Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVOlution 5 RS LHD | 1 besök senaste veckan (4798 totalt) |
Hej alla!
Äntligen tillbaka här efter att ha bränt av 2 st honda s2000 med kompressor. Den ena krockades snygt av en vän och fick sätta livet till och den andra blev såld ner till malmö. Skitkul bilar med alldeles förmycket effekt :-) Har allting velat ha en evo6, enda sen jag köpte min första impreza gt, så har jag sneglad på evobilar. Har alltid sett det som en drömbil. Sagt och gjort så såldes min s2000 och samma dag la jag handpenning på en bil som jag inte trodde fanns :-) En vit evo 5 rs vänsterstyrd med 1600mil på mätaren. Tanken var att jag skulle ha köpt en preppad evo6 men när jag såg denna(på bild) så var jag såld :-) Bilen köptes osedd och hämtades några veckor efter av en vän till mig. -Faan, det e helt sjukt.... Det är bannemig som att köra sega rally :-)))))) (kompisens kommentar. (Bilen hämtades när det fortfarande fanns lite snö kvar i landet...) Evo 5 Rs 1998 1600mil Rs innebär ingen ac, ingen el istorsett över huvudtaget. Bättre diffar, ingen ayc eller andra elektroniska hjälpmedel. Evo 5 rs lhd byggdes i ca 300ex. Körde bilen orginal hela maj, typ 100mil, det enda som satt på var ett par bilstein pss9 coilovers(grymma!!) Trimma, Trimma, TRimma, TRImma, TRIMma, TRIMMa, TRIMMMMAA!!! Hehe, orginal finns det inget som heter. Det tog väl ungefär 1-2 dagar innan jag var inne på jrm, smr, evoclub etc etc...Huga, här fanns det grejjer att göra. Tid bokades hos jrm för lite snack och trimplaner. Steg 1 beställdes omg, vilket innebär: *Hks silent Hi-power exhaust *Hks frontpipe & Extension kit *Walbro gss342 soppapump *Apexi power intake *Hks stift *Ecutec mappning *Hks ssqv dump *Ny wastegate *Byte av alla oljor Bilen lämnas i maj. Medans bilen stog där tog jag kontakt med pean sweden, för att få lite bättre bromsar. Brembo bigbrake kit inhandlades fram och bak med pfc skivor och belägg. Självklar stålomspunnet runt om. Grejjer skickades direkt till jrm och de meckade :-) Passade även på att få org 17" fäljarna omlackarade i vitt. Dunlop direzza d2g betställdes och monterades Bilen blev klar i början av juni, går inte riktigt bra över 5krpm, jag tar dock bilen och kör lite. Går som ett skott på låga varv--->5krpm men går riktigt dåligt över 5. Sommarn går och jag gör ett försök att åka till japmeet. Kör ngra vara men till mitt förtret så går bilen rejält dålig. Åker knappt jämt med org evo6:or. Bilen lämnas till jrm som skall felsöka och där är vi nu! Skam den som ger sig, när bilen står stilla så finns det plats att handla :-) Inhandlat eller beställt/planerat är: *omp wrs stolar 2 st inkl underreden *omp helbur *Cusco kolfiber stag fram+bak *Cusco ställbara kräningshämmare *Cusco lower armbar 1+2 *5zigen gn+ proracer fälgar 18" Framtida planer: *Autronic sprut *Powerflex bussningar i hela bilen *3" punkts bälten, OMP *Flockning av instrumentpanel och dörrsidor *KÖRA KÖRA KÖRA! Just nu hoppas jag bara på att JRM blir klara med bilen så snart som möjligt. Åker till gotland den 15 sept och då jävlar!! Återkommer med mer bilder och uppdateringar. Tips trix och annat skojj mottages gärna i tråden [/img] _________________ Andreas Håkansta |
||||
Nej det är ljug Har läst på mycket forum och även kolla med mitsubishi. De har ialla fall gjorts 200+ _________________ Andreas Håkansta |
||||
ok. Det var inte förra ägaren som sa det till mig heller. Utna en annan. _________________ // Jani Hast |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVOlution 5 RS LHD | 1 besök senaste veckan (4798 totalt) |