Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Seven Special Hembygge -03 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (14813 totalt) |
Snubblade över en annons på en Sjua för nån vecka sen. Begärt pris var egentligen lite för mycket för mig men jag och min farbror åkte och tittade på den. Det blev ingen affär då (Skärtorsdagen) och ägaren sa att det skulle komma nån annan och hämta den under helgen.
Tänkte att då är det bara glömma det men provade ändå att ringa efter helgen och bilen var då fortfarande kvar. Åkte och hämtade den på Tisdagen och körde den 5mil hem kl 20 på kvällen, svinkallt var ett understatement Bilen är byggd av en kille i Helsingborg och verkar vad jag sett vara välbyggd. Det ska bara göras lite finishjobb för att få den perfekt. Nu är motorn en orginal Ford X-flow men jag ska prova med att sätta dit andra förgasare och en lite filad topp nu i sommar. Till vintern blir det trimmad 1600 X-flow eller 1800 Zetec Lådan är Ford Typ 9. Tanken är att sjuan ska piska bana ordentligt först 2006 men lite kört blir det nog ändå i år. Fler bilder kommer senare. Håller för fullt på med att polera aluminiumet till sin forna glans igen _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
|
||||
Mycket, mycket hård vagn - man får gratinera!
/J - skall bygga en sådan när han blir stor |
||||
Bra grejjer till bra tjejjer, som jag brukar säga
Hög tid att bli medlem i http://www.locostsweden.se _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Men det är en underbar känsla fast man fryser som en hund, eller hur? Grattis till en kul bil. Seven är något speciellt. Mitt råd: Sätt på Brookland-rutor och njut ännu mer! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Jag hänger lite där ibland. Har väl 3-4 posts så jag är ingen veteran dock Hur blir man medlem i klubben? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Känslan var underbar ja! Bara andra gången jag körde sevenbil så det var skitskoj. Kunde ju tagit den på släp men hur kul är det? Har funderat på Brooklandsrutor om jag ändå ska lacka om bilen. Drömmer om spegelblank alu och BRG-plast med gul rand runt noskonen Edit: Hur blir vinddraget med Brooklandsrutor? Nu drar nåt sjukt om huvudet när man kör. Integralhjälm är nästan ett måste över 80km/m _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Det såg jag först nu, att scuttlen var lackad. Hhmmm.... Bara att förverkliga dina drömmar. Bort mer färgen, ny färg på noskon och skärmar. Äkta racers är gröna med gul mun!
EDIT: Det blir ganska dragigt ja, men så länge man sitter i "rätt vinkel" mot rutan är det OK. Om man flyttar sig lite eller om det blåser ute så kan det vara jobbigt. Jag åkte mycket utan hjälm med en 7:a med Brookland och ibland fick man andnöd, så hjälm är att föredra. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Kul bil Patrik!
Fick din farbror ihop sin Seven till slut? Kommer ihåg att jag var och kollade på den en gång. Eller iaf chassit med en lös Opelmotor i... De var väl ett helt gäng som byggde en var? Eller sviker mitt minne mig? By the way: Pappa glömde ju batteriet när han åkte tillbaka.... Hör av dig om du behöver det. Har inga direkt planer på att åka hem till Småland på ett bra tag tyvärr. Kör race på Anderstorp 22 maj men jag tror pappa kan ta med det hem i början av maj om det är OK. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Scuttlen är lackad eftersom den är gjord i Glasfiber. Hade varit snyggare med Alu, kanske kan göra en ny sen.. Hjälm är nog klokt ändå med tanke på säkerheten i bilen Den typ av vindavvisare som Kallerman har på sin Westfield är ju snygg, hur bra är dom? Iofs så passar det nog inte med en sån med detta stuket i övrigt _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Han bytte bort den mot en Davrian Modsportbil innan den blev klar. Han var rätt tidig med konceptet med GSI motor faktiskt. Tror aldrig den kom ut sen heller. Inte i det utförandet iaf. De var några stycken i Ljungby som svetsade egna chassin då. Vet inte om nån av de andra blev klara. . Tror det är den jiggen som Kronstedt har i stan nu. Var ju typ 15 år då så minnet kan svika här också Ingen brådska med batteriet. Var ändå bättre begagnat innan. Fick du tag på ett passande sen? Ses kanske på A-torp _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Grattis till bilen! Zetec motorn är jäkligt trevlig och går lätt att få ut en del extra hästar ur utan att det blir för dyrt. Får väl säga att jag har ganska bra koll på dessa motorer så är det nåt du undrar över så är det bara att hojta till.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Det ska jag tänka på Ska spana in vad du gjort med din motor nu.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Skicka ett mejl till kassören Eddy Borg kassor@locostsweden.se så hjälper han till med ett medlemsskap. _________________ //Mattias Gripenland |
||||
-Perfekt skulle jag vilja säga, åtminstånde med en Caterham och med min längd (178cm) så träffar vinden lite över hårfästet. Med stora rutan blir det en hemsk turbulens, så den kör jag aldrig med... -Brooklands, skinluva och googles (och ev hörselproppar) skall man ha. _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Låter ju bra! Funkar det i en Caterham så lär det väl funka i en bastard som min också.. Skinnhuvan och glasögonen får nog mogna fram med tiden Känner mig lite för obrittisk än så länge.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Välkommen i seventräsket får jag väll börja med att säga..
sedan vad gäller fartvind så stämmer det att över 80-100 utan någon form av "skydd" är inte att rekomendera.. vanliga solbrillor fungerar bra i lagliga hastigheter bara man hittar några som smiter åt bra runt ansiktet så det inte blir så stort "glapp" mellan ansiktet å bågarna... ett annat tipps är att hitta ett par skidglasögon eller i extremfall ett par simglasögon då de verkligen sluter tätt... mina har dock en tendens att imma igen lite efter ett tag, men det är nog lätt avhjälpt bara man borrar något litet lufthål på sidan.. bildbevis.. (notera ferrarin som jag just brummade förbi... Ferrari e snyggast i backspegeln.. ) _________________ MackeMaehlum |
||||
|
||||
Man ser tydligt att acke lärt sig tygla smilbanden, och hålla igen läpparna, blir annars en massa mygg och stenskott på tänderna. (enligt egen erfarenhet är det inte behagligt)
|
||||
På Würth har de skyddsglasögon som är ganska ok som solglasögon, de smiter åt riktigt ordentligt och dessutom splittras inte vid ev stenskott. (se min avatar) finns både mörka och ljusgula (för nattkörning). I sådär 100km/h blir små insekter hårda stenar och kan göra riktigt ont. Vanliga flugor är inte sköna och större flygare har jag som tur är inte stött på ännu. När man har hjälmen på kan man höra hur den hela tiden bombarderas av små insekter... Grusvägar undvikes helst _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Seven Special Hembygge -03 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (14813 totalt) |