Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900s 1991 -familjeracer | 1550 besök totalt |
Så fick SAABen slutligen smaka på banan. De va kul!
Lite info om bilen idag och vad som ska göras. Just nu 900s ltt E85-konverterad med högre tändning och större spridare. Liten intercooler från 900ftt Avo dämpare fram, kilen fjädrar. pysventil alá garagetrim planer. 2.1L turbo, för lite mer bottenvrid och högre komp för spriten. kilenfjädrar bak med hårdare dämpare Bättre däck (kommer nog före motorbytet) _________________ Dennis Wiklund |
||
Hej!
Jag har kört mycket bana med 900S. Byt ut framfjädrar mot nerkapade Biltema Mercedes bakfjädrar och fixa med camber (både fram och bak) innan du ger dig på motorn. Och lätta så mycket du bara kan. Mer vrid kommer inte att ge märkbart snabbare varvtider, dock kommer det att döda växellådan snabbare. Jag hade ungefär samma varvtider på Gotland Ring med 1 och 0.6 bar laddtryck. Det skiljde lite i slutfart och däckkontot bara _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Att fixa camber fram gör ju med mellanlägg har jag förstått, hur mycket camber är bra? Vet inte hur man ställer camber bak, hur gör man det? _________________ Dennis Wiklund |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900s 1991 -familjeracer | 1550 besök totalt |