Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 -72 3,6 rs -73 replika | 1 besök senaste veckan (7832 totalt) |
Lite fakta om bilen. 911 -72 T, ombyggd till rs-73 utseende. Färg blytengelb, skärmar i plåt, stötfångare fram och bak i glasfiber (lätt och billigt). Motor 3,6 l -92, med ett trimkit från cartronic motorsport LM 220, (luftmassmätare, större spjällhus och annan box) ska ge 285- 300hk och 365nm.
Avgassystem, mod org 3,6 grenrör med hemsnickrade ljudämpare, katen borttagen. Växellåda 915 -86. Hjulupphängningar, fram 19 mm stavar (org) rennen 2dämpare 15 mm krängare med delrin bussningar samt turbo styrlstag. Bromsar 964 ok 4 kolvs fram + bak. Bak alu bärarmar justerbara svärd 26 mm stavar rennen 2 dämpare 18mm krängare. Inredning, recaro 1328 stolar, egentillverkade rs dörrsidor, plastrutor bak + sidor bak samt nålfilt istf org inredning.Det var nog det mesta om bilen, ska försöka lägga upp några bilder, annars finns det bilder på bilen från Gelleråsen 3/7 samt mittsverigebanan 29/7 och 21/8. Karl-ove _________________ Karl-ove Qvarfordt |
||||
|
||||
|
||||
Ugh... visa inte såna bilder... Porsche 911 är en ful bil med motorn i fel ände och undermåliga vägegenskaper, höga servicekostnader.... och alldeles, alldeles underbar... jag ska ha en sån en dag...
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Den var med i tidningen Bilsport, det anordnades en tidsträning som var laglig i Östersund. Bilen väger ca 1120 kg med mig i och full tank. Karl-ove _________________ Karl-ove Qvarfordt |
||||
Mycket fin kärra!
hur upplever du väghållningen med din setup? Varför jag frågar är för att jag inte är riktigt nöjd med min Bilen (911s-68 993) Känns svajig i långa svepande snabba svängar men bra i snäva korta. Kör med 29mm stavar bak och troligvis original fram..stötdämp bilstein(okänd modell) Krängare:Bak 19mm fram 21mm har breda spacers på för turbobreddningen..vilket kanske inte är nån höjdare. Har funderingar på att byta stötdämpare till gula koni ställbara. Tacksam för tipps!/Pär _________________ Pär Eklund |
||||
Har ändrat lite sen jag la upp tråden, har som du 29 mm stavar bak och org 19 fram, krängare bak 21 och 20 fram. Tycker att den överstyr en del nu vilket jag inte upplevde förut, ska på med 245 istället för 225 däck bak, så blir det nog bättre, ska även i med delrin bussningar fram och bak. Det tror jag man behöver när man har en motorstark bil och R-däck, tror den ändrar hjulvinklar en del i kurvor annars. Framförallt bak då dom blir lite baktunga med 3,6 a. Karl-ove _________________ Karl-ove Qvarfordt |
||||
I framoket får man borra om ett av hålen, i bakoken bägge två. Karl-ove _________________ Karl-ove Qvarfordt |
||||
Jag har en carrera 3,2 kyl i hjulhuset, är lite klent vid varma banmöten och smygande i stan. Ska dit men en till i vinter, har inte spikat vad det blir än. Bla Trendab har ju en kylare för Porsche, kostar 4500, en sån klarar det mesta, monteras i fronten. En orginal 8, vad är det?? är det rörslingan? Höres Karl-ove _________________ Karl-ove Qvarfordt |
||||
Qvarnis säljer två stycken oljekylare på blocket,
en till en 993 Turbo och en "Ruf". http://www.blocket.se/vi/10701863.ht Det framgår inte ifall det är den större oljekylaren som kom med 430hk kittet men antagligen inte eftersom det inte står. mvh Försökte ändra mitt inlägg men det gick inte. Man bör nog verkligen kolla ifall det var de som satt på hans "its fun" bil då motorn sköt. Den oljekylaren vill man inte ha isåfall! Vill också minnas att jag läst på Zatzy? att han frågat om hur man gör rent en oljekylare men fick tipset att köpa en ny istället.. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lotus Elise -97 Lådbil |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 -72 3,6 rs -73 replika | 1 besök senaste veckan (7832 totalt) |