Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 320is, BMW Cup #18 -såld! | 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 >> 5 besök senaste veckan (81548 totalt) |
Efter att ha sålt denna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
samt denna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Har jag idag köpt denna fina bil för att köra med i BMW cup/standardklassen under 2007 Nyss "hemkommen" till sitt nya garage.. KM/DM på Knutan om 2 dagar så kan jag bara efteranmäla mig så blir det att åka "standard racing" på Söndag! Mer info kommer så småningom! _________________ Patrik Skoog |
||||||
Kul! Grattis till köpet av en snabb vagn!
...men du är medveten om att pressen ökar inför 2007, va! EDIT: Förresten, kommer din gamla E30 rulla i Cupen nästa år? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Tack Samson!
-Det kommer kännas jobbigt att inte kunna klaga på materialet längre samt erkänna att jag är en usel förare...! Jag får väl se om jag kan bättra på det sistnämnda under 2007! EDIT: olof som köpte min gamla vagn skall köra banträffar till att börja med och som jag förstod så skulle han även debutera i cuppen under säsongen. (hoppas jag ialaf) _________________ Patrik Skoog |
||||||
Dubbelt grattis!
Bjöd under på både din bil och Kent's bil bara för att jag inte lyckats få min egen färdig. Nu måste jag verkligen ta tag i mitt bilbyggande om det skall bli debut i BMW cup 2007. Verkligen roligt att det var du som köpte denna bil. _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||||||
från en is till en annan
Vad skiljer bilarna åt som gör ett sånt här byte intressant ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Hej Cèdric, Bilen jag köpte vann standardklassen 2006 och är bevisligen snabb med rätt förare. Min förra bil var visserligen bra med saknade tex coilovers mm. Det är alltid en bättre affär att köpa en "mer färdig" bil än att lägga massa tid & pengar på saker man "saknar"..
_________________ Patrik Skoog |
||||||
Nu är det dax att vakna och få tummen ur om det skall bli något åka i år, -och det skall det!
Nya släpet är genomgången och bilen provlastad. Passade också på att tvätta av bilen lite när den stått i garage i snart 4 månader! Fast bilen är i bra skick så är listan lång: -Stol/bälte/ratt skall monteras -Laptimer skall monteras -Mappning (Unichip Q) av TS motor -Nya distanser mellan hjälpfjäder/fjäder bak (däcken tar i skärmen) -Bygga om avgassystemet -Nya oljor/filter överallt -Elfläkt -oljekylare -Div fix pga reglementet -Kränga om/balansera 10 däck -Cornerweight -Ny framruta -Dekaltrimma med våra nya sponsorers logotyper ....& såklart vaxa & putsa! Detta skall vara klart tills den 28 April, då är det KM/DM på Knutan. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Då har det hänt lite:
Svarvat nya distanser mellan hjälpfjäder/huvudfjäder för att dels kunna höja den 10mm bak och dels för att kunna lägga "brickor" imellan vid cornerweight. Byggt nytt avgassystem & diverse småpill Tanken skall svetsas vid påfyllningsröret i veckan & ny pump är beställd, bra att ha den gamle som reserv Lite bred kanske Tur att andra fälgar finns på lager! Idag inhandlades även Sabelts nya stol som tydligen har högst rygg och bäst sidostöd för oss med lång rygg/långa ben. Elfläkt, fönsternät, diverse olja så oljebyte kan göras på samtliga oljor samt filter inhandlades också. Har även köpt på mig NKG Iridium BKR6EIX stift som enligt KGK skall ge bättre förbränning för bilar som kör med orginal tändsystem. Får se hur det funkar. Laptimer AIM mycron TG, ny bränslepump & catchtank till vevhusventilationen är också beställd! _________________ Patrik Skoog |
||||||
Då är tanken svetsad, målad och monterad. Funkade fint att svetsa efter sköljning med diesel och vatten.
Alla oljor är bytta + filter & stift. Upptäckte att 3 av 4 broms ok behövde ny renoveringssats så det är beställt idag. Har någon bra koll vad man kan måla oken i för typ av färg så det håller? _________________ Patrik Skoog |
||||||
Efter jag blästrat mina ok sprayade jag dem med en vanlig svart värmetålig färg. Flera tunna lager är nog att rekomendera och det har fungerat bra för mig, färgen sitter kvar så det ser fortfarande hyfsat prydligt ut. Mvh Johan _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Inga problem, dels kan man ju tejpa för lite in till cylinderloppet, samt stoppa i något i de två andra hålen för nipplarna, sen kan man ju också använda lite tryckluft efteråt. Mekonomen har OMP:s Firepaint eller vad den nu heter, den ska vara riktigt bra både mot värme och brmsvätska. _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Hobbe, det är värre än så för både Samson & Per-ola skall ta del av högen med gummileksaker så jag undrar vad Louice säger om det... _________________ Patrik Skoog |
||||||
Jag misstänker att era Cupbilar kommer att utsmyckas på ett mycket....ähhhh.... "originellt" sätt i år ? _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Jag hade en både nippel och bromsslang kvar på oken vilka jag naturligtvis bytte ut sedan. Sedan blåste jag ordentligt rent med tryckluft.
Schhh, inte så högt... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 320is, BMW Cup #18 -såld! | 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 >> 5 besök senaste veckan (81548 totalt) |