Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld! | << 1, 2, 3 ... , 31, 32, 33 >> 19 besök idag (335295 totalt) |
|
||||||||||||
Annars har du GATEBIL EXTREME RACING dock bara med 1 svensk bana.
Men det är snart, 17-19juni på Mantorp På fredagen körs `Time Attack' (snabbaste varvtider), och på lördag är det dags för deltävling 2 av totalt 5 under 2016. I racet körs 8 varv, och startuppställningen är efter tiderna / placeringarna i Time Attack. Svenska, Norska, Finska och Danska förare kan anmäla sig för att delta enbart på Mantorp, men för att få räkna poäng i cupen måste man delta i minst två av fem deltävlingar. Gatebil avgör vem som får köra, så vill du vara med eller har frågor, kontakta Bjorn eller Henrik på Gatebil. bw@gatebil.no - frisak@gatebil.no. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||||
Öhh....vaaa.... Och på ICA i Forshaga har dom ett bord där man får provsmaka olika korvar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||
Ursäkta
Han vill köra RACING och nu gav jag tips om en serie där hans bil platsar i och finalen körs 8 varv med först över mål som vinner = vilket han vill köra.. Och på Mantorp har han kört fort så jag gissar på åtminstone top 5 placering kanske pall plats, men här kommer han få lite mer motstånd än i modsport.. Och det skulle vara kul att få se hans bil nu i juni på Gatebil Dessutom OM han verkligen vill sälja bilen sedan så lär en bra plats i Gatebil göra att någon Norrman säkert slår till.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||||
Vad är det som får mig att börjar tro att någon köper bilen, slänger på en eller två turbos (för det vet vi ju att minst tusen hk gör en bil snabb), hänger på en flygplansvinge (för vi vet ju att en stoor vinge gör bilen snabb), sätter på minst 345 breda däck runtom (för det vet vi ju gör en bil snabb), hackar hål och tar bort bakre skärmdelar ur karossen (för vi vet ju att det gör en bli snabb).. och kör 1,28 på Mantorp.. |
||||||||||||
_________________ Pontus Fyhr |
||||||||||||
Hehe ja den har ju väldigt diskret, nästan minimal Aero idag och väldigt smala däck _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||||
"Fast" idéer men, _________________ Rikard Niva |
||||||||||||
|
||||||||||||
Du har helt rätt! Gatebil är en häftig klass med en massa folk (om man nu vill ha uppmärksamhet), tanken har faktiskt slagit mej... Men tid och budget räcker tyvärr bara till Modsport-racen i år. Kan ju alltid hoppas att nån rik Norrman kommer och tittar där också _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||||||||||
Man kan ju alltid hoppas... _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||||||||||
En kort rapport från vad som brukar vara årets höjdpunkt... SSM på Knutstorp.
Detta år går nämnligen till Modsport historien pga det låga deltagarantalet i snabbaste klassen. Två anmälda till den tävling som annars brukar vara den med flest antal deltagare. Vad håller ni andra på med?? Detta är (var) ju Sveriges häftigaste klass!! Som tur är så är inte alla klasser drabbade, utan klass 3 hade ett rejält startfält i sina egna race med 25st anmälda. Tvåan var väl sisådär med (från början) sex bilar (så jag fick lite sällskap på start gridden). För att späda på "ettans" frånvaro av bilar lite till så gick Pontiac-Björns styrväxel sönder lagom till besiktningen och det fanns inte möjlighet att reparera... (lider med dej Björn som åkt ända från Stockholm och fick bara köra träningen) Vad som var desto trevligare var att jag hade familjen med och vi hade hyrt en av de små stugorna inne på banområdet. Inte ofta frugan och barnen är med, så det blir lite speciellt (på ett bra vis). Nåt som passade väldigt bra var att också arbetskamraten och race-kompisen Andreas Ekvall hade alla sina (3) ungar med och dom är i ungefär samma ålder som våra, så dom hade kul tillsammans! När jag ändå pratar familj så var ju också mina största fans med (som vanligt nuförtiden) - mina föräldrar! Riktigt kul att ni åker land och rike runt för att vara med och stötta mej (inte bara med kaffe och gott fikabröd - som jag älskar). Kul också att farbror Villy Zielinski var nere och campade, så man fick boxas och brottas lite, och bli bjuden på "riktig" starköl (7,2%)!! -Saknar verkligen fighterna (särskilt på banan) med honom! Visst ja, det här var ju en rejs-rapport... tillbaks till ämnet! Körde förmiddags-träningen på fredagen och allt känns kanon (som vanligt). Har bara gamla däck med mej som minst hängt med sedan Mantorp i våras, men får till ett personbästa som är hela 1,6 sekund snabbare än mitt tidigare!!! Har innan denna helg tittat på filmerna från förra året och konstaterat att jag körde ju som en kratta! Åker alldeles för ofta på en för hög växel ut från kurvor och tappade en massa acceleration (framför allt ut på start/mål rakan där jag jämt körde på fyran och alla konkurrenter drar ifrån). Så denna helg körde jag många partier på en växel lägre och det gick sååå mycket fortare. Tiden då (som senare skulle visa sej bli min bästa under denna helg) blev magiska 1.00,89. Kvalet gick på helblöt bana med duggregn. Fick äntligen prova mina nya Michelin regndäck (nytt mönster/gummi för i år på dessa P2L) och de greppade riktigt bra! -Så bra att jag blev svartflaggad!! Torkel snurrade runt i första kurvan och fastnade med baken i Lecan, så det blev gulflagg och safety-car nästan direkt. Jag hamnade nästan ett varv från förbilen och kände såklart "lite försiktigt" på greppet i de andra kurvorna där ingen var i fara. Självklart tog jag det väldigt lugnt förbi bärgningen av Torkel. Men när bärgningen var klar och vi kom fram till start/mål där grönflagg började, så var där även en svart flagga tillsammans med mitt nummer. What?? Jag körde in i depån nästa varv och fick en liten utskällning: Fick ändå åka ut igen, men kvalet var nästan slut och jag hade ingen officiell tid än (eftersom alla tidigare varv var gulflaggade), så jag fick satsa på det sista varvet (tack tävlingsledningen för att ni lät mej få ett helt varv, hörde senare att tiden egentligen var ute när jag passerade start/mål näst sista gången). Fick till 1.10,37 i det blöta och Herr ordförande Bosse med sin nya Chevron var kval-tvåa med tiden 1.18,13. Jag som var lite orolig, för klass 2 bilarna kan ibland vara snabbare på blött (effekten har ju inte lika stor roll då), men det var ju lugnt! Grymma däck! Tack mina sponsorer! Till racet så var ju inte direkt spänningen så hög för mej (själv i klassen). Därför var enda målet att sätta en bra tid och därmed slå Kimmens gamla varvrekord för Modsport, som låg på 1.01,70. Det var väldigt växlande väder och två pass innan var det skyltat "wet race", men solen kom fram och alla gick ut på slicks. Jag vann min klass! ..och kom sist! Banan var skapligt torr sånär på ett litet vattenfall mitt i första kurvan, där det släppte lite mer än vanligt. Jag förlorade också ca 0,3 s på denna kurva, jämfört med träningen och bästa tävlingstiden blev 1.01,136 (nytt varvrekord - check!). Även fast jag inte hade nåt motstånd så gasade jag på för att bjuda den stora publiken på lite fart. Varvade alla utom Torkel (som vann klass 2) på de 12 varven racet höll på och min snitt-varvtid (utom första varvet med stillastående start) blev 1.01,78. 8/11 varv var snabbare än gamla varvrekordet... (klarar TA bilarna att köra sånt tempo i så många varv?? haha) Till race 2 blev vi ståendes lääänge på startgridden i solhettan efter att Torkels bil läckt ut lite olja längs halva banan på uppvärmningsvarvet......... Riktigt mörka moln närmade sej och jag bara såg framför mej hur ett häll-regn börjar under racet... Men det blev bara några stänk, så det funkade med slicksen. Banan var inte direkt optimal för att slå nya rekord på, med saneringsmedel lite överallt, men fick ändå till en 1.01,41 tid som bäst och snitt tiden över hela racet blev 1.02,44 (0,1s snabbare än mitt gamla PB). Min filmkamera ballade ur under den långa väntan på gridden, så jag fick ingen kontakt med Wifi-fjärren... så ingen film från race 2. Men ni kan få se starten i race 1 istället, från Torkels bil (den fick han ju till riktigt bra i alla fall ) Så det blev fulla poäng och varvrekord (inte banrekord) för Modsport med hem i bagaget... (oj, glömde jag säga att jag vann race 2??) Tack än en gång till mina sponsorer och till alla som hejade på där nere! Blev visst inte så kort rapport som jag tänkte det skulle bli... sorry _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||||||||||
Tack för filmer/rapport
Grattis till farten/resultat runt banan - 1.01,136 slår ju allt Även 500 kg clubmans på en bana som Knutstorp Ser snällt/fort ut på filmer att köra - tycker du det är svårt att pressa den runt ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||||||
Starkt jobbat imponerande att du gör förbättringar utan konkurrenter som driver på. Hoppas det kommer fler till klassen. Bra rapport och trevligt att pratas vid
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||||||
Jo, det stämmer nog bra. Men jag kan intyga att ca 5% vikttillägg inte har inneburit några märkbara tapp i varken acceleration eller kurvgrepp för mej (enligt loggningen). Visst, fördelen av aeron (golvet) gör att jag kan åka lite fortare, men bara i de riktigt snabba svängarna.
Tack! Det är en del av tjusningen med denna bil...
Tack!
Varsågod! Tack, jo det är väl skapligt fort, men det kan nog gå ännu lite fortare med mer träning och kanske tips från Knutstorp-experter. Och jag var inte snabbast av alla denna helg... Bilen är inte särskilt svår när man pressar på, men i vissa kurvor kan det bli väldigt överstyrt i utgångarna (värst är vänstern efter hårnålen), där får man ta det lite lugnt. