Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Nya 911 GT3 RS | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (55342 totalt) |
Tvärtemot alla andra gnällspikar här i tråden, så gillar jag bilen skarpt.
Medan förra 996 GT3RS var en ganska lam flört med lite sjuttitalsnostalgi, så går den här steget längre. Den ser ju både modern och klassiskt cool ut! Det här ringer i huvudet på mig: "In Germany, the coupe costs 129,659 including sales tax." Jag tycker det är billigt - Hade jag haft resurserna hade jag beställt en idag! _________________ -- |
||||
Ja, absolut! Jag hade gärna sett att man hade kapat bort 150 kilo till och gjort bilen betydligt mer hardcore, jämfört med den "vanliga" GT3-an. "RS"-märkningen idag är ju mestadels en dekaltrimning, även om jag tycker att den är väldigt cool. Man kan ju jämföra med 80 och 90-talets Clubsport-varianter på 911 och 968. De bilarna innehöll verkligen inte några stora förändringar i sig, men i efterhand så är det just dom små, små sakerna som gör bilarna till en så mycket trevligare helhet än standardversionerna. (Att 911 och 968 CS på sin tid var billigare än standardversionerna, visar bara att det var bättre förr ) _________________ -- |
||||
Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.
Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.
Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.
Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
968 CS är det stor skillnad på mot den vanliga, ialla fall om man har M 030 paket, med skalstolar etc. Däremot håller jag med när man pratar -87ans 911 CS. Dock är detta igen diskussion man bör göra med en engelsman där de kultförklarat 911 CS för länge sedan och för att inte tala om prisbilden. 70-tals flirt i all ära men Porsches race färg är vit och eftersom RS-bilarna är homologerings bilar för racing så skall det finnas vit i färgprogrammet, om nu inte alla skall vara vita som man hade den goda smaken på 996 an. När det gäller användandet av kolfiber och övriga lättningar av bilen, tycker jag man är för klena på detta. Mattor borde vara även det ett no-cost option. Dock är vingen malpalcerad på denna bilen, den vanliga CS'n är snyggare. Även om det tar emot att säga som RS-tok. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Jag är kanske konstig men jag tycker nya GT3 RS i särklass är "fulast", den ser så hög ut bakifrån och vingen är för klen i förhållande till den breddade krossen , vanliga GT3 har mkt snyggare vinge. Gammla 996 RS har dessutom snyggare trösklar. Finns en stor risk att jag för äta upp detta senare
_________________ Avregistrerad användare |
||||
Att motorn är den samma tycker jag är OK - den lär räcka till ändå! Vikten låter ju lite tråkigt, undrar dock om man jämför med/utan bur?
Den mest intressanta passusen tycker jag är: "With a view to the registration regulations for the important Gran Tourismo championships as future fields of application, the road version of the GT3 RS has resorted to technical solutions that will also feature in the racing version. These solutions will include the entire wheel carrier and split wishbones on the rear axle, in addition to the carbon fiber components of the body. " Det kan ju tyda på att det är massor med prylar under skalet som är rikgit mycket rejsigare. Körupplevesen kan ju vara rätt så annorlunda! Intressant också att PASM eller TC inte nämns. Ser inte bilen på bildernan riktigt fräckt låg ut? "Club sport package", skall de ha ett sådant till RS:en?? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag har fått uppgifter på 1100000 för GT3 CS,samt 1395000 för RS.
Synd att den inte finns i vitt,undrar också hur den gröna ser ut!! Hörde att det skall komma 27st RS till Sverige... Kommer antagligen att byta min MK1,mot någon av dem. _________________ Jörgen Carlsson Ferrari 458 -11 Porsche 997 GT3 RS Mk2-10 |
||||
om detta stämmer (är officiellt) så nämns ju åtminstone PASM:
http://www.porschecentrumeindhoven.n Intressant också att utväxlingen verkar vara densamma trots uttalandet om "a close-ratio six-speed transmission". /Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Tack - mycket intressanta siffror. Undrar hur accelerationen och segdragningen kan vara bättre på RS:en och toppfarten densamma? Borde inte det större luftmotståndet göra att den vanliga är snabbare? Kanske är det samma effekt på papperet av typningskäl, men i verkligheten är det vassare prylar? Beskrivningen verkar ju seriös och ingående och det är ju väldigt lite som tycks skilja mellan en RS och en vanlig - känns tufft med prispålägg på flera hundra tusen då! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag var förbi Porschehandlaren idag och tydligen ingår två Porschelogga-försedda tuber med lavemang till varje RS. Ni vet, för att få ner vikten lite. Dessa tuber kan man få i både orange, Grönt och racing-vitt!
Vilken härlig samling purister vi är! _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Bilder o videos Nya 911 GT3 RS | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (55342 totalt) |