Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-09-25 Challenge Tullinge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (23076 totalt) |
Ja billigare trim får man leta efter Eller så kanske trimmar jag bilen för ett par hundra tusen o får 200hk till. Då kommer jag nog oxå ner under 1,20 med r-däck skulle jag tro Vid närmare eftertanke så står jag över trim, fastnar man väl i trimträsket blir det nog så dyrt. Nä däck får det bli _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Bilarna är ju självklart oförsäkrade på såna här event. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
[/quote]Erik var tvungen att köra sönder bilen för att klå mig
Nästa år ska jag försöka köra fortare, men jag är oxå gärna på ett vinterrace, det blir så tråkigt att bara sitta inne framför brasan och uggla. Eller vad säger du Carl om lite is-racing?! [/quote] Jag hade nog också kört sönder en del om jag hade tagit en repa till...kanske hade varit värt det om jag hade kapat 4/100 till...nu gick ju iofs oxå Erik förbi Vinterkörning vore kanon ...kör Allroad "Diesel doris" till vardags..."Spännande killar kör diesel"...eller vad är det de säger... ...lite stor är den, men den kan nog ta sig fram _________________ Carl Aspenberg 9ELVA |
||||
ok, det visste jag inte. Då är det tur (eller planerat skulle jag tro) att Challenge inte är en tävling utan bara ett väldigt kul sätt att träna och jämföra sig själv och bilen från gång till gång. Olagliga arrangemang bör man inte delta i tycker jag. |
||||
Precis vad vi kallar Motionsracing.... _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
ohhh, tjena-här har det snackats OT så det bara visslar om det!
Bara för att förtydliga lite: (Jag bröt mot Magnus regel #1 när jag skrev mitt tidigare inlägg-hade just fått beskedet att min lediga dag som skulle tillbringats i garaget blev mosad till oigenkännlighet av en arbetsskygg arbetskamrat som "blev sjuk", efter att nekats ledighet-vilket då ledde till att jag fick jobba Jag var kort sagt skitsur imorse ) Ja, som sagt-det jag fastnade på är framförallt om nån skulle ta kort på mig när jag sopat av med bilen. Jag läste mitt inlägg igen nu, och inte ens jag vet riktigt varför jag hade såna problem med att fotas på bana imorse Det jag däremot står för är avåkningsdetaljen. Såna kort får dom som fotar gärna maila till mig Samtidigt är det ju så att om jag frivilligt deltar i bankörning och kör av-så får jag ju stå mitt kast om jag kör inför publik och sen ser avåkningen på nätet-the name of the game, so to speak... Jag kör med plåtar på, vill nån tjuv hitta Landtjärn på kartan så är dom välkomna, det är knappt posten hittar hit Har jag trampat nån på tårna ber jag om ursäkt, och försvarar mig med att jag bara väger 64kg-så jag hoppas det inte tog för hårt! Samtidigt vill jag be Magnus om ursäkt för den brutna regeln, mitt privatliv ska inte gå ut över hans soffliv! :looki: _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Nästa år ska jag försöka köra fortare, men jag är oxå gärna på ett vinterrace, det blir så tråkigt att bara sitta inne framför brasan och uggla. Eller vad säger du Carl om lite is-racing?! [/quote] Jag hade nog också kört sönder en del om jag hade tagit en repa till...kanske hade varit värt det om jag hade kapat 4/100 till...nu gick ju iofs oxå Erik förbi Vinterkörning vore kanon ...kör Allroad "Diesel doris" till vardags..."Spännande killar kör diesel"...eller vad är det de säger... ...lite stor är den, men den kan nog ta sig fram[/quote] Killar med vrid kör diesel Men du måste ju köra vinterrace med porschen, annars blir det för lätt för dig. Jag däremot får åka med Audin _________________ Henrik Troeng |
||||
För att hålla tråden igång....
Vad är det främsta som du skulle vilja förändra med Challenge? och vad vill du absolut inte förändra? |
||||
Jag skulle inte vilja åka full fart och känna att bilen kasar mot träden i vänsterkurvan där bajja majorna stod förut. Helt enkelt - jag vill slippa träd i vägen, så att jag åtminstone har en chans att reda ut saker och ting om det skulle släppa. Dessutom skulle jag nog våga köra fortare då, för som det är nu så har jag marginal kvar i den kurvan Skulle gärna se en superstage variant av banan också _________________ Henrik Troeng |
||||
Jag tyckte Challenge VIP var kul Bokar gärna igen 2006. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Hela Konceptet är kanon... ...
Men kön måste ordnas upp för de som väntar på att köra.. Och den måste flyta, idags läget är det ingen ordning alls.. Två köer.. en för de som har kört och en för de som väntar.. när den ena är slut börjar den andra osv.. slipper långa köer och förhoppningsvis flyter det bättre.. det är inte så svårt.. faktiskt.. _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
||||
Näe och jag har ju inget effekthandikapp alls... ...170hk och 1100kg (1190 med förare) ger inte så himla bra vikt/effekt förhållande... t.om Christians moderat trimmade A3:a har bättre vikt/effekt förhållande... har ju inte velat säga det tidigare, för då kan ni ju tro att jag är bra på att köra... |
||||
Eftersnack 2005-09-25 Challenge Tullinge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (23076 totalt) |