Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (29616 totalt) |
Jag var inte där hur det såg ut, men jag har kört en heldel på banan och vet hur det ser ut. Folk som aldrig trailar förstår sällan problemet med att ställa dragbil+släp på tex lms grusplan. Lika lite om fördelarna med att traila banbilen. tex vilka problem en eller en värre flera punkteringar kan ställa till med. Dessutom är vi ganska bra att ha när man behöver låna en domkraft...... eller hur. Grundproblemet verkar vart att gokartsen körde samma dag, vet hur det kan se ut när dom är där. Men ni verkar iaf ha haft en trevlig dag. Själv drog jag ifrån sthlm kl 12.30 i atomen för att vara med o ta några varv men vände i Nyköping då jag insåg att det inte skulle blivit många minuters körning. _________________ Fredrik Forssén *Ariel Atom* http://www.autolife.se/page/19342/ http://www.garaget.org/?car=232981 |
||||||
Jag satt å väntade på att bli omkörd av en av atomerna och såg i backspeglarna att den kom närmare å närmare men han svängde av innan det var omkörning på g. Hade sett fram emot att få se den in action och försöka hänga på även om man vet att det inte är möjligt
Ingen som har bilder på min vita m3:a in action? Ryktas om mycket hjullyft i rondellen och det vore skoj att se. _________________ Jonas Edling |
||||||
om jag inte är helt blind så ser det faktiskt ut som den gråa M3an i bilderna ovan har ett hjul i luften Riktigt bra kort ni ni lyckats knäppa! _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||||
.....ja då var det över för den här säsongen på Sviestad.
Det har det hunnit bli några hundra varv runt banan i sommar så nu hittar man runt i alla fall. Stort tack till LMS som gör ett mycket bra jobb som vanligt. Denna dag blev det extra mycket då det blev flera saneringar. Vill ni ha hjälp nästa gång är det bara att skrika till, jag och säkert många med mig ställer säkert gärna upp och borstar, jag menar 50pers i depån o en ensam ute på banan som jobbar järnet. Det blev ett par kul varv mot Atomen, blev omkörd med kalla däck, men så fort tempen kom så var jag ikapp igen. Muahahha På återseende 2012 /Håkan _________________ Håkan Backlund Porsche 991 GT3 RS MR |
||||||
Filmade lite.
Här några varv när jag pyser runt nästan alldeles solo... Håller fortfarande på att lära mig bilen så jag försöker åka lite analytiskt och fatta vad jag gör. Hade labbat lite med stötdämparinställningen. Bilen svarar rätt bra när man vrider på chassi-inställningarna. Har hittat ganska rätt för denna banan tror jag. Det styr in bra, det går bra att trailbraka in i böjarna med en aningens överstyrning åsså en aning understyrning när man ger på mot track out tangeringen. Hyfsat jämna varv... Brukar ju vara svårt att åka jämnt när man fegkör. http://youtu.be/dQmpt_wNk3E?hd=1 |
||||||
Det är det. Det är lite bökigt att komma dit, antingen får man korsa banan, eller klättra över taggtrådar, men man kan få alla möjliga sorters bilder, med mycket rörelse i.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Tack! Stämmer bra.
Det är ju tufft att lyfta på innerhjulet... Fast nu är nog mina bilder slut... _________________ |
||||||
Ruskigt duktigt jobbat av LMS crew att styra upp ett såpass välbesökt event på 3 pers
Jag hade oförskämt kul i lördags, och kan knappt vänta till nästa års första bankörning Men var det ingen som fick med sig någon fin bild på min eldiga spanjor med taskigt temperament |
||||||
Körde ni mellan 13,50-14,50 är det en överhängande risk att ni finns med på bild. 350 bilder är nu nertagna till 160, hoppas på ett få bort ytterligare 2/3 innan jag börjar lägga upp dem.
Seat sa du, jag undrar om inte jag har något på film när du håller på att ploga av uppe i Torparn... Jag fnittrade glatt åt det, vilket också hörs på rullen _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Tack! Alltid kul att bilderna uppskattas.
Grävde lite djupare och hittade två bilder som jag måste missat tidigare... _________________ |
||||||
Det här med framhjulsdrift, lagom effekt, ingen diffbroms och hala däck är väldigt nytt för mig
Sweet! Det ser ut att gå ganska sakta, det gjorde det nog också Men jösses, det ser faktiskt ut som att jag borde kört med lite högre tryck i däcken |
||||||
Jag som är relativt ny på det här med bankörning har en undran.
Jag slängde på ett par Michelin CUP på Evon (265/35/18) runtom. Åkte ut med kalla däck på 1.8 bar, efter ett par varv körda uppmätte jag trycket till 2.3 bar. Hur ska man förhålla sig till dessa tryckförändringar? Bör man släppa på trycket något när man fått upp temperaturen och trycket? Eller är 2.3 lagom när dom är varma? MVH _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||||
Jag har kört cup-däck i snart 2 säsonger. Jag har bäst grepp vid ca 2.4kg, på min M3 E46 (265:or) Sen beror det lite på vikt på bil, camber, fälgbredd och däcktrycksmätare... Tror du ligger nära optimalt. Det är bara köra "try and error" för just din bil. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Du är i rätt område, sen är det bara finlir kvar... _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Kalas, tack för input! _________________ Patric Delzanno Mitsubishi EVOlution 9 |
||||||
Eftersnack 2011-10-09 Bankörning sviestad heldagspass | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (29616 totalt) |