Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-07-21 Falsterbo Trackday och Trophy (Sturup) | << 1, 2 10555 besök totalt |
Jag kör på r-däck och har ej kört på slicks!! Förra gången jag körde Sturup var första gången där. Dock den klart största vinsten nu var att jag använde 2an i de tajtare böjarna mot 3an tidigare. Sedan hade jag bara en halv framspoiler förra gången, hur mycket nu det gör vet jag inte men nog understyrde det mer förra gången då spoilern inte var hel. I övrigt så förbättrar man sig så fort man kört en bana fler än en gång. Var ny vända ner till ringen ger mig snabbare tider, detsamma gäller www.challenge.nu på tullinge som jag körde förra året några gånger och detsamma gäller sturup. Hur vet jag då att jag ständigt förbättrar mig, enkelt, jag gillar tidtagning Spår val ner på milimeter nivå är inte min grej, utan jag kör mest på. Det ter sig oftast ganska naturligt med spår på ett sätt, samt fart tvingar en att använda mer av banan. I övrigt så är ett idealt spår just bara ett idealt spår. Officiellt körde jag ju nu 1.10.97 i tävlingen på ett flygande varv, så beroende på hur hög eller låg mitt 1.09 varv var så är det ju inte så stor skillnad. Sätta tid på endast ett flygande varv är inte helt lätt, fråga de som provade i tävlingen, det blir lätt att man gör fler missar då än man gör när man bara kör varv efter varv själv. Såg ingen på Sturup som använde mitt spår, eller edit tog ut banan eller körde på curbs där jag gjorde det. Även på mantorp har jag nu efter sturup kommit på att jag kör på fel växel ett par ställen och jag antar att även där kommer jag komma ner en bit i tid nästa gång. Körde Mantorp tidigare i våras, innan de var det säkert 8 år sen. Gelleråsen gick hyggligt blev klockad av Bernad Löhr på 1.15 tid(hög/låg?) dock var det då ett parti på banan avskillt med koner p g a ny asfalt och man fick således inte köra där,därav blev spåret inte helt optimalt. Så en hög 1.13 torde till 1.14 nåt bör ju gå kan tänkas. Jag känner samt träffar ständigt en massa från detta forum, nu senast i Falsterbo, så tro mig jag står för det jag skriver, särskilt gällande tider. Jag hade mer uppskattat en ursäkt i tråden, hellre än den du skickade i pm på det sättet hade det kännts mer trovärdigt. Men helt klart är den accepterad trots att du mer eller mindre kallade mig lögnare. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Ja se så fel det kan bli, jag missbedömde dig tydligen, ursäkta. Som du förstår så när jag skrev mitt inlägg så såg jag endast ditt tidigare samt PM. Sorry. Jag tyckte mig vara väldigt tydlig då jag tidigare skrev vad som var den officiella tävlingstiden tiden samt den andra blev jag klockad till, nåväl. Gällande ringen så är det en gammal film med RS6 från 2004 och är inte snabbare än 8.29 BTG, däcket small tidigt av vistelsen där nere. Hade gått fortare om inte det hänt så tidigt. 7.53,5 BTG varvet finns inte på nätet, men jag har filmen såklart, självklart får du se den en dag om du vill. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
En liten fråga bara så här på natten, vad är din bästa tid med CSL:en på Knutstorp? /easec
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Min bedömning av all motorsport är att matrialet endast är en del. Sen finns det också ngt som heter talang och med den kommer man rejält långt och kan göra tider som vi vanliga dödliga endast kan drömma om
Göte (Sen är det så att killar som Göte alltid kommer att få problem med den Svenska Jantelagen, vilket är djupt tragiskt) _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Det är alltid svårt att bedöma sanningshalten i det man läser på nätet... Jag är själv ofta väldigt skeptisk. Det finns så många som är duktiga chaufförer och experter - bakom tangentbordet - men på banan ser det inte alltid lika imponerande ut. (Ungefär samma fenomen som man kan uppleva på After-ski:n i valfri skidort under Stockholmarnas vintersemester... Kung i baren, men plogsväng i backen. ) Därför är det kul med undantag som Gaute. Snabb - och vågar dessutom snacka om det. Hoppas därför att vi ses på fler banträffar. Jag vill hellre lära mig hur, än att ifrågasätta om... _________________ -- |
||||
Sen är väl Gautes bilar helt och hållet original |
||||
Jag antar att jag är kontoversiell gillar att sladda samt köra bana. Samt inte minst prata tider, för mig känns det naturligt att göra det, särskilt på ett banåkarforum. Säkert finns de som ser mig som en skryt o snackpelle, men faktum är att jag bara berättar just vad som varit. Inte minst tycker jag det är jätte kul med bilkörning. Har man lite bilfysik med sig så blir man bara en bättre och säkrare förare i övrigt. Anledningen till att man ex inte frekventerar BMWs träffar nu mera är att man knappt får drifta upp reflexerna några varv, man får knappt ens köra om. Annat var det under tidigt 90tal i den klubben. Nåväl, visst måste man ha regler, särskilt då klubben växt sig så stor. I övrigt tack alla vänliga själar. Lunchen på Kust var bara trevlig, gud va fint Falsterbo är. Ps. det är ju helt overkligt, tokigt att de kör spint lopp på TID inne i falsterbo, de verkar ju farligt, men jag gillar det såklart starkt , synd att jag inte anmälde mig. Verkligen osvenskt, jag menar hur har man fått igenom ett sådant event i Sverige, måste vara rätt kommun . Undrar vad tidsmotståndarna på detta forum tycker om det som sker i Falsterbo egentligen? Det hela är ju lika tokigt som Nurburgring ju Ds _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jodå, Gaute körde mycket imponerande på Sturup, CSL med R-däck. Jag klockade manuellt runt 1,09-1,10 (kommer inte ihåg exakta tider), och det var inte bara ett varv utan flera.
Så nog f-n kör han snabbt........ Dessutom kör han sk-t bra! Applåd...... Den officiella tiden finns säkert sparad någonstans, har för mig att den låg runt 1,10. Som sagt, mycket imponerande! _________________ Mikael Eriksson |
||||
Från Gelleråsen, RUF-dagen.
http://www.rs6.com/forum/showthread. Götes idoltråd _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
[quote="Erik B"]Från Gelleråsen, RUF-dagen.
http://www.rs6.com/forum/showthread. Shit vad ni håller på!! Guate din bil är värdelös köp en snabbare.... Nice tröja passar kanske till nya bilen? _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||
Grym, tja det vet jag inte, de finns ju de som är bra mycket snabbare än mig där ute. Ps, i övrigt hoppas jag CS en går bra för dig på GP slingan, lycka till. Ds _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Kristian, är det Jap Motorsports bil du syftar till. Ja den har ju potential, hade förmånen att prova den på ett våt sturup. Den har om jag minns rätt 360hk på ca 1150-1200kg. Riktigt kul var den. Tråkigt bara att de fick kontakt med annan bil i racet och min körning då ställdes in p g a trasig hjulupphängning. Disel på 950kg samt 150hk var ju kul även det. Allt på hjul är ju kul. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Det stämmer bra, Jap var snabbaste kl.3-team på sturup så länge det varade.
Bra filosofi _________________ /Kristian Elisson |
||||
Hej.
Reggade mig här idag och hittade denna tråd, och då kännde ju jag att jag får lägga upp lite bilder då jag var där, fotade även racet och utställningen i Falsterbo som press, men inte orkat/hunnit redigera alla dom än ;P. #Går lite hett till ibland #Lite drifting #Nära med näsan Där är några stycken iaf. Resten finns att se på http://gallery.voodoo-people.com/album793?page=1 och grattis till CSL:en för snabbaste tid, härlig körning! _________________ Viktor Starkman |
||||
Eftersnack 2006-07-21 Falsterbo Trackday och Trophy (Sturup) | << 1, 2 10555 besök totalt |