Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
PG Andersson
2 besök senaste veckan (6671 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Bilder från PG Anderssons testkörning på Tolfta gård i Södermanland.
Träningen o justeringen var inför sydsvenska.
PG bjöd även på en åktur thumbs up !


Stort TACK för det PG!!!


























_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Fredrik C skrev:
Bilder från PG Anderssons testkörning på Tolfta gård i Södermanland.
Träningen o justeringen var inför sydsvenska.
PG bjöd även på en åktur thumbs up !

Stort TACK för det PG! Mer om det kan man läsa i denna tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8651



Nåt man inte upplever varje dag precis. thumbs up

Ljudet i bilen är helgrymt

_________________
Daniel Steiner
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Jo det kan jag intyga ! Både på insidan o utsidan .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Toppenbilder!

_________________
Johan Meissner
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



trevliga bilder
men när jag klickar på länken för att läsa får jag bara upp en sida med följande medelnade: Det sökta inlägget existerar inte

Erik

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Här är storryn bakom bilderna thumbs up !

Appropå bra grannar!

Idag hade jag tänkt meka i ordning på min Pegutt som har lidit av bromsproblem den senasta månaden ! Bästa stället att pyssla med sånt är ute hos mor o far, ca en mil hem i från.
Så i morse när jag hade kommit halvägs så ringde Pappa på mobilen o frågade om jag hade åkt hem i från, o jo det hade jag mycket riktigt gjort.
Synd sade han. Vi hade behöft låna din hjälm... Hmmm tänkte jag, vad ska du med den till då frågade jag. Jo PG Andersson är hos ola o Maggan o ska testköra inför sydsvenska o dom skulle behöva låna en hjälm !!!
Tror ni jag var svår övertalad o vända för att hämta hjälmen ? En handbromsvändning o några minuter senare så stog jag o kisade mot en knallgul Suzuki Ignis på ladugårdsplan !
När jag sträckte över hjälmen till killen som skulle hjälpa PG med tidtagningen så sade jag.
-Du vet vad jag tar ut i hyra för denna va? Han bara skratade o sade -Det ska vi fixa!
Förmiddagen förflöt med en massa justerande av stötdämpare o höjd mm på bilen. Även lite olika däck testades.
Efter lunch så frågade jag PG om jag kunde ta ut hyran för hjälmen. -Hoppa in sade han.
Hmm efter att ha knölat mig ner i högerstolen o spänt fast bältet (Hmm undar om jag behöver banta) begav vi oss ut på teststräckan!
o hellvete vad det gick! Vid det här laget så hade PG fått upp en bra känsla för vägen o bilen var i stort sätt perfekt. Jag titta till på mätaren efter en lång raka o då gick det straxt över 150!!! Grym adrenalinkick!
Til min stora lycka så fick jag åka två vändor på sträckan, o jag bara satt o njöt! Helt underbart!

Kan säga att gården som användes som teststräcka, titt som tätt används av svenska rallyeliten. Men det var första gången som jag fått åka med någon. stort TACK för det PG. Även pappa bjöds på en åktur.
Gården är för övrigt till salu så är det nån som är sugen på att ägna sig åt skogsbruk, stuguthyrning o testcenter för rallybilar så är det bara att slå till! 17 miljoner är vad som krävs !

PG;s sida
http://www.pgandersson.se/index.html

Tolftas sida
http://home.swipnet.se/tolfta/

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



Jädrar vad tufft!
du lär ha en ny favorit i skogarna nu antar jag...

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej!

Rackarns mäktigt ! Jag är inte lite avundsjuk på den åkturen...

Var kör de? Start vid Tolfta gård med riktning mot Lerbo antar jag? Hur långt åker de sen? Till Hasselbacken (i princip det enda gårdsnamn jag kan där...), d.v.s. det första huset på höger hand cirka en km från Tolfta. Eller kör de längre? Vägen där är ju ruskigt fin just mellan Tolfta och Hasselbacken och inbjuder gärna till lite högre tempo än brukligt på grus...

