Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 --*såld* | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 23 besök senaste veckan (60804 totalt) |
Då var det dags att prova på en M3a. Har alltid haft ett sug efter en e36a och nu när Porschen är såld så var det bara att leta bil.
Valet föll på denna -95a som har funnits på Rejsa ett bra tag. Tack till Johan Sjöström som tipsade Vi får se vad som händer med bilen framöver. Bilen är rensad på asfaltsmattor. Saknar taklucka. Första steget lär bli att sätta in min Sparcostol. Och sedan försöka hitta några trevliga fälgar till r-däcken. Ska nog även byta chassit då det sitter ett billigare coiloverkit på den idag. Har funderat på XYZ. En närmare spec på bilen kommer framöver. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Tack , Ja sportbilar ska väl vara röda
Utrustningen är som följer. Inga asfaltsmattor. Ingen AC Ingen taklucka. Ingen stereo/dator Dimljus borttagna FK Coilovers. Ska bytas ut mot nåt bättre. X-Brace Tornstag bak Carbotech XP8-belägg Fram. Stoptech-belägg bak. Stålomspunna slangar runt om. Bromskylning Ferrita avgassystem Har säkert missat en del. Att göra: Få dit Sparcostolen. Kan man få ihop glidskenorna ihop med fartfabrikens underrede på nåt bra sätt? Eller kommer man för högt upp. Vill gärna kunna justera stolen. Nytt chassie. XYZ ? Byta ratt. Nya fälgar med r-däck. 8x17 ? Bjussar på en liten bild till. Dessutom är Ringenresan bokad. Kommer vara nere 18-21 Juli. Förhoppningsvis med m3an _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Köp ett färdigt underrede från www.FartFabriken.se snyggt och bra Tag kontakt med Frapp som skrev här ett par inlägg upp.
Fick hem ett sådant i veckan, verkligen välgjort _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Fartfabrikens underrede passade väldigt bra, dock kan stolen bli för hög om du ska ha underrede, glidskenor samt stolens sidofästen. Jag är strax under 180 cm, med hjälm hade den kombinationen blivit väl tight mot taket tror jag, gott att sitta lågt också. Glidskenorna fick därför bortprioriteras... Jag har iofs taklucka vilket nog kan göra några cm till din fördel. _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||
Tack. Ja Jag tror den är riktigt skoj. Dessutom finns så mycket som redan är utprovat. Dumt att uppfinna hjulet igen.
Chassiet ska jag testa innan jag byter. Kanske funkar bra Jag lär nog beställa ett underrede från Fartfabriken. De ser riktigt fina ut. Visst man man fixa nåt själv men om man kan gynna företagsamheten så Varken brorsan eller jag är ju så långa men man vill inte gärna sitta uppe i taket. Får testa och se.. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Såg att Porschen var såld Peppe.
Och nu har du blivigt med M3:a - kul. En kompis har en sån och det är ett djäkla klipp jämfört med Porschen. Lycka till. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Jag ska erkänna att jag inte kört nån m3a innan jag började leta efter en nu.
Jösses vilket klipp det är i bilen. De går riktigt gott. Stor skillnad mot Porschen Införskaffade nya fälgar i helgen. OZ Superleggera 8x 17" får bli bra till r-däcken. Fick laborera en del med spacer fram. Frågan är hur nära höjdjusteringen på fjäderbenet som man törs ligga med däcket? Hur mycket flexar det vid bankörning egentligen? Har även beställt ett underrede från Fartfabriken. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Jahopp, Då har man testat bilen på Sviestad. Eftersom jag knappt kört bilen nåt så blev det ganska lugna varv.
Men man märker en rejäl skillnad i acc jämfört med Porschen. Nu blir det att montera en sittastillstol. Även bromskylningen ska fixas till och sätta dit xp8-beläggen. Impulsköpte även ett begagnat chassi. Bilsteindämpare med H&R fjädrar. Är inte 100 på vilken hårdhet det är på fjädrarna... Vad rekommenderas? En tvätt kan den nog behöva.. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Märkte ju på Sviestad att original skinnstol inte är helt optimalt att sitta i. Inte på bana iallafall.
Hade redan köpt på mig ett underrede från FartFabriken och en Sparcostol låg redan i garaget. Bara att montera i. Dock så passar inte underredet så bra om man har mattor och lutftkanaler kvar under stolen. Så då kan man lika gärna plocka bort mattorna... Bilen har redan varit rensad hos tidigare ägare så det var inga större bekymmer att få bort inredningen. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
I måndags testade jag bilen på Sviestad för andra gången.
Grym skillnad mot förra gången nu när jag monterat Sparcostolen. Jag är sjukt nöjd med bilen. Motorn i dessa m3or är helt underbara! Vilken skillnad mot den trötta 944an Brorsan och jag körde 3 pass var. Avbröt sista passet tidigt då det kom lite rök under bilen Visade sig vara nån droppe olja som hamnade på avgassysmtet Det läcker ungefär mitt under bilen vilket borde betyda att växellådan trycker ur sig lite, lite olja. Märktes endast då man pressar bilen hårt. Vet att det har varit lite strul med det tidigare på bilen . Avluftningen på lådan måntro? Ska kika närmare i helgen. Några bilder på skönheten _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 --*såld* | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 23 besök senaste veckan (60804 totalt) |