Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Fler förare till Carrera cup!
1 besök senaste veckan (4657 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Citera
Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003
Inlägg: 179



Var hittar man datum för tävlingarna?

_________________
Jimmy Pedersen
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Jim Profit skrev:
Var hittar man datum för tävlingarna?


Längst upp på sidan ligger det små gråa länkar! Tydligt som sjutton !
http://www.carreracup.nu/schedule.php

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 68



Är det någon som sett en komplett lista över alla som ska köra Carrera Cup, d v s alla team med resp förare?

_________________
Jens Höstbo
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Nån som vet nått om TV bevakningen av detta? Vilka kommer att sända o hur kommer det att sändas?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Jag pratade med en som skulle ha kört den nya GT(?)-serien med ett 20 tal bilar riktiga monsterbilar (FIA GT, DTM-bilar, NASCAR-motorer etc) men att SBF förbjöd reglementet efter påtryckning av Porsche för att slippa konkurrensen. Istället kommer man att köra några tävlingar i Norge där CC inte kommer att köras.

Vi har inte direkt för många racebilar i Sverige så att vi kan förbjuda dem att köra här hemma till förmån för att rätt trist entypsserie frampuffad av en marknadsavdelning. Jag skulle mycket hellre se DTM och GTR-bilar än CC. CC såg jag för övrigt på Magny-Cours och det var en rätt trist historia.

om det finns det minsta spår av sanning i att Porsche "tvingar" SBF att förbjuda ett reglemente för att slippa snabbare bilar så är det skandal av värsta slag. Då måste CC bojkottas för att visa sympati med alla de som har jobbat fram egna bilar för att tävla med (som här på rejsa tex). Om någon har mer eller andra uppgifter kring det här så rätta mig gärna men just nu står CC inte särskilt högt i kurs. Jag vet inte mer om det här än det som står i första stycket. Det är kanske dessutom gammal information. Vem vet...

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Corsa skrev:

om det finns det minsta spår av sanning i att Porsche "tvingar" SBF att förbjuda ett reglemente för att slippa snabbare bilar så är det skandal av värsta slag. Då måste CC bojkottas för att visa sympati med alla de som har jobbat fram egna bilar för att tävla med (som här på rejsa tex). Om någon har mer eller andra uppgifter kring det här så rätta mig gärna men just nu står CC inte särskilt högt i kurs. Jag vet inte mer om det här än det som står i första stycket. Det är kanske dessutom gammal information. Vem vet...


Rekommenderar dig ett besök på www.svartamasken.com.
Där ägnar vuxna karlar hela dagarna åt pajkastning och ryktesspridning mellan olika förare, team och klasser.
Det går säkert att få mer klarhet i detta intressanta ämne där.

_________________
--
Citera
Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003
Inlägg: 179



Fredrik C skrev:
Jim Profit skrev:
Var hittar man datum för tävlingarna?


Längst upp på sidan ligger det små gråa länkar! Tydligt som sjutton !
http://www.carreracup.nu/schedule.php

Haha, missade det. Tack för länken !

_________________
Jimmy Pedersen
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



FredrikÅ skrev:

Rekommenderar dig ett besök på www.svartamasken.com.
Där ägnar vuxna karlar hela dagarna åt pajkastning och ryktesspridning mellan olika förare, team och klasser.
Det går säkert att få mer klarhet i detta intressanta ämne där.


orkar inte med ett forum till...
Snabbversion önskas. Finns det substans i ryktet eller inte?

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Corsa skrev:
Jag pratade med en som skulle ha kört den nya GT(?)-serien med ett 20 tal bilar riktiga monsterbilar (FIA GT, DTM-bilar, NASCAR-motorer etc) men att SBF förbjöd reglementet efter påtryckning av Porsche för att slippa konkurrensen. Istället kommer man att köra några tävlingar i Norge där CC inte kommer att köras.

Vi har inte direkt för många racebilar i Sverige så att vi kan förbjuda dem att köra här hemma till förmån för att rätt trist entypsserie frampuffad av en marknadsavdelning. Jag skulle mycket hellre se DTM och GTR-bilar än CC. CC såg jag för övrigt på Magny-Cours och det var en rätt trist historia.

om det finns det minsta spår av sanning i att Porsche "tvingar" SBF att förbjuda ett reglemente för att slippa snabbare bilar så är det skandal av värsta slag. Då måste CC bojkottas för att visa sympati med alla de som har jobbat fram egna bilar för att tävla med (som här på rejsa tex). Om någon har mer eller andra uppgifter kring det här så rätta mig gärna men just nu står CC inte särskilt högt i kurs. Jag vet inte mer om det här än det som står i första stycket. Det är kanske dessutom gammal information. Vem vet...


SBF har inte gjort ett smack varken för eller emot SuperCar (blandade bilar från GTR och Special Saloon)
T.ex vi i SLC har det reglementet i stort sett på SLC GT och kör tävlingar för sådana bilar.... Och det är helt ok för SBF....

Däremot STCC serien tackade nej till att köra klassen, varför då en del väljer att åka i SuperCar serien i Norge och en del i SLC i Sverige och en del lägger av att köra överhuvudtaget.....
Sen varför STCC inte vill ha klassen vet jag inte helt säkert men jag har hört att det beror på för dåligt startantal (t.ex 5 tävlande vid ett tillfälle förra året) och att dom hellre kör Carrera Cup och Ferrari Challenge istället som ju publikt är snarlikt.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Aha. Tack för det Fredrik.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
rIK
katrineholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 49



Aaaaaaaaaaaaaa
Det var ju därför han satt bakom ratten i carrera 4:an igår när han kom smygandes här på trädgårdsgatan.....

// r

_________________
richard sandell
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Jag vet iallafall att alla 14 eller om det var 15 bilarna är sålda som skickades till sverige ifrån porsche. Det är alla bilar som sverige får, det kanske kan få hit någon till ifrån porsche om något annat land inte behöver dom.

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Blir nog iaf underhållande rejsing skulle ja tro!?
Hoppas man hinner se nått rejs i år??

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Allmänt banåkaforum
Fler förare till Carrera cup!
1 besök senaste veckan (4657 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande