Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911sc -83
3 besök senaste veckan (3933 totalt)
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
Ja då har man testatpå konbane slalom med PCS. Va riktigt skoj men var lite trångt med hjälm på höjden (jag är 185cm) i original stol med höga golvfästen.Vill ju undvika svetsa om mot golvtunnel med bränsleslang och elkablar för att få fästen lägre.
Kommer även testa på PCS bankörningar framöver så en riktig racestol vore nog det bästa då dom är lägre ochså.
Så undrar om nån har en bra stol över eller var man kan hitta en i västra götaland.Helst så man kan provsitta innan köp.

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4119



Jag har en noname stålrörsstol som bara samlar damm, du kan få den för 200:-

Janne

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
Janne J skrev:
Jag har en noname stålrörsstol som bara samlar damm, du kan få den för 200:-

Janne

Tack för erbjudandet.

Har fått andra erbjudanden ochså men har kommit fram till att det får bli nån "FIA" stol framöver.

Idag tog ja bort juster railsen på gamla förare stolen men kom bara ner 2cm sitthöjd..

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2247



Det är svårt att komma ner. Om du är smal om häcken kan du köpa en skalstol som får rum mellan infästningarna, risken är också att du kommer lite snett då också. Behöver du en bredare stol som inte kommer ned emellan så får du skruva den stumt utan skenor, det har jag fått göra. Då kommer man ned hyggligt men inte så jättelångt.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
Nu även kört sektionsträning på Gelleråsen. Var en riktigt solig dag på banan igår.
Men shit vad svårt det var bromsa utan att låsa hjul specielt efter långa startrakan

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2247



mv70 skrev:
Nu även kört sektionsträning på Gelleråsen. Var en riktigt solig dag på banan igår.
Men shit vad svårt det var bromsa utan att låsa hjul specielt efter långa startrakan
http://instagram.com/p/oJiw8SMU06/


Ofta låser man upp ett av framhjulen hela tiden. Det tyder på att Corner weight är lite fel, vilket går att justera om man har vågar, vilket inte så många har.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
Kändes som jag låste alla hjulen då bilen bara ville raktfram. Fick släppa och broms igen för att få nån styrning några gånger fast då hadde jag nog lite för hög fart eller bromsa försent ochså.

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
lancia
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 189



Hej Marko! Kul att se att du använder bilen. Ett litet tips om bilen understyr, gör ett litet gasuppsläpp i kurvan så kommer bakändan lite fint, när du har rätt vinkel, ge gas ut ur svängen. Funkar bra och är hur kul som helst.

_________________
Fredrik Rydén
Citera
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
lancia skrev:
Hej Marko! Kul att se att du använder bilen. Ett litet tips om bilen understyr, gör ett litet gasuppsläpp i kurvan så kommer bakändan lite fint, när du har rätt vinkel, ge gas ut ur svängen. Funkar bra och är hur kul som helst.

Jodå försöker lära mig köra bilen. Har pcs kinnekulle inbokad klar ochså så får prova mer där.

Vilka luftryck ska man ha med dessa bridgestone s2or på banan ?
original 911sc manualen säger 2 fram 2,4 bak kalla

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
lancia
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 189



Körde aldrig dom däcken på bana så jag vet inte. Men någon annan kanske vet.
Annars får man pröva sig fram lite.

_________________
Fredrik Rydén
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



safe skrev:
mv70 skrev:
Nu även kört sektionsträning på Gelleråsen. Var en riktigt solig dag på banan igår.
Men shit vad svårt det var bromsa utan att låsa hjul specielt efter långa startrakan
http://instagram.com/p/oJiw8SMU06/


Ofta låser man upp ett av framhjulen hela tiden. Det tyder på att Corner weight är lite fel, vilket går att justera om man har vågar, vilket inte så många har.


Känns som detta är ganska känsligt på 911:an, men det beror väl på den låga vikten fram. Mitt ena framhjul låste alltid upp lite tidigare vilket gjorde att jag fick lätta lite på bromsen. När jag sedan gjorde corner weight på bilen visade sig at jag ha stor obalans i vikt och efter justering blev det radikal skillnad på bromsverkan med få upplåsningar.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
mv70
skövde
Här sen Maj 2013
Inlägg: 21


Trådstartare
Corner weight får vänta till vinter då även höjd och framvagnsinst ska kollas över.

Idag blev det nya belägg och bytte vätskan så det fräscht till kinnekulle.
Riktigt nöjd även med ny 5cm rattdistans

_________________
Marko Vehmasaho
911 SC coupe -83 svart
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4119



Ser bra ut thumbs up

Vi ses på Kullen!

Janne

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911sc -83
3 besök senaste veckan (3933 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande