Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 *såld* | 3634 besök totalt |
Tänkte äntligen ta mig i kragen och lägga upp en tråd om banåkabilen.
Delar min lediga tid mellan denna och min tempramentsfulla italienska. BMW M3 E46 2001 6vxl. Carbonsvart. Korta fakta/modifieringar: Chassie: Bilstein PSS9 Ställbara topplagringar från Turner motorsport Däck för banåka: Avon ZZR på 18" orginalfälgar. Bromsvätska: Motul RBF-600 Bromsbelägg: Performance Friction PF97 Bromsskivor: Performance Friction Slug som man är så glömde jag kameran hemma vid monteringen av pss9-kitet. Nästa planerade uppgradering är riktiga stolar och halvbur. To be continued... _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||
|
||||
Vi kom aldrig så långt i går. Vi var klara med monteringen runt 2330 så planen är att fortsätta med justeringarna i kväll. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||
grr.. saknar min Phoenixgula! underbar bil!
Hade PSS9 själv men rekommenderar varmt ett kränghämmarkit samt powerflexbussningar i framvagnen (gör underverk på styrrespons!)! Supersprint ljuddämpare kan rekommenderas! mycket grattis till din bil!! _________________ Johan Dahl |
||||
Huvet på spiken! Mullrande v-twin med massor med kolfiber och öhlinskomponenter. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||
Hehe ja, fälgarna satt ju på din förra ögonsten. Har redan funderat på annan krängare fram. Supersprint eller likv. är också på listan (13kg mot 24kg org slutburk) men budgeten är redan överskriven för ett tag. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||
Nya tag.
Knutstorp tog knäcken på orginalskivorna fram. Byte var redan planerat. Inte just nu, men vad gör man. Nya performance friction-skivor införskaffades från PEAN. Före Förbrukad skiva Efter Nästa investering lutar år nya bromsok... _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||
OJ!
Belägget ser ut som det Spets hade på sin E30... Glidok... Men varför funkar det för vissa andra då? |
||||
Jag tror man nått gränsen till för hur mycket orginaloken pallar med. Det är ju viss skillnad att BMWCup bilar klarar sig med original tex. 325 ok ett rejs är ju oftast inte mer än 15 varv och oftast har man ordentlig kylning och en lägre matchvikt på ekipaget. Att köra tung gatbil på korta banor i långa pass resulterar nog i det vi kan se både på Davids och Bistecs bil.
Jag trodde att jag personligen hade värmebroblem på min bil BMW M3 E36 med PFC 97:or och PFC skivor samt brembo 6 kolvs ok, men i jämförelse med det som hänt med Davids belägg känns det som att jag kan var lugn. Skivorna verkar var kanonbra, man blir lite glad att det tas fram produkter som verkar funka för de gatbilar som även körs på bana. Som synes så funkar orginal E46 skiva dåligt med "vassa" belägg, funktionen är ok men skivkostnaden blir ohållbar då dom har extremt kort livslängd i och med att dom är "hålade" eller vad det kallas och får värmesprickor väldigt lätt. / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Styrtapparna på stålplattan/belägget hakar (delvis) fast i okhållaren?
Man är väl som sagt väldigt nära gränsen för vad originaloken står pall för. Beläggytan är ju större i förhållande till kolvytan och trycket från kolven kommer endast mitt på belägget/stålpattan. om det då hakar i okhållaren så blir det en brytning på stålplattan. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 *såld* | 3634 besök totalt |