
inte läst om nån som kört sönder dem ens med jättemkt mos. bakvagn ska du satsa på e34 tycker jag, den stora då, 535/540/m5, går nog inte att köra sönder diffen iaf =) finns lite justeringsmjöligheter på e34 vagnen som inte finns på tex e28 och e30. _________________ Emil Rapp |
||||
Ja mitt motor en låda från en a8 tx eller en A100 _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd | 1, 2, 3 >> 9824 besök totalt |