M.v.h. Uffe som gärna hade sett rallyåkning på märkesklubbsträffarna...

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Dom kör från Tolfta mot Brebol skola (Alltså mot Nyköping). En riktigt härlig sträcka som går ut efter sjön.
Sträckan har allt Långa rakor sköna kurvor o härliga hopp!
Gick i ca 100km/h örver krönet på bilderna! Det sög skönt i magen !
Bilen är på ca 230Hk o drar ca fyra liter milen.
Dom avverkade ca 8 mil fram o till baka i söndags .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Mitt inhopp i högerstolen gav resultat !

Blev vinst i helgen för PG! GRATTIS !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Måste kännas stort att ha coachat fram sin första seger... Kanske kommer det fler team som vill låna din hjälm nu!

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Flera team har redan ryckt o slitit i mig !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



Fredrik C skrev:
Mitt inhopp i högerstolen gav resultat !




Det verkar som inhoppet hjälpt PG under lång tid. Två sträcksegrar i Norge nu senast!

Hoppas din nuvarande adept når lika långt!



(vilket trådlyft!)

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



PG for president! Att ta två sträcksegrar i den konkurrensen, och det i en bil som inte ens var gångbar "på sin tid" är riktigt bra gjort. Man blir nästan lite irriterad när man ser såna som Matthew Wilson eller Conrad Rautenbach som får åka säsong efter säsong bara för att pappa betalar. Deras resultat i Rally Norway ser ju inte så illa ut, men det är ju till stor del för att konkurrensen är mindre i år.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Ja Matthew Wilson är nån ja är väldigt besviken på. Han har en av dom bästa bilanra i WRC (är väl alltid senaste spec?) men gör aldrig nåra bra tider nån gång. Förare som Hirvonen mf när dom va nya va kanske inte heller så imponerande alla gånger men dom kunde iaf skrälla till med sjukt bra tider nån gång ibland innan dom krascha, Wilson gör ju aldrig de, han kraschar ju bara endå...

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Megablade skrev:
PG for president! Att ta två sträcksegrar i den konkurrensen, och det i en bil som inte ens var gångbar "på sin tid" är riktigt bra gjort.


thumbs up
Det vore väldigt trevligt om PG kunde få en ärlig chans i en konkurenskraftig bil.
Han gjorde en kanonkörning i Norge, det är bara frågan om något team är villig att ge honom en chans.



Lite trevlig läsning.
http://www.klikk.no/motor/bil/article419824.ece
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73267

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Megablade skrev:
Man blir nästan lite irriterad när man ser såna som Matthew Wilson eller Conrad Rautenbach som får åka säsong efter säsong bara för att pappa betalar.
När man sedan ser hur Conrad's pappa fått tag på sina pengar så blir man ju inte mindre undrande....

Fugitive Zimbabwean business tycoon Billy Rautenbach, who is also a top ally of President Robert Mugabe's ruling Zanu-PF party, has been given up to May to vacate his farm as the government appears determined to seize all land still in the hands of whites.
Rautenbach, wanted in neighbouring South Africa in connection with fraud involving billions of rands, was among the few white landowners who survived Mugabe's farm seizures on account of their close connections with Zanu-PF.
But the controversial tycoon, who has in the past denied having links with Zanu-PF politicians, is on a list of white farm owners from Mashonaland West province given up to May to surrender their land to the government for redistribution to blacks.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



I senaste numret av Svensk Motorsport så jämför dom PG med en humla, likväl som att humlan inte kan flyga ska inte PG kunna köra ifrån Loeb, Hirvonen och den övriga eliten med den bilen. (tur att PG inte visste det)

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047




_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Megablade skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=f6pQtEjocjo


Grymt imponerande.
Kul att han satt och rättade kartisen mitt i allt.
Mycket lugnt och sansat hela vägen , inget trams.
Han är faktiskt riktigt imponerande PG! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Megablade skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=f6pQtEjocjo


SS6 var han snabbast på!

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Bilder o videos
PG Andersson
2 besök senaste veckan (6671 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande