Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling! | << 1, 2, 3 ... 175, 176, 177, 178, 179 >> 64 besök senaste veckan (865165 totalt) |
Funderar på det här med frontsplitter
Det kanske hade varit en god ide att få monterat något ordentligt, jag har ju sett många som byggt egna och frågan är om någon har en ritning eller något annat tips som underlättar. För i vanlig ordning får någon ha betalt för att hjälpa mig med detta då jag är oduglig till sådant. Och vad bygger man i för material? Är MDF ett vettigt val? Alternativet är att reparera den splittern som satt på förra året. Jag tar tacksamt emot input i frågan _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Pratar vi trämaterial hade jag definitivt tagit något med kontinuerliga fiber; plywood av någon typ (formplyfa eller olika typer av "båtplywood" borde vara mest fukttåligt) är vad jag skulle gå på. Sandwichmaterial i alu fungerar också, och så klart en fibergjutning eller till och med en tillräckligt tjock plåt, men för min kommande splitter tänker jag använda plywood. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
Hoppas det är bra med herrn MDF är nog det absolut sämsta du kan välja. Det som är lättast att komma över som håller bra är formplyfa exempel nedan. https://www.byggmax.se/catalog/produ _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Kan du inte bara kalkera av fronten med några centimeters distans? Eller tänker du på fästpunkterna? _________________ Anders Hansson |
||
Varför krångla till det? Satsa på splittern ifrån m3 gt:n så får du nåt som funkar tillsammans med din nya fina vinge. Måste finnas lite billigare kopior än orginal. Vet att det gjutits i glasfiber här i sv. Bra rattat i helgen!
Jag blir sjukt taggad av att följa din strapatser! Drömmer nattligen om att ställa ner min M3:a på ringen jämte din och gå "all in" som man gjorde förr _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
M3 GT alternativet hägrar i bakgrunden och det finns vettiga avgjutningar som även inkluderar kopior på monteringssatserna.
I ditt fall ser jag inget direkt hinder John , den gröna står mest och ruttnar och längtar tillbaka till förr då den var fokus.. Nu tar du ner bilen i påsk och ställer den där. Vi har plats i bilen på returen. Det hade varit roligt att ha någon att bråka med på det svarta även om du hade fått köra med svart bindel för rättvisans skull. Hur många varv har du numera, en miljon? _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Efter Johns kloka ord tog jag kontakt med grabbarna som tillverkar M3 GT grejorna i Bulgarien
Det blir med stor sannolikhet så att jag beställer ny front, splitter med monteringssats från dom. Dock var det en stor order på gång nu och det gick inte att beställa grejor där på en månads tid. Jag tror vi har en annan "M3:a" här på forumet som köpt deras grejor och som jag förstått det så passade grejorna vettigt och prisbilden är ok. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jovisst är det skillnad i år, kanske större skillnad än många andra år. Hatzenbach är ju lite mindre yta att leka på men det känns rätt lugnt. Schwedenkreutz är utslätad och snabbare, stabilare men samtidigt lite utslätad så att säga och man får inte glömma att Aremberg redan visar tendenser på att bli nya SX då folk missar hur fort det går och plötsligt är hela vindrutan full av avåkningszonen om man kör rakt fram i Aremberg Kallenhard och ner till Vehrseifen är utslätat och snabbt men inte SKOJ, det känns som det går fortare men frågan är om det upplevs som roligare, framförallt hoppas jag kallenhard är lite snällare i väta mot folk o bilar. Jag har för mig att det ligger lite ny asfalt uppe vid hohe acht oxå men det var inget jag noterades som en halleluljathing Lite av charmen är avskalad men jag skall inte gnälla, lite av det jag fruktade som SX tex är ju till stor del borta. Jag har redan förbättrat varvtiderna men jag ser på farten i SX att den har ökat lite oxå. Hade jag bara fegat mindre i Flugplatz hade slutfarten i SX varit högre. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag har bara hunnit se det ena klippet (bra film föv där man ganska väl ser skillnaderna från innan ombyggnationen ) än så länge Johan men det verkar som om maskinen sparkar på bra uppåt i fart?
Vad har du för däcksdimension och slutväxel, 245-17 och 3,73? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
225 fram och 245 bak 17", det blir nog 245 runt om vad tiden lider. Slutväxel är 3.4x
Lätta bilen 50kg, föraren lika mycket, i med en helbur, göra en redig setup av chassie (ALDRIG gjort) och sedan kan man lägga i nästa växel Nästa resa är om 691000 sekunder! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ett varv från gårdagen, jag skall försöka få ihop någon form av rapport alltetersom också, dessvärre verkar åksjukan kvarstår och igår fick jag tillslut ge upp. Dagens test blir banan och vatten innan körning.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling! | << 1, 2, 3 ... 175, 176, 177, 178, 179 >> 64 besök senaste veckan (865165 totalt) |