Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham | 1, 2, 3 >> 11995 besök totalt |
För att sammanfatta denna resa väldigt kort så kan jag nog skriva till att börja med.
Men om jag kompletterar med så kan man ana lite mer av vad som hände.. Ett stort tack till Anders "dude" Bisting för att han ordnade allt med bokningar och annat för detta. Ett minst lika stort tack ska även engelsmännen Simon och Andrew ha. Deras guidening var mycket uppskattad, inte minst utflykten ur Birmingham för att komma till krogen/puben ute på vischan. Själv tog jag inga bilder, men jag misstänker att P.P, Helena och inte minst Anders har bilder som räcker och blir över.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
De ser jag fram emot. På på och utanför mässan. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
tyvärr så var det mer silicon i delarna är utanför
däremot så är modet ihjältrampade marsvin på fötterna och blottade bävrar högre upp _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Jaha, då var det dags att bomba servrarna med lite bilder igen.
Småtrevlig Vette, antagligen körd i GB:s GT-mästerskap. Stod i alla fall i KN:s monter. Många F1:or fanns det. Typ alla faktiskt. Evo:s monter som bl.a. innehöll denna Ascari. Ett STORT steg framåt ifrån hur de bilarna såg ut. Notera också vårt lands främsta fotomodell som fanns representerad på mässan: Anton, med BMW-keps på huvudet. Mässan kan egentligen sammanställas i två ord: Senses overload! Det fanns så mycket att se attman missade 3/4 av allt intressant. Men det fanns en del prylar som stack ut och fick ALLA att tvärstanna och glo lite extra. Som denna kolfiber-Elise. SÅ LÄCKER. Så här i efterhand ser jag att jag misslyckats med mitt mål att inte få med en babe på något kort. Å andra sidan var detta ett av få tillfällen då damen i catsuiten inte låg draperad över bilen Läckraste motorn på showen. Man tar fyra MC-motorer, gjuter ett gemensamt vevhus, ordnar fram en magnifik vev, och plötsligt har man ett underbart koncept som måste kunna krossa glasrutor med sitt ljud Förra våren körde jag en Merca 220S i orgnalskick på en kusins bröllop, och jag kan inte tänka mig en bil mindre anpassad för racing. Men allt gör tydligen, för bl.a. Jack Brabham har varit med och tävlat i den här 300SE:n. När Jaguar drog sig tillbaka ifrån sportvagnsracing (tror det var 56) fortsatte Lister att använda deras motorer i en egen bil. Så här ser de ut. Stod inhängnad i en auktionsfirmas monter, men Raketservice namn och min nya titel som technician öppnade oanade dörrar En,eehhh, annan sorts tävlingsbil ifrån Jaguar. Har ännu inte kunnat bestämma mig för om den är eller Ball Ford Puma. Tror det var en ovalbane-bil. Ett av de få kiten jag verkligen tänt på (ren självbevarelsedrift för en icke-tekniker som mig). Men den var beräknad att kosta under £8000 plus donatorbil klar. Och som donator kunde man använda Honda Civic, vilket ju öppnar upp för en del intressanta motorer. En fråga till övriga deltagare: Vem vågar ta upp ämnena Toalett-buffèn och snuset med den snedvridna sexualiteten _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||
Kepsen är av no-name stuket. Helt emblemlös.. Jackan jag köpte fick snabbt fjortisstatus av både Andy och Anders.
Jo den var verkligen otroligt tuff! Längsmonterad V8 var det väl?
Den var sned, vind och bulig. Inget för mig. Skrämmande bil i mitt tycke..
Toalett-buffé Haha det var riktigt kul. Speciellt när Anders försökte få en förklaring av innebörden av ordet. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jamahotos sammanfattning av NEC: Nja nog var det bättre förra året, men har man inte varit på Birmingham Motorshow innan är det klart rekomonderbart. I år var det mycket brudar och mer maskinbearbetning som visades upp. Kineserna lös med sin frånvaro och Japanerna likaså. Gokart arenan var dubbelt upp mot föra året så mässan i offenbach till helgen verkar meningslös. Så nästa år eller rättaresagt i år åker vi till PRI Trade Show i orlando Florida. Här kommer lite bilder från oss!!!
Fler bilder på www.jamahoto.se _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||||||
Jamahoto fixade billänkarna så behöver jag inte kommenter mer än att det ser ut att vara ett avgörande test tjejerna gör med stolen
|
||||||||
En ganska intressant sak som jag och Andy noterade var att i en del montrar så skröt man med att ha varit underleverantör till Mercedes-McLarens F1-motorer under 04-säsongen..
Visst är det högteknologi och allt vad det innebär, men det fungerade ju inte så bra kan man ju tycka. Även om man inte var direkt orsak till problemen så undrar jag om det verkligen var rätt form av marknadsföring.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Lite bilder
http://www.supercarchallenge.nl/Show "Nice from far but far from nice" _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Hmmm lite OT, men man kan konstatera att det verkar vara råvarubrist inom den brittiska textilindustrin... |
||||||||
Det var en hel del tjejer liknande dessa. Men faktiskt en hel del normalt klädda tjejer också. Det gick utan problem att undgå damerna för att se det primära. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag drack inte en enda öl inom mässområdet. Lite energidryck som delades ut samt någon cola slank ned.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Energidrycken som Anton talar om delades ut av dessa damer:
Jag blev påtvingad en burk och var ju tvungen att prova. Fö, var det verkligen en höjdare både vad gäller mässan både vad gäller utställare och damer samt utgång på to-kvällen med lokala guider. |
||||||||
och vem, jag frågar bara vem, var det som fick med sig en signerad planch ifrån en av damerna
Eftersom ingen tar på sig jobbet med att förklara toalett-buffen, får väl jag som startade det hela utveckla: Ni vet hur man blir när man är riktigt trött, slötänkt och barnsligt lättroad. Det var i det läget vi stod på NEC:s tågstation på fredagskvällen, köande för att få en biljett. Men kön gick sakta, och för att ha något att göra började man titta sig runt omkring, och det är då skylten dök upp. Där stod Toilett Buffet Jag vill lova att tankarna började snurra fort i det läget, och Anders är ju som han är, så han började tänka i precis samma banor. Jo, jag vet, det skall inte vara något T på slutet, men ändå... Senare på kvällen passade Anders på att fråga en av våra guiders fru om vad det var vi egentligen hade sett ingången till, och även hon såg lite äcklad ut innan hon fattade vårt halvdana uttal. Hon visste faktiskt inte säkert, men antagligen var det någon slags bagagerum. och nu, lite fler bilder (hörni Anders och Helena, var är era bidrag?) Kul lite Austin A35 med 135hk. Vann standardvagnsheatet på Goodwood 04. Klar publikfavorit. Snyggaste reklamstället jag sett hade Piper cams. Nissan 350Z i raceversion. Vem som byggt och för vilket sammanhang vet jag inte. Men detta är i alla fall en Lambo för FIA GT. och en Saleen för samma klass. fast jag såg aldrig någon med denna lackering i år, så den kan ha gått lokalt i GB. En sån här i en Morgan vore inte fel. har alltid varit svag för korsweber-insug. Fast stående trattar är inte fel det heller. nån som vet vad det är för motor i huvud taget? Tokfräsch Westfield som syntes i Track and Racecar för ett tag sen. stod i deras monter med en del annat kul. Äkta eller inte, Jaguar C-type är en vacker bil. Man kan tycka att det är en lite begränsad marknad på att gjuta upp nya motorblock till Matras V-12:or ifrån 70-talet, men här var ett företag som hade gjort just det. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||
Det var ju ett beställningsjobb från Anders och Andy!! Nu vågade jag inte riktigt namnge mig själv som herrarna ville, därför antog jag att jag fick behålla planchen för mig själv.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
vi ville ju bara att du skulle säja att du hette *Sug Mig* i förnamn, för att i nästa ögonblick ge henne en bokstaverad översättning enl andy
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Såna där svan-halsar ser ju kul ut ...men hade det inte varit för dom lila grejerna som remen snurrar på, så skulle jag hellre stoppat V6an i bilden nedanför i en Morgan (verkar vara OK att ha V6 i Morgan nuförtiden) _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||||
Eftersnack 2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham | 1, 2, 3 >> 11995 besök totalt |