Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sesongstart
3717 besök totalt
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Det forste lopet nærmer seg og skal gå av stabelen på Anderstorp den 8 mai. Vi regner med ca 15 biler til start og det blir spesielt
spennende å se på forholdet mellom de Danske og Norske bilene. De Danske har oppgradert bilene sine i Vinter både når det gjelder
sporvidde bak og motorvalg, så hvordan dette slår ut vil vi se på Anderstorp.

Vi har i samarbeid med Locost Sweden fått laget et navn og en logo til mesterskapet. Det er basert på det Svenske Locost miljoet
og logoen de har på sin internettside. Vi prover i samarbeid med dem å få til en slags utstilling/treff av Locoster på lopsdagene
og dermed bygge opp et miljo rundt serien.

_________________
Rune Næss
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Den offesielle logoen.

_________________
Rune Næss
Citera
Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002
Inlägg: 353



Vilka tider och dagar är det som gäller på Anderstorp ?

_________________
Kör en PWR Seven....
www.attitudemotorclub.com
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Per Wackt skrev:
Vilka tider och dagar är det som gäller på Anderstorp ?


Det är 2 tävlingsheat för Locost och båda körs på LÖRDAGEN... exakta tider hittar du på www.slc.se om du trycker på "Affischen" för Anderstorp.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002
Inlägg: 353



Tackar !

Ska nog försöka ta mig dit på Lördagen och kolla lite....

_________________
Kör en PWR Seven....
www.attitudemotorclub.com
Citera
Rune Næss

Här sen Sep 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Så er det forste lopet i Locost Cup Sweden unnagjort og det vil jeg si ble en suksess, dog ikke så stor som vi håpet da det ikke var fullt så mange biler som forventet. Men som vanlig var spenneingen på topp fra forste til siste sekund. I forste lop ble det utkjempet en formidabel kamp mellom Bård og Henrik som forte til at de paserte målstreken side om side og tidtaker plaserte Henrik overst på pallen. Men så kom måldommeren og fastslo at Bård var forst over streken. Denne variasjonen kom av at Henrik hadde transponderen på snuten mens Bård hadde sin på buret, dermed var transponderen til Henrik forst over mål selv om Bård var forst. Diferansen på resultatlisten er 33 tusendeler. Dette indikerer esensen i Locost racing, like biler, godt balansert regelverk som forer til tight racing. Roadsport blir ikke det samme.
og så fikk jeg mote noen av dere, noe som også var veldig hyggelig.
MEN når jeg ser på min egen helg så hater jeg o-ringer. Jeg fikk en oljelekkasje på den forste treningen og den var plassert slik at jeg egentlig burde tatt ut motoren for å få det til. Jeg fikk til slutt tak i en o-ring som passet så pass at jeg fikk det sammen natt til lordag, og stilte full av optimisme til tidstrening. Det holdt i en runde, så var det bare å stå på gresset som tilskuer. Dette forte også til at forste lopet ble kjort med meg i depoet. Etter en tur i byen fikk jeg så tak i en bedre passende o-ring og bilen ble gjort klar til race 2.
Torgeir som er en av de beste forerne i den Norske serien hadde tatt starten i forste lopet, men fikk så problemer med girkassen og falt nedover i feltet. Han fikk dog nest beste rudetid og skulle startet i spor nr. to, men uten girkasse er det vanskelig å få kjort. Så jeg ga han min bil slik at han fikk kjort, dog må han starte bakerst på grunn av bilbytte. Starten gikk og han gjorde som jeg hadde forventet, etter tre runder lå han klistret i hekken på lederen. SVENSKE o-RINGER ER NOE DRITT, brutt igjen og nå må motoren ut.
Jeg vil til slutt takke Fredrik fra SLC som var veldig smidig og loste problemet da ingen av oss klarte stoykravene.
I det store og hele en flott helg.

_________________
Rune Næss
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Locostracet var fin reklam för klassen! thumbs up

Speciellt första heatet bjöd på underhållande kamp till målflagg.

Men transpondrar på olika ställen???

Målfoto hade nog varit mer rättvist, eller som i skidåkning med foten (dvs man skall ha gasen i botten över mållinjen....)

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Allmänt banåkaforum
Sesongstart
3717 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande