Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!! | << 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 106, 107, 108 >> 10 besök senaste veckan (828272 totalt) |
Härligt att höra att det finns gubbar /killar likt dessa, Jag har nog blivit aningens förbittrad (eller ordentligt kanske snarare) över den arbetssituation jag så ofta hamnar i ute på fältet. Att jag lätt glömmer att det faktiskt finns andra än jag som har ett intresse i lagspel och samarbete. Ni har nog lyckats väl på ännu en punkt med andra ord. Självklart är det rätt tänkt. Att svetsföratärka en redan väldigt lätt, eller som du själv uttrycker avskalad konstruktion. Leder ofta till höjd vikt. Men oftast så är man i en sits att det är ett alternativ tills vidare. sedan till ritbordet när man hunnit fundera ett steg längre. Så självklart gör ni rätt. Det var mer hur du uttryckte dig jag fnissade lite åt. Jag önskar er som alltid lycka till. Riktigt häftigt bygge rakt igenom. Önskar nog själv att jag hade uthålligheten som krävs för ett sådant här projekt någon gång i framtiden. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Det är ganska enkelt om vi tittar på just MarkForged, det finns nämligen två filament attvälja mellan och det ena är det som används i 98% av fallen. Nedlåst och begränsande på ett sättet men å andra sidan en jämn, hög kvalitet på det som kommer ut. _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||
Det är verkligen jättelugnt! Vet själv hur trött man kan bli på det man ser runt omkring sig... När det gäller uthållighet tror jag nästan att det är omöjligt att orka med ett helt bilprojekt ensam. Jag hade själv aldrig orkat med utan resten av gänget. Ha det bra! MVH/ Michael K _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Hmmm ...... är det därför det går lite trögt framåt 04:00 i verkstan..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Hittade artikeln gällande vingtillverkning som vi diskuterade lite lätt uppe på mässan. Ni som har det bra förspännt med 3D-printing kan ju med lätthet lägga in förstärkningar inne i profilen, alt bara 3D-printa hela profilen, wrappa med kol och så har ni en väldigt snygg vinge För er som inte vet är Willem Toet gammal F1-aerodynamiker som jobbat mycket hos Sauber bla. https://www.linkedin.com/pulse/icela _________________ Johan Sahlström Sponsorer av JSR MkI: http://www.hapab.com http://www.composite-design.se http://www.cascade.se |
||||
Otroligt snyggt och smart! Faktum är att det nu även kommit extra lätt fillament, lämpat just för om man vill printa t.ex en kärna. Nya tider, nya möjligheter. _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Den är riktigt imposant på banan, det är så det syns på livestreamen
Vad slutade ni på för tider i helgen? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Tider var för dagen inte intressant. Bilen hade inte varit ute och körts med mer än en kort stund på e gokartbana i 60 km/h. Så det var en ordentlig shakedown som gjordes på mantorp, massor med viktig data samlades in under dagen
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Behöver man inte elda på och köra på bra tider om man skall få relevanta data? (Iofs beroende på vilka data man önskar kan jag tänka mig) |
||||
När det är en helt ny motor, ombyggd diff och en massa andra ändringar så handlar det om att i det här fallet börja lugnt för att se att inget läcker eller lossnar i början. För att sen öka farten.
Alx låg på ett ganska så bra attackvarv på slutet när ljuddämparen på förarsidan delade på sig. Enligt Alx så låg det varvet tidsmässigt på en tid som för dagen troligen hade räckt till iallafall en andraplats i unlimited. Men som sagt, tiderna var inte det viktigaste den här dagen. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det kallas ju "shakedown" av en anledning (skaka loss de lösa grejerna och ev kvarglömda verktyg)
Skoj att det gick att ladda på lite utan större missöden. |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!! | << 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 106, 107, 108 >> 10 besök senaste veckan (828272 totalt) |