Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO1 RS -93 | 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (14073 totalt) |
Har köpt mig en leksak till
Spec 2006. Mitsubishi Lancer Evo1 RS -93 RS är lättviktsmodellen av Evon. Den saknar sådant som elhissar, ABS, AC, asfaltmattor, underredsmassa osv. Högerstyrd Evo3 front Chassi: Öhlinsdämpare (ej ställbara) samt rallyfjädrar Fjäderbensstag i Alu fram & bak Motor: Nybyggd 4G63 av NRB Motorsports på Nya Zeeland Portad topp med Crower ventilfjädrar och titan-retainers HKS 272-graders kammar HKS toppackning Bottendel med borttagna balansaxlar Polerad och nitratbehandlad orginalvev Carillo H-stakar och JE-kolvar Högflödes oljepump Allt är balanserat inom 0.5 gram ARP bultar i hela motorn PTE 4427 turbo (58mm inducer) Rostfritt grenrör Evo3 intercooler 3,5" avgassystem utan ljuddämpare HKS Mushroom filter med kylkanal 50mm öppen dump i Alu GEMS rally inplant box med ALS (bygger 1.2 bar stillastående) MSD DIS-4 tändbox 780cc spridare Walbro 255 liters pump och Cheva 454 bränslefilter Motorn är mappad och bromsad av Per på Trollspeed Den ger 526 hk vid 1.95 bar. Varvstopp på 8.500 rpm Motorn körs på blyfri98 med 20% racefuel66 Transmission: ACT sinterkoppling specad för 850 Nm orginal RS-diffar och låda (förstärkta från fabrik) Quickshift Fälgar&Däck: Kommer inte överens med mig själv om vad fälgarna heter (hjälp!) Falken AZENZIS däck Inredning: Rensad på allt onödigt Båge enligt Dragracing-reglemente (för 10.00 sek) Greddy 60 mm extramätare för avgastemp samt oljetemp Graderad laddtryckmätare som sitter ivägen för hastighetsmätaren Hemsk rallystol på förarsida, orginal RS-stol för passagerare. RÄZo knopp och ratt Bilder: _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Verkligen sleeperlook bakifrån till man får syn på bågen
Men är inte mätaren i motorummet lite svåravläst från förarlats (Den framför vänster hjulhus) ? |
||||||||
Niklas niklas, Vet du inte att det olagligt att montera en mekanisk bränsletrycksmätare inne i bilen, därför sitter den i motorutrymmet. Samt visa mig den person som har armar långa nog för att sjustera bränsletrycksregulatorn från förarplatsen. _________________ Mikael Persson |
||||||||
Jag får se om min idé till fjärrstyrda dämpare ser dagen ljus på detta vis (två spakar vid förarplatsen är bekvämare än fyra rattar på knepiga ställen). Att ha fast monterade mätare i motorrummet lär underlätta vid justeringar och denna maskin är ju inte defaultinställd om man säger så |
||||||||
Kul o se dena RS har fått nytt hem.. förstår inte varför man bygger dena sen säljer
den innan man ens kört den.. Har kört EVo 2 stort sett orginal o det sprätte på samt kika en en Kansai byggd 3 men blev en Skyline i alla fall men ska bli kul o se dena bil på nån ban träff snälla.. //Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||||||
|
||||||||
Fredrik C skrev:
Jag vet faktiskt inte. Det sitter förstärkningsplattor för fullbur i den men inget annat vittnar om att den gått i rallyskogen. Zolektric skrev:
Jo det är ganska svårt att utnyttja på vanliga vägar. Igår när jag provade slog den loss hjulen på 2:ans växel när laddtrycket passerade 1 bar. På torr asfalt. Fast med kalla R-däck. Greven skrev:
Niclas hann faktiskt åka hela 180 mil med den sedan den blev klar Barbapappa skrev:
Hehe, titta ut genom ditt fönster och fundera på hur greppet är Skämt åsido. Bilen kommer nog inte rulla många meter innan april, just nu känns tiden som Måste tillägga att bilen är fantastiskt fin att köra. Bra register, stark i botten så man kommer iväg snällt trots sinterlamell. Ganska hysterisk på höga varv. Fin balans, bilen känns bakhjulsdriven fast med mer grepp. Kvick styrning. Ruskigt rollstyv m.m. Jag har aldrig känt mig mer hemma bakom ratten i någon annan bil trots att jag bara kört Evon ca 25 minuter. Ja, förresten... Jag kommer att åka både bana och konbana med bilen. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Fasen va ballt Mathias! Jag är imponerad!!!
Jag får ta o svänga förbi Garaget och kika på pärlan sen, detta var ju bara riktigt urballt!!! Grattis! //Framkrafs-Fredrik _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
och för information så Vi slipper eventuella inbrottstankar på vårat garage från mindre nogräknade mäniskor så står inte EVo'n där Ska bli kul o se den IRL o med tanke på hur Mathias lät i telefonen i lördags så är den verkligen sevärd o åkvärd _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||||
Fy fan vilken häftig bil alltså, gillar starkt det enkla rally stuket utan en massa extra böös
När var du på Trollspeed och mappa bilen, synd att man inte han och se den... _________________ Hälsningar Henrik Tellskog Mini 1293 TURBO -75 Husaberg 650 SuperMotard -03 |
||||||||
Figgz skrev:
Bilen står som sagt inte i LBR-garaget för tillfället utan i ett förvaringsgarage på hemlig ort dit jag inte ens har nyckel själv . Men du är välkommen att titta fram emot vårkanten. Henrik Tellskog skrev:
Niclas och Kami var och mappade den i mitten på sommaren någon gång. Tack till Er alla för alla roliga kommentarer. Man blir rätt peppad att göra nåt vettigt av sommaren, faktiskt. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Ja just det ja.
om en vecka eller så kan det hända att jag lägger upp en liten film på när vi är i Uppsala och testar bangbang:en :woot: _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO1 RS -93 | 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (14073 totalt) |