Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-07-21 Mittsverigebanan | 1, 2 >> 8217 besök totalt |
Fick avboka på kvällen innan avfärd pga rediga panikångestattacker o sånt kul... Har varit lite skakigt fram o tebax den senaste tiden... Hoppas du fick mitt medelande under dagen Mattias? Nästa träff jag bokar hoppas jag på bättre tur.... Ibland lirar ju allt som det ska.
_________________ Magnus Thomé |
||||
Riktigt fin dag, med mycket trevliga bilar & folk.. Tyvärr har Niklas missat en väldigt betydelsefull bil, iaf i mina ögon, bland sina annars väldigt tjusiga bilder! Så jag tar mig friheten att lägga upp ett par, tre stycken
_________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
Arrangemanget som sådant var inte nå värst roligt, 1,5 timmes genomgång innan man fick skjutsa runt en instruktör i två varv för att börja köra själv. Men å andra sidan om man höll sig framme så kunde man köra två pass efter varandra så därför fick bilen gå mycket. 30 mil på 4 timmar blir 75 km/h i snitt och det ju mycket. Säkerheten igår var inget vidare, en flaggvakt, ingen ambulans eller rescue team, snabbgenomgång av flaggor, många olika blandade förmågor vad gäller bilar och förare på banan samtidigt, inte hjälmkrav, inte klädselkoll, ingen bilbesiktning.
Sen svarade vi för ett tillbud när våra bromsar fadade, det redde ut sig tack vare att den andra föraren var uppmärksam bakåt, TACK. Det inte blev värre än ett hjul ute i gruset. Hur som helst är det ju kul att köra på bana och det fick vi ju göra. _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks. |
||||
Vi hade ju i alla fall tur med vädret! Man kunde känna att regnet hände i luften vid 12-tiden men det hände inget. Jag hörde från några åskådare att det regnade vid Högakusten bron.
Själv hade jag lite småstrul med maskineriet som tillslut visade sig bero på att något av tändstiften hade gett upp halv om halvt. Så i med nya stift så det gick till sig. Min Saabkompis hade ett klurigare problem med sin 93a, när hans Porscheförgasare slirade i kopplingen mellan spjällen så ibland drog den bara på en cylinder, men det reparerades med buntband. Kvalitetsreparationer på kvalitetsgrejer . Det kändes lite segt med den klenare maskinen uppför backen, speciellt med passagerare fast det är ju kul det med. Men då fick man å andra sidan koncentrera sig mer på spårvalet, förutom rallyattacken i chikanen förstås. Det är ju så kul att gå in med lite attack där . Niklas har i vanlig ordning kanonbilder _________________ //Mikael Jardstam |
||||
Först några frågetecken.
* Varför vänta till kl 12 med att skriva in sig när alla var där långt före? * Sedan samma teorigenomgång som förra året = ingen körning förrän kl 13.30. * Maten får gärna serveras tidigare på dagen. * Decibelmätning utan i förväg meddelad decibelgräns, kan vara bra att veta om man åker långt... Nåja, det var ju kul att köra. Körde inte så jättemånga varv pga. lite strul i början så jag kom aldrig riktigt in i något bra flyt men sista omgången passade jag på då de flesta stod och åt så jag fick tre fria varv utan trafik. Klockades till ca 1,06 av åskådare vilket jag inte är nöjd med även om det förstås inte är någon tävling. Någon fler som blev klockad? Ps. Ingen som har bilder på riktiga bilar, var ju en hel bunt japsar där? Ds. _________________ Anders Berglund |
||||
Maten skulle kommit tidigar men catrering firman som skulle löst det backade ur i sista sekund så maten fick improvisationslösas under morgonen... vad jag förstod visste ingen om deibellmätningen dvs det var någon utifrån som utförde den om jag blev rätt upplyst.
Ska framföra önskemål om kortare teori. Själv hade jag roligast i denna bil |
||||
Anton kom senare då funktonärer körningen var igång under teorin fanns tyvärr inte funktionärer vid banan så körning var ej tillåten då... detta ska jag dock kräva en ändring av om jag drar ihop till fler körningar |
||||
Hade funderat på om det gick att köra 1,03-1,04 (tror banrekordet är 59s?). Hade säkert kunnat kapa lite tid om jag hade kört mer men det fick räcka sådär, grejorna höll ihop och jag höll mig på banan så det får man väl vara nöjd med i alla fall. _________________ Anders Berglund |
||||
Åkte ner med föregående talare, jag fick väl inte ihop några vettiga bilder pga av lånad kamera. Men två filmklipp blev de. Båda filmerna är från 3 separata varv som sen klippts ihop.
Gött morr i bägge ekipagen!! Megabusa http://video.google.com/videoplay?do 2takt http://video.google.com/videoplay?do edit: naturligvis hade nån hunnit klämma sig emellan Det var alltså Hornlund jag åkte ner med... _________________ /Daniel Selling e man tillräckligt galen, så har man int vett att va rädd |
||||
Så här stod på inlägget inför träffar:
Nog är en del allt lite gnälliga, jag menar ni fick mat och ja, nä den serverades för sent! Klart att genomgången var lite lång, men en del kan nog behöva det innan de åker ut på banan! Säkerheten är viktig och en till eller fler posteringar utplacerade hade inte varit fel, men allt flöt på bra under dagen, tror de flesta fick köra så mkt de ville! Tack för en kul och trevlig dag på banan! Fina bilder för övrigt!! Kul att vara med på bild också! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
trist när välbefinnandet inte är som det ska... japp fick ditt meddelande och hoppas på att Du kommer en annan gång |
||||
Här kommer det lite bilder och två små filmer som brossan tog.
Jag har kommit fram till att jag behöver r-däck och ca 100 hk till så ska det nog gå att åka riktigt fort med Spriten. Men en sak som har fungerat perfeckt är Biltema bromsarna Jag. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ned en sån här motor i Spriten? Jag kör förbi depån. http://eastlake.mine.nu/robert/sprit Libell kör förbi depån. http://eastlake.mine.nu/robert/sprit |
||||
Eftersnack 2006-07-21 Mittsverigebanan | 1, 2 >> 8217 besök totalt |