Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 - Team Madskillz | 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 >> 6 besök senaste veckan (167108 totalt) |
Hej alla biltokar!
Jag har tidigare haft pr-tråd på ett mera märkes specifikt forum men eftersom jag gillar bankörning(mest) och nu länge läst och kluddat i andras trådar tänkte jag att jag får starta en egen för att få tips, idéer, kritik och utbyta erfarenheter och teorier med likasinnade. Kastar in lite spec och info ihop med några gamla bilder på bygget sen kör jag direkt på med alla nya idéer och planer.... Spec: Styrsystem: MaxxEcu från Maxxtuning Motor, avgassystem: M50 3L Oljekylda JE kolvar (9:8:1) H-Profil stakar Viktat och balanserat. Cooperring packning Egen byggt grenrör Egen byggt insug med fullradie trattar 3,5" Downpipe & avgas Drivlina: ZF Diesel låda M30 Svänghjul Sachs 765 platta 6-puckad sinter NUKE PERFORMANCE Sviktsstålsaxlar M535 Diff med ombyggd upphägning Bränslesystem: Orginal tank med DW200 intank Nuke Catchtank med 2st DW300 Nuke Bränslefilter x3 Nuke Y-Kors Nuke BTR Nuke Fuelrail AN kopplingar "push on" med MONGO slangar... Turbo: Garrett T04 Z 0,96 A/R Spec till 750+ 50mm Nuke Dump. 60mm WG Chassi: Fullbur med stag fram till fjäderbenstornen X-stag framvagnen Förstärkta bärarmar bak aka DTM Fjärderbenstag fram och bak. 22mm Krängare fram 20mm Krängare bak K-Sport coiloverkitt Samtliga bussningar utbytta mot delrin Ombyggd styrväxel med "quick steer" 2:1 utväxling Fälgar, däck och bromsar: ROTA GRID 18*10 & 18*9,5 Kumho V70A Medium 265/18 & 245/18 K-Sport Bromskitt Fram 356mm skivor med 8-kolvs ok Bak 330mm skivor med 6-kolvs ok Ombyggt till 5-bult Interiör: Race Technology DASH2 CAE Spakställ Hydralisk handbroms Surfplatta 2 Sparco EVO2 stolar 6-punkts Sabelt bälten OMP Släckare Extriör: M3 (Ombyggnad på G) Cup speglar (Ombyggda o spacklade modell billig) Hokuspokus front i gf som jag inte vet namnet på....(Håller på att bygga ny front/modda ny front) Kolfiber tak, Lackat såklart, ingen show utan GO=) Lite film och bilder från mappning hos Maxxtuning http://www.maxxtuning.se/kundbilar/m Utgångsobjektet... Version 1... CF Taket innan lack... Soppasystemet... Några bilder från Mantorp i sommras... Inför 2015 - To do lista * Mera aero: Ny front ihopbyggd med splitter plus canards Vidare utveckla mitt plangolv Bakvinge (klar) Även endel kaross förändringar *Mera fäste: Få dit 295or bak & 265or fram Bredda fälgar Fullt justerbar bakvagn aka DTM Mer spårvidd fram & bak Traction control Motor: Ny byggd topp med Supertech oversize ventiler både avgas & insug Lätt tillsyggade kanaler av mig Om jag trillar över en väska pengar så har jag kikat på nya kammar ATI svägningsdämpare Ombyggt grenrör (klart) Skall sedan upp i bänken hos Maxxtuning igen för trixa lite... I övrigt så skall massa saker pulverlackas och snyggas till, sen ska jag även jaga lite vikt besparingar. |
||||
|
||||
Tackar tackar! Kommer en liten "To do" lista inför 2015 och lite mer bilder på redan klara saker |
||||
Inför 2015 - To do lista
* Mera aero: Ny front ihopbyggd med splitter plus canards Vidare utveckla mitt plangolv Bakvinge (klar) Även endel kaross förändringar *Mera fäste: Få dit 295or bak & 265or fram Bredda fälgar Fullt justerbar bakvagn aka DTM Mer spårvidd fram & bak Traction control Motor: Ny byggd topp med Supertech oversize ventiler både avgas & insug Lätt tillsyggade kanaler av mig Om jag trillar över en väska pengar så har jag kikat på nya kammar ATI svägningsdämpare Ombyggt grenrör (klart) Skall sedan upp i bänken hos Maxxtuning igen för trixa lite... I övrigt så skall massa saker pulverlackas och snyggas till, sen ska jag även jaga lite vikt besparingar. |
||||
|
||||
Eloxerat och provmonterat, bladet från Påsse såklart, justerbart mellan 0-12 grader
Uppladdad med Rejsas Android-app. |
||||
|
||||
Hitta en bild på burken hemma hur maskinutrymmet ser ut!
Och nu är de ju faktiskt fredag så de kommer komma en "fredagsbild" senare också som i dem salta grabbarnas trådar |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
En lite film från första turen med bilen på konbana, aningen för tajt bana, tyckte tillochmed vinnaren som för övrigt byggt och provkört banan lite innan Men klart bättre lämpad för hans Super 7...
https://www.youtube.com/watch?v=xurU |
||||
Hej Christian! Kul med en tråd om din bil! Ska följas. Konbanan var tajt lagd för att vi lovat banägaren att ta det lugnt och vi hade många nybörjare med därför ville vi ha nere hastigheten lite. Kom till uråsa till våren när Björn lagt en lite snabbare bana så kan vi se om du är snabbare än supersjuan. Ingen har lyckats ännu... _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Äntligen... E30 får man inte för mycket av.
Jag har ju lite gammal avlagt aero som passar rätt bra på den där. Så tjänar du lite tid... Du kan få skiten billigt, behöver det ju inte längre. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Hehe ja vet dem är lite gnälliga nu för tiden på Uråsa, kommer lätt till våren igen de var en kanon dag på alla sätt! Jag är nog beredd och säga att jag skall komma 2a nästa gång och är ödmjuk över att jag får nog nöja mig med att va efter dig mellan konerna men kanske jag kan va snabbare runt Mantorp med lite tur hehe |
||||
Min aero blir nog svår att matcha med nått annat om de skall lira ihop får jag nog vackert bygga och leka fram lite anpassat, ibland hatar jag mig själv för jag ger mig in på sånt men samtidigt är de förbannat skoj att lära sig nya grejer |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 - Team Madskillz | 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 >> 6 besök senaste veckan (167108 totalt) |