Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-05-08 LJUNGBYHED FLYGFÄLT | 3644 besök totalt |
Det var en härligt brokig skara bilar som anlände till Ljungbyhed flygfält denna morgon. Målet var 30 stycken deltagare, tror att vi till sist blev 24!
Ett speciellt tack till Micke och Ola på MOM Events & Förarcoaching, som höll i trådarna och skötte dagen väldigt profesionellt Lät som om det fanns intresse för en liknande trackday igen till höst! jag ställer gärna upp och fungerar som "nätet i spindeln" även denna gång!!! jag återkommer med intresseanmälan! kom gärna med feedback på vad som kan göras bättre, som att till exempel pröva att ställa UT grillen UTOMHUS innan vi tänder på!!! räddningstjänsten var visserligen inte jättearga och det skall dem inte vara med tanke på vad dem tog betalt för utryckningen ...fler bilder finns men är gigantiskt stora, får ladda upp fler allt efter som, tar en evighet! ladda gärna upp era egna bilder! Tack än en gång, hoppas vi ses på banan snart igen! Ola Paulsson _________________ Ola BMW |
||
Tack för en fin dag med trevligt sällskap. Det var ju tråkigt med brandlarmet men det var ju nästan vi som skulle ta betalt av dem, de verkade ju inte ha bråttom där ifrån.
Det var ju ett gäng med bilder man fastnade på, kul. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Jag kan ha blandat ihop, men visst var det förarutbildningsfokus denna dag? Eller var det mer som en mer vanlig trackday? Ursäkta min dåliga koll Men nyfiken på hur upplägget var med coachning o så under dagen om det var fokus på det? Är ju väldigt intressant att veta för nästa gång det är dags för "samma" träff. Passade coachningen mer för nybörjare? Avancerade? Eller hade man ypperlig koll och kunde anpassa till olika nivåer av förkunskaper? Många frågor
_________________ Magnus Thomé |
||
Tar mig friheten att svara. Dagen var upplagd som så att på förmiddagen var vi två grupper, hälften åkte slalombana en timme och andra gänget körde räserbanan och sen byte. Efter lunch så var det stora banan som gällde i grupper om 7-8 bilar och fri körning. Ola Nilsson hjälpte alla som ville med tips och coaching. Han hade både med och sammåkning för de som ville. De hade dessutom en väldigt bra teoretisk genomgång på morgonen som passade både de som var nybörjare i detta träsket och oss mer vana banmissbrukare . Kan verkligen rekomendera detta då Micke och Ola vet vad de sysslar med. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
Jag vill också passa på och tacka för ett riktigt bra arrangemang. Det är kanske tveksamt att lägga en semesterdag och del pengar på att stressa familjebilen runt ett flygfält, men det kan jag rekommendera fler att göra. Likså var jag lite tveksam till merknostnaden för upplägget med instruktörer, men även det vill jag lovorda eftersom de lyckades anpassa nivån så att det passade alla.
Jag tog inga bilder med kameran, men väl med dataloggern. Det ni ser är min vita 159:a samt Kristian Ekstrands gåra 997 Carrera 2S (Kristiand som förtjänstfullt blev två i slalomen). Jag tycker att bilden väl illustrerar att max G-kraft i broms och sväng blir ungefär detsamma, men att kombinationen sväng+broms är en enorm skillnad. Vad man kan tillägga är att Kristian gick ut på raksträckan på tvåans växel och jag på trean, därav den stora skillnaden i acceleration. Sedan så ser man tydligt att Kristian fegade i den snabba vänstern [/img] _________________ Lotus Evora S -11 Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17 Fiat 500 TwinAir -11 Alfa Romeo 155 Q4 -96 Alfa Romeo Giulia Sprint -62 Alfa Romeo Giulietta ti -59 |
||
Innovate Motorsports DL-32
http://www.innovatemotorsports.com/p Den är egentligen ämnad för motorutveckling, så den har inte GPS och så, men kan kopplas till OBD, iPhone m.m. Hur som helst så kan man få ut en del av värde vid körning runt en bana m.h.a. en del knappande i Excel.. _________________ Lotus Evora S -11 Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17 Fiat 500 TwinAir -11 Alfa Romeo 155 Q4 -96 Alfa Romeo Giulia Sprint -62 Alfa Romeo Giulietta ti -59 |
||
youtube embed: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé |
||
Jag kikade precis på banskissen som finns under "Banguider" här på forumet, men den stämde inte så väl. Hittade denna istället:
lång länk Kan man knycka bilen och infoga den? _________________ Lotus Evora S -11 Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17 Fiat 500 TwinAir -11 Alfa Romeo 155 Q4 -96 Alfa Romeo Giulia Sprint -62 Alfa Romeo Giulietta ti -59 |
||
Olika arrangörer kör väl lite olika layout antar jag. Eller så kör alla numera utan chikanerna och på mittbanan istället för som på skissen? Vet faktiskt inte säkert. Skissen som ligger här på Rejsa är den sträckning MGCC (numera MSCC) brukade köra sina KM deltävlingar. https://rejsa.nu/bana_info.asp?ljung _________________ Magnus Thomé |
||
Så här ser banan ut när vi kör på Ljungbyhed. En extremt lärorik bana, ...och rolig!
2012 har banan blivit rejält upprustad med curbs, fasta men vikbara koner vilket man ser rätt så bra på filmen. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Eftersnack 2012-05-08 LJUNGBYHED FLYGFÄLT | 3644 besök totalt |