Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTI MI16 racebil för SLC | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (16812 totalt) |
Erik får fylla på, jag bara såg till att det kom till skott att få upp en tråd ÖHT om teamet o bilen så han får ändan ur vagnen o skriver lite om den _________________ Magnus Thomé |
||||||
OK! För den här gången _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
Janne har ju alltid lite kul pryttlar, den här lilla 8-tums Androidplattan passar perfekt på instrumentbrädan så man kan se om man får till några bra jämna varvtider Frågan är hur man sätter fast den lämpligast.
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Rullar på Mantorp just nu:
http://www.amigoo.se/event/596 Klass: SLClight 2013 /Janne Visst är det jag som sitter bakom ratten! _________________ Janne Ström |
||||||
En kul grej med bilen är att växellägena just för stunden är liiiiite udda. Ettan nere till vänster. Som en dogleglåda. Så långt inga konstigheter. Dogleg är ju till och med lite racigt Men tvåan ligger sen rakt upp, inte snett upp åt höger. Och från tvåan till trean går man snett ner åt höger, sen rakt upp till fyran. Så när man ligger på fyran och ska växla ner inför en sväng så... ja man brukar ju växla ner på normala lådor med bakåt och vänster. Men där ligger ettan _________________ Magnus Thomé |
||||||
Ojdå! Hamnade jag här... Tack Magnus för jag kan ju inte det här.
Körde en 405:a förut som en förare satte i en däcktrave på mantorp aug 2012. Jag köpte en tom kaross av Stötdämparexperten och satte upp den i karossnurran. 405 fram och bakvagn med egna fästen. Plastskärmar, huv, baklucka och rutor från plastskarmar.se. Buren är från finess men med en massa extra rör för att styva upp. Fuelcell på 83 liter från summitracing. 2 liters catchtank. Mi 16 motor med låda och Quaife diff. Renoverade spridare, planad topp och inslipade ventiler. 2,5 " avgas med 3 st dämpare= 86 dB. Nästa motor med smidd vev och fixad topp från hiflowheads( 170 hk, 1997 kubik). Går helt ok nu när vi börjar få ordning på den. Javisst ja. Saab kylare, 13 raders oljekylare, och hembyggd oljefälla från XU10 motor. Bredbandslambda är även inkopplad. _________________ Erik König |
||||||
875 kg, utan förare, torr. 1.9 GTI. Inga probl att få den bakelsen under 800 kg med lite plast. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Typ så! _________________ |
||||||
Som sagt var det en del plast. Öppnade sidorutan på högertidning då takscopet ej fungerade som det skulle.
Det resulterade i att rutan bågnade inåt på rakan redan innan krönet. Det var bara att ge fan i att öka för mycket då men efter ca 15-20 varv lossnade den i överkant och kom in mot buren. Förstärkningsstag och uppgradering av ventilationen i bilen står på tur. Motorn fungerade ok förutom liten misständning på mellan registret någon gång ibland. Kör i alla fall på Tierp den 22:a september med den och under uppehållet till winterhell blir det ant. Uppdaterad ny motor och fortsättning med buren framåt. Det blev ju fem varv under 1.40 för Jens och väldigt nära för vår egen kimi Westin. Jag hade sämst tider den här gången men bilen är ganska hel och jag vet mer uppdateringar som behövs så på det hela en bra helg. _________________ Erik König |
||||||
Den där plattan får vi dit, inga problem!
I vinter ska vi dra nytt elsystem också då det finns mycket att rensa bort och med nya kablar och säkrings-relä central vid höger sida för lätt åtkomlighet för meckar/depå personal under race, föraren är ju fastspänd vilket gör att han ej har nytta av det på sin sida. Det blir abikoskor som man krymper med varmluftspistol då det vibrerar för mycket för att jag ska välja att löda. _________________ Erik König |
||||||
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTI MI16 racebil för SLC | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (16812 totalt) |