Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? DEN LÅNGA TRÅDEN OM - Sturup Raceway | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (64456 totalt) |
Bygget startar på måndag. (Vi har precis varit i holland och köpt en bulldozer som skall användas för bygget).
Bandepån blir troligtvis på högersidan på första rakan man kommer in på på det nya partiet, dvs ungefär där vägen och grinden ligger idag. (som jag förstod den muntliga beskrivningen) Förra ombyggnaden tog 6 veckor totalt, så det blir no något sådant här också, klart till 1:e maj? Det nya partiet blir (tyvärr) relativt flackt. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
parkeringdepån blir mellan nya och gamla bandelen. Var de skall ha publikparkeringen vet jag ej. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Betyder "vi" företaget som äger/driver banan eller betyder det "vårt bygg och anläggningsföretag"? _________________ Pär Hylander |
||||||
Vi betyder mitt företag som handlar med maskiner. Sedan har vi sålt den till en kund som kör maskinen på underentreprenad åt NCC som har fått uppdraget av Sturup Raceway 2001 AB att bygga ut banan. Pengarna däremot kommer från Karsten Levå som har tjänat dem på att ha en jättestor djuraffär i ......... (pun intended ) _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
åkidåki, jag fick inte ihop det med att en banägare som kastar sig in i anläggningsbranschen eller ett tradingföretag som gör detsamma. Men så var det ju inte, utan det är ju precis som vanligt i bygg och anläggningsbranchen, ett helt kompani av underleverantörer till underleveratörer ska försörjas av ursprungsbeställaren ;-) _________________ Pär Hylander |
||||||
Dom har börjat mäta upp lite utanför banan nu
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=81378 |
||||||
Intressant att spraya på snön........ _________________ Rikard Ahlin |
||||||
det blir lättare att sudda då om något skulle bli fel! |
||||||
|
||||||
Intressant att notera ur DTC bilarna har kört det nya partiet.
I utgången från gamla banan till nya så går spåret ungefär som tidigare. Den nya kurvan som bildas vid nya depåinfarten tas som en kurva med dubbelapex och där man går ut till banmitten ungefär. 1:a apex som tidigare, 2:a apex vid kurbsen mitt i depåinfarten. Track out ute på rakan en bit in över extraasfalten mitt emot nya depån. Den låånga kurvan efter nya depårakan tas som enkelapex med sent apex. Den snabba vänstern in mot gamla banan tas med apex mitt bland curbsen. med endast en kort inbromsning innan turn-in. Track out är precis uppe på krönet på gamal banan. Inbromsningen är precis EFTER krönet. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Hur fort går det for jer i dette sving, og med hvilken opsætning/bil? Har selv kun kort få varv og er ikke rigtig familiär med svinget än.. _________________ René Larsen |
||||||
cirkus 140-160 km/h beroende på bil och mod... _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Bra tolkat körspår! Det enda jag kan se är att man i detta spår lämnar för mycket utrymme på innern i ingången till kurvan efter nya start- och målrakan. _________________ Hans Konstenius |
||||||
Är det racespår du menar (dörren är vidöppen på innern) eller gäller det även vid kval (går det snabbare att köra med dubbelapex)? |
||||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? DEN LÅNGA TRÅDEN OM - Sturup Raceway | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (64456 totalt) |