Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum STAC (den gamla avslutade tråden) | << 1, 2, 3, ... 42, 43, 44 >> 8 besök senaste veckan (147372 totalt) |
Halloj Självklart kan inte allas behov tillgodoses.. Iden är ju att rikta sig mot hyffsat extrema bilar med mkt effekt. Men det är inget som hindrar att man under träning och trackdays som ev kommer anordnas i samband med STAC kommer kunna köra med ett ekipage som egentligen inte klassar in. men som fortfarande kan köra transponder och få officiella tider.. Men tävlings serien riktar sig primärt mot sk extrembyggen inte locost och liknande bilar. Därmed inte spikat att man måste åka just karossbilar. Sk Gatebil ekipage med röram är oxå välkomna men dessa väger sällan under vår minimivikt.. Inte ens Kai baakens Lotus tror jag väger under vår viktbegränsing efter målgång! Alltså nedan typ av fordon som var med på träningen inför nästa säsong! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Anledningen för STAC var att ta fram enklaste möjliga reglemente för bilar som är fräna och snabba! Dessutom måste det kunna kontrolleras efter tävling! Nämn ett sätt som är lättare och enklare samt som kan kontrolleras? Du har tio ord på dig! ;-) /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Om jag vänder lite på frågan, vilka karossbilar ville ni utesluta med viktgränsen. Och varför i så fall. Om det stämmer det både du och Richard säger att, det finns typ inga karossbilar med mycket effekt under 1150kg, varför sätta en viktbegränsning överhuvudtaget? Det är inte logiskt någonstans för mig. Det hade räckt att skriva att serien är till för fabriksproducerade karossbilar, punkt. Det hade per automatik uteslutit formelbilar och Ariel Atom mm. Men det hade tillåtit Lotus Exige mm. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Kul att höra, det är bilar som din och tex Charlis super Viper som Stac riktar sig mot.. Hoppas att se er signa upp er direkt anmällan kommer ut.. Som vi skrivit innan så anser jag STAC har några starka kort Banorna, det kommer bli snabba banor gjorda för TA bilar som oftast har mycket effekt Ljudet, STAC bilar får låta mycket Priset det kommer inte kosta skjortan att åka med STAC SMA Inga konor eller nått i nån klass så det går att se hur snabb man är och jämföra mot varandra, inte olika kon sättning och få tider som inte säger nått igentligen Swe snabbaste ekipage kommer köra här som det ser ut _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Exakt!! En Cupbil ligger på 1190kg exklusive chaufför! Även extrema byggen som tex Gurras Porsche 944GTR vägde in på 1175KG utan chaufför.. Cammos E30 vägde 1300KG,, Mao det är inte direkt nån EXTREM viktbegränsning! Målet med Serien är nämligen inte totalt rensade och hållborrade gammelbilar utan säkerhet. Gatebils stukade ekipage som dom i min bild ovan ligger inte heller under minimivikten.. Mao det är en vikt som de flesta bör klara med i värsta fall lite uppviktning! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Aha, där är anledningen! Det skall vara "fräna" och "snabba" ur Er synvinkel.! Det är väl subjektivt om något. Och en överladdad Civic/CRX med 300-350 hk, är inte frän nog i era ögon. Det finns en hel del såna. Och snabba är dem också. Synd att det drabbade även Exigen, som borde trots allt anses som en frän bil, även i era ögon! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Ja nåns synvinkel blir det väl, vare sig det är vi eller nån annan som sätter reglerna.. Nu har vi efter kollat runt i garagen och åtskiliga samtal runt omkring i landet valt att så här ska det bli, och så här vill folk som är intresserade att köra ha det.. Åsikter från folk som inte ens tänkt köra är ju rätt oviktga igentligen va..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
För att den inte riktar sig mot fabriksproducerade karossbilar endast!!! Bilarna i bilden tex är absolut inga sådana.. Regelverket du förslår hade inte kunnat ta hänsyn till dessa utan att bli väldigt komplicerat mao har vi gjort det minst dåliga, alltså en minimi vikt. Kort sagt vi vill hellre ha ngt uppviktade extrem ekipage ala bilden än orginal Exige. Vi tror dessutom att underlaget är större där ute i garagen! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Jag förstår din poäng och det går inte att göra alla nöjda, men om det visar sig att vi har massa lättvikts bilar så kanske vi fixar en till klass med lägre mini vikt typ Fria däck och 500kg, som förslag bara Vi vill inte ha massa klasser och vill göra det enkelt och roligt, detta är första året och det kommer säkert ur massa bra ur detta så man kanske ändrar nått till året efter.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Jag tycker din bil är frän och även en CRX med 350hk men har inte hittat ett enkelt kontrollerbart reglemente som funkar för alla! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Bra skrivet Puppan, vi söker ju Gatebil bilarna som vill ha nått mer att åka än bara gatebil, _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Kör hårt och lycka till! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Vi ska försöka, kollar man intresset redan nu ser det sjukt ljust ut.. vi får se så fort vi får upp anmällnings sidan hur det artar sig _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Nej och inget kul heller vid inga regler.. För då kommer ju nån med en F1:a och en annan med en Monstertruck.. Inte målet med Serien! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Om man inte gillar reglerna är det ju inte värre än att man startar en egen serie med eget reglemente. Det är ju inte så att Richard och co har patent på konceptet
Jag gillar att det är okomplicerat! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Skulle min bil teoretisk passa in i eran serie???
Vikten är ju inga problem att komma upp i. Till trotts att den är 230 cm bred?? Sen en fundering, Ska man utöver en serieavgift även betala en startavgift till varje tävling?? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
STAC har ingen maxbredd... Så ja!! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Ja ser inga problem med din bil.. Ja serie avgift ja sen start avgift ja.. Tex Nordic serien kostar 13 000kr och Ta.nu kostade 11 500kr om jag minns rätt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Allmänt banåkaforum STAC (den gamla avslutade tråden) | << 1, 2, 3, ... 42, 43, 44 >> 8 besök senaste veckan (147372 totalt) |