Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: RS Mallock MK 24 - Kör på STCC-tider för bara 75.000
1 besök senaste veckan (3364 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41550

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lägger in denna annons åt Erik L:

Citat:
Mallock MK 24 - 82.

Bilen är i mycket bra skick och passar en nybörjare perfekt. Motorn är en Ford Zetec på 155 hk, försedd med torrsump och Weber-förgasare. Växellådan är en Quife. Chassiet är en rörram i fackverkskonstruktion med kaross av glasfiber. Bilen väger under 500 kg. De tider som STCC-bilarna presterade på Knutstorp och Falkenberg är bilen kapabel till. Och då till löjligt låga kostnader och med minimalt mekande mellan varven. Priset jag begär är även det löjligt lågt: 75.000:- och då ingår 4 regnhjul, quick lift ochlap timer. Att få köra i en trevlig klass med fina kamrater som ställer upp får man "på köpet".

Till ekipaget finns även ett släp som är renoverat för dyra pengar med ny axel och handske. Släpet är anpassat med ramper till Mallocken och det tar "5 min" att lassa eller lossa. Jag kan tänka mig att sälja släp och Mallock i paket för 85.000:-

Mer info www.welcome.to/scr

Telefon 08-15 45 03 eller 070-752 03 47.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Lockarpsgokart.se
Svedala
Här sen Feb 2005
Inlägg: 141



Undrar kort om det är sålt. Är inte personligen intresserad men har eventuellt en kollega som är clubmanspekulant.

Mvh Petter

_________________
Petter Berger
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1928



Du kan kolla med Mats på www.recersport.1800.com han vet on den är kvar men jag tror inte det det finns en Mallock mk 20 med kent motor till salu i Norge eller hämta hem en i från England.
Det är nog den optimala race bilen efter att körd både det ena o andra så är jag tillbaka med en clubman.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379




_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Lockarpsgokart.se
Svedala
Här sen Feb 2005
Inlägg: 141



Hej

Jag hoppas verkligen detta och tror detta också. thumbs up Ska köra en Phantom S21 2002:a nästa säsong. Har nyligen köpt den och ännu inte kört den en meter. Blir skitkul att köra riktig sportvagn igen. Fortsätter att köra lite roadsport med min M coupé.

_________________
Petter Berger
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



Lockarpsgokart.se skrev:
Undrar kort om det är sålt. Är inte personligen intresserad men har eventuellt en kollega som är clubmanspekulant.

Mvh Petter


den är såld, körs av peter strand. i sverige kan det nog bli svårt att hitta en bil som är till salu. i norge finns den mk 20 som per skrev, vill man ha en modernare bil blir det nog att åka och fixa en i england. hittade en på mallocks hemsida, kolla på cars for sale.

http://mysite.wanadoo-members.co.uk/mallock

och en på k-1600`s hemsida, finns på länken market.

http://www.ksports1600.org.uk/

lycka till, det ser för övrigt ut att bli större startfält än på länge nästa säsong. ett teoretiskt starfält på 17 bilar kan nog ge stabila startfält runt 12-15 vilket skulle vara riktigt roligt...

_________________
Erik Lundkvist
Citera
SÄLJES
S: RS Mallock MK 24 - Kör på STCC-tider för bara 75.000
1 besök senaste veckan (3364 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande