Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica GT -87 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (9219 totalt) |
Toyota Celica GT
Inköps status: - Inköpt November 2002. - Helt original och 8700 mil på mätaren. original Specifikationer: - 2.0 16V Twin Cam - 150hk/6400rpm Nuvarande specifikationer: Motor: - K&N Filter inkl. modiferad luftbox - Kuggad Luftmängdsmätare - Enem vässade kammar - T-VIS Borttagen - ST182 Grenrör - HKS sportavgas från mellanrör (+ borttagen mittendämp) Väghållning: - Koni Gula, justerbara stötdämpare - Fjäderbenstag bak + orig. fram - EBC skivor och Greenstuff belägg fram - Superflex Polyrutane bussningar Exteriör: - Vita Azev 15" fälgar med 195/50 Toyo Proxes T1-R - Färganpassad plast runt nummret bak - TCS dekal i bakrutan Interiör: - Momo ratt - Momo Stol mod. Start - Celica original tygmattor Kommande Modiferingar: - Komplett nytt block - Lätt portad topp - Vassare kammar - Hårdare fjädrar - Lättning Önskade Framtida Modiferingar: - Vxl låda med diff från Celica ST202 Modifikations Galleri: Koni montering: Pigg för justering. Fjäderbenstag: Enem Kammar: HKS Avgas: Grenrör: Såhär glad blir man av ett grenrör. Momostol: Allmänt: Kanske verkar vara lite gjort på lång tid. Men då man studerat under största delen av tiden man ägt bilen så har det varit svårt att få inkomsterna å räcka till om man ska köra med bilen också. Men det som är gjort hade aldrig varit möjligt utan bästa polarn. Tack Christer! Galleri: SS-bilder i dålig kvalitet: obs. inte ja som vält konan.. Med risk för att bli utkastad pga av för många bilder och för lite saftiga siffror och annat rejsa typiskt. Så postar ja här nedan lite bilder på hur bilen såg ut innan den ställdes in för vintervilan. Om någon misstycker så får ni hojta så bantas antalet: 2005: Höst //Calle _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jepp.. Klart man är me där! Superstage körningen va me TCS oxå.. men men,, brukar hålla rätt låg profil så.. va välla inte den som utmärkte sig precis.. //Calle _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
|
||||||
Vill inte ta åt mig all ära.. men de flesta korten har ja knäppt. Tackar å Bockar!
hehe.. Roligt att ja inte är alldeles ensam om att tycka det. För ibland börjar man ju fundera varför man plöjjer varenda krona man har i en 18 år gammal bil.. _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
Kan ju trösta dig med att jag plöjer ner varenda krona i en 19 år gammal bil - och det känns helt rätt =) _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
hehe. det känns bra å veta! =P _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
Vad fick du för tid i superstage? Den lär ju ska ha ganska bra potential med dom där bitarna så
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Tackar återigen för de fina orden! =)
Ang tid i Superstage så.. hhmm.. ja vad ska man säga.. Jag tror inte den gör bilen riktigt rättvisa egentligen då jag som förare kände att jag saknade ganska mycket färdighet. Fick aldrig något riktigt flyt. Men den landa på 1:45,62 om jag minns rätt. _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
Då var toppen hemma, efter en lätt massage hos Ulf "Musen" Johansson. En liten titt in på insugssidan kan se ut så här nu:
Så nu är det lite vassare kammar som väntar. När allt är räknat å klart på toppen. För att sedan montera ihop toppen med det "nya" men 10 år gamla blocket som inhandlats. Detta ska förhoppnigsvis bli som en näst intill ny motor med lite mer pulver än original när allt är ihop monterat och klart. Bild på blocket: Det som får mig att gå med pannan i djupa veck nuförtiden är att jag inte vet om jag ska ge mig på ett megasquirt som styrsystem eller om jag ska gå den lite fegare vägen och tex låta Unichip:pa den. Men men.. den som lever får se. /Calle _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
Blev lite nyfiken på hur du monterat bältet i sportstolarna.
Hur har du fått igenom bältet genom hålen i stolen och hur funkar det när du knäpper bältet? Får du igenom den delen man knäpper fast genom det andra hålet eller måste du knäppa bältet över sidan på stolen? Kanske lite dåligt förklarat men jag hoppas du förstår min fråga _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Kul att du tycker det. Det är lite oklart vem som ska få äran att leverera dem.. Men det lutar helt klart åt att det blir ett par CatCams. Då de och Toda är de enda som jag hittat som verkar kunna få fram någorlunda kammar till en 3S-GE gen1. Men då Toda spelar lite i en annan prisklass så gillar inte min buget dem tyvärr.
hehe.. inte lätt å förklara som sagt. Men tror jag fattar vad du menar. Den änden av själva bältet som är fäst i golvet är bara lossad och stucken genom hålet och monterad igen. Själva bältesknäppetgrejjen går precis igenom hålet och kan knäppas som vanligt. Vilket gör att bältet går genom hålet och ligger tätt intill kroppen som det ska. Det var lite bökigt å få igenom knäppet varje gång man skulle åka, men man lär sig och nu går det riktigt bra! =) Hoppas du fatta min version nu bara! Annars får ja försöka igen. /Calle _________________ | Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 | |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica GT -87 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (9219 totalt) |