Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R DSG -10 Såld! | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 84310 besök totalt |
Hög tid att någon skapar en biltråd om Golf R!
Det har varit en VAG bil från början, tjänstebil(1år 2000mil), dock ingen tour bil. Sedan en ägare till, har gått 2700mil nu. Utr mässigt var skalstolarna viktigast liksom DSG, ett plus var Navigation, ett minus var glaslucka=vikt . Ett stort tack till Hoffsten motor AB för en smidig affär Vikt orginal med halv tank utan förare: 1560kg Extra utr utöver standard: *Sportpaket talladega 19" mörktonade rutor och strålkastare *Motorsportstolar Recaro *Eltaklucka glas *Navigation RNS510 med 8 högt Dynaudio sound *Mobiltel förberedd *Multimedia Media-in med USB-kabel *4-dörrar *DSG Uppgraderade delar(fylls på efterhand): *Bilstein PSS10 *BSH Air intake *BSH End links *H&R 26mm Bakre krängningshämmare *Scorpion Turbo-Back 3" avgassystem *Racingbrake bromsskivor fram + Belägg /beställt *Team Dynamics svarta 8*18 ET48 med Dunlop Direzza 225/40 *ACE-competition/HohenesterSport Steg2 320hk 430nm Ingen biltråd utan bilder heter det va Men dom blev lite gryniga tyvärr. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Ja, jag sitter som gjuten i dom, körde med Rogers RS4 på ringen med sådana , dom var även sköna på långresan ner&hem. Trimdjävulen är så välkommen så Men han ska styras med järnhand, har träffat han innan som sagt
Nja, hoppas att jag har någon mer vän av betydelse, men jag fattar galoppen, MODDA PÅ!!! _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Den modellen känns på nåt sätt väldigt bekant..
..fast på min satt det sånna här.. Men jag misstänker att den "lyxen" kostade typ en hundring eller nåt, så det är kanske inget att skryta om..
Ja, ditt snack om grupprabatt har som sagt satt ordentligt med griller i huvudet på mig.. ..och nu med 98 oktan nästan runt knuten så är det väl inte utan att man är en aning sugen. Bara att få Hohenester-känslan i gaspedalen kan vara värt en tur till Borås, eller hur..!? Problemet är bara det det där gamla vanliga att nån glömde stänga fönstret till bankontot här på höstkanten, så det har varit tvärdrag lite för länge nu.. Får väl säga som Ulf von Hauswolff hade sagt.. -Pengar får inte stoppa ett sånt här projekt! Men verkligheten är väl kanske tvärtom.. -Bara pengar kan stoppa ett sånt här projekt! Hmm.. Byta 270hk/350Nm till 310hk/410Nm.. Frestande! oavsett vilket, lycka till med bilen Mattias!!! _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Kul, jag har en likadan -11a. Ryckte i din bil i somras hos Hoffsten men det blev en annan bil. För min del är det en bra allround som funkar med en liten dotter.
Inte superkul på bana standard men Dunlop däcken imponerade i grepp. _________________ Johan Bergin |
||||||
Vi får hoppas denna går ytterligare lite snabbare än GTD Ratten har jag vant mig vid, satt likadan på Tiggan.
Tack Sigge! Tänkte skriva i första inläggen att nu kan Sigge pusta ut för nu blir det ingen RS3 att ligga och jaga tätt efter ditt monster Hoppas vi kommer ha kul ihop ändå där nere Gick in på hans hemsida, hittade inte VW, men Seat och Skoda Så skickade ett mail om olika steg, om dom har några.
Tjena Rolle! Tack. Den ena Ringenräven efter den andra tittar förbi, trevligt! Du om någon kan ju chassi, så du får gärna titta på vad KW3 el CS+camber plattor, krängare hamnar på, även om jag nog väntar med detta till snön töat. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Tackar Pär! Ja du vet ju hur mitt byte såg ut, så en klisterlapp på dörren är inte så lockande när man ser fallet på Men känslan av en ny bil är svårslaget och din är ju superfin fortfarande!
Kul! Ja, den hade ju stått där länge, var väl rätt mycket dyrare ibörjan innan dom sänkte, bilen stog på brukaren fortfarande när jag köpte. Som sagt den behöver ses över om det ska bli någon fart i svängarna Men nu har jag iaf en bil med ABS och förhoppningsvis riktiga hjulvinklar till våren, Quattron var ju lite lätt orolig i farter 200+ på ringen med olika hjulvinklar på alla hjulen Men övning ger färdighet heter det ju _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Saker jag vill göra utan inbördes ordning:
* Väghållning, KW V3 el Clubsport, H&R, Bilstein b16 pss10, krängningshämmare KW el H&R * Trim Steg 1-? Avgassystem mm * Haldex uppgradering * ESP urkopplingsbart? * Bromskitt * R-däck Men plånboken har ju en botten också, så får ta det efterhand _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Tack, det hade varit kul med en till att dela ide'er med _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Jasså det blev en Golf dock med 4wd
Varför inte slå till på 530hk på en gång http://www.biser3a.com/tuning-addict _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Ja, om du googlar på regnummer ser du det initiala begpriset från DinBil. Eller det gjorde man iaf i somras. Det som slagit mig är att den känns lite seg i fart. Den är ganska rapp upp till en bit över hundra men i "raksträckefart" och uppåt går det rätt långsamt. Inget riktigt klipp. Det kan man säkert bota med mjukvara men min är orginal än så länge, dessutom med dubbdäck just nu... Kanske uppdateras ngn mjukvara vid första service? Hade du DCC? Det har överraskat positivt, vet inte om det orkar med R-grepp men funkar förvånansvärt bra på bana med Dunlop SP sportsupermaxx eller vad dem heter som tydligen semi R enligt däcksgubben på Vanadis. _________________ Johan Bergin |
||||||
Byts intercooler till den som sitter tex på audi s3 tar bort det mesta av segheten över 180km/h
Bytte på seaten (cupra R) och det blev ett helt annat flås mot original. Troligtvis sitter samma intercooler på golf r som seaten och dom flödar sämre än den som sitter på s3:an. Finns ännu bättre men pris/prestanda är svårslaget med s3 intercoolern. _________________ Jan Ekehage |
||||||
Hohenester känns mest lockande för min del.. http://www.autobild.de/artikel/vw-go Hohenesters stg 1 verkar vara det slöaste trimmet, ändå verkar dom lovorda det.. "Hohenester Golf macht am meisten Spaß" = Hohenester Golf is most fun _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
finns det folk som behärska att mappa dom motorstyrsystemen fullt ut? isf är det ju "bara" att dit med nytt agg, avgas, spridare, soppapump, ic och ge det va det tål. =) en bit över 400hk kan inte va för ansträngt tycker man.
riktigt fin bil. det va en sådan jag ville ha men fick titta en extra gång i börsen och köpa en Honda istället _________________ Sammy Lundin |
||||||
Något för dig? Jag har med vit text och är sjukt nöjd med dom....
http://www.ecstuning.com/Search/Mani _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
Får också passa på att gratulera till bilen.
I våras, innan jag köpte min Grå Renååå, så var jag själv mycket sugen på en Golf eller Scirocco R.. Men Folkahandlaren i Malmö.. Alltså.. Så sjukligt arrogant/slö.. Så, det blev en Renåå, som blev en M3, som blir något annat någon dag. _________________ -- |
||||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R DSG -10 Såld! | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 84310 besök totalt |