Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-09-25 PCS Banmöte Knutstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10638 totalt) |
Lite bilder, blev inte så många på söndagen.
Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Alla bilder från helgen finns här: http://www.flickr.com/photos/masken8 _________________ Anders Karlsson http://www.flickr.com/photos/masken87/ Citroen C2 VTR -04 Nissan 300zx TT -90 |
||||
Deal ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Sjukt fina bilder! Hade någon av dem där underbara bilarna vart mina hade jag inte tvekat att printa ut den bilden till en fet tavla att hänga i vardagsrummet Kul med alla video's också, man blir ju inte alls sugen på att dra ut och ratta _________________ Jesper Henriksson |
||||
Med min förra bil, en 944 som var ganska lik din, tyckte jag att första kurvan funkade bäst om man bromsade så pass sent eller lätt att man sparade fart till att trailbraka från ytterkant, tangera ytterkanten igen efter att den börjat böja av åt höger och sedan tangera apex. Jag brukade hamna i slutet av ambulansutfarten vid exit. Passa dig bara så att du inte grenslar ambulanscurbsen - om bilen är låg kan det bli tråkigt/dyrt. Jag vet att andra pratar om att svänga in tidigare, men jag har aldrig fått det att fungera så bra. När jag satte mina bästa varvtider trailbrakade jag hårt så att bilen "hängde" på vänster framhjul och då bevarar man farten in i kurvan på et väldigt effektivt sätt. Man har dock ingen marginal över till något släpp bak, för då åker man obönhörligen av banan. Tilläggas bör att bilen måste vara uppsatt för trailbraking - inte överstyrd i grunden. Kurvan innan hårnålen kan man svänga in relativt tidigt i, beroende på att uppförsbacken börjar vid apex. Men först tycker jag att du ska fokusera på att använda hela banans bredd från turn-in till exit och svänga in senare än du gör nu. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Intressanta tankar . När det gäller ambulanscurbsen så var jag nog där minst en gång och då skakade det rejält. Svänga in sent kommer att kräva lite träning. Skall försöka att åka dit i vår med någon annan klubb och testa lite så att jag är lite förberedd. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Å wow! Här sitter man i Nürburg och drömmer sig tillbaka till Knutstorp, märkligt va? Härligt stint var det helt säkert, fantastisk körning, Vincent och jag var i stort sett helt ensamma ute på banan. Episkt! Tyvärr ingen bra lina här på hotellet men jag skall ladda upp från hur det såg ut inifrån min bil, tyvärr blir det inte förrän jag kommer hem till helgen. /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Det är en RS som ägs av två instruktörer, fru och herr. /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Ingen brådska, vi har tyvär 6 månader på oss nu innan det händer något på bil fronten ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Vincent, brukar du köra det spåret i första kurvan med Cup-bilen? Man blir lätt insnöad på sitt eget spår utifrån sin egen bils förutsättningar. Med slicks som har bättre grepp kanske det funkar bäst? Jag kan tro att man kan bromsa ganska sent, men är det inte svårt att gå på gas tidigt nog? _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Körde också på söndagen.
http://www.youtube.com/watch?v=B56JE Körde länge bakom Anna första passet för att kolla hennes spår, man lär sig mycket av att ligga bakom någon som kör bra. Det var tur att du inte hade r-däck för då hade jag inte hängt med! Jag fick dock inte till det tajta spåret i Liton. Tycker jag får till spåret rätt bra oftast, men problemet jag har är att jag inte vågar ladda på... Jag bromsar för mycket... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Under mina år med min vite så prövade jag flera belägg typer, till slut körde jag med gula pagid RS29 runt om. Höll länge, jättelänge. Skrek inte, Funkade både här och i tyskland. Ingen extra kylning bara frisk bromsvätska. Mitt tips! Har skaffat det till den svarte nu med, säkra kort är bra! Iallfall när det gäller bromsar. Saknar den gamle lite, vita g modeller är snygga. Och roliga! _________________ Jens Lanvin |
||||
Ett tag kunde man nästan tro att du hade hyrt banan, men sedan insåg jag att det nog är Classicgruppen. Det är ju knappt några bilar på banan - klockrent _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Vi var 11 bilar tror jag och eftersom klassik bilarna är relativt jämna så kan man ofta få många varv helt ostört, speciellt om man går ut först som jag gjorde. På detta möte hade vi en körtid på 60+30+20 minuter! Det är prisvärt för 500kr. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Tack *rodnar*. Det var kul att köra med dig. Alltid mer skoj att köra med/mot någon som man kör jämnt med så att man inte sitter och "slöåker" ;-) _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||
Jag har kört med samtliga grupper och klassik är den särklass bästa. Bra hänsyn och ungefär samma effekt samt prestigelösa förare leder till kul körning. Snabbt men alltid säkert
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Jepp så är det. Det fungerade inget vidare med turbon den här gången. Man måste har bättre grepp och vara mer aggressiv (typ inte ta kurvan i 3an och vänta på turbo trycket). Det är bevisserligen inte alltid snabbast, många har sagt till mig at "ger fan" i at köra så ! Men jag har tittat en del på dem snabba i PCSRacing i gamla klass3 förut och jag har haft bra resultat med cuppen och turbon i PCSR med ett tight spår. Mer data behövs, kanske nästa år och i ett annat tråd. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Det är intressant att höra om andra lösningar än sina egna. Och gärna inte "ballongspåret", då. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Jag tyckte du hade en bra spår. ungrfär som mitt och vi som inte kör R-Däck måste ta ut svängarna lite för att bibehålla varten och kan inte gå in lika thight som R-Däck kan. _________________ Torstein Kvamme Porsche 911 Carrera 3,2 |
||||
Här är filmen på Vincent och mig inifrån min bil. Innan ni tittar på filmen så vill jag bara säga att ljudkvalitén är usel på min nya kamera, har reklamerat den så jag hoppas på en ny till nästa säsong. Likaså är min rattbalett inte att rekommendera, men det blir så på en liten tight bana och ingen servostyrning på en tungstyrd bil. Att jag sen har en högeraxel som är paj gör inte saken bättre. Men jag har nog rekord i att byta rattgrepp. http://www.youtube.com/watch?v=c5_jX /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Eftersnack 2011-09-25 PCS Banmöte Knutstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10638 totalt) |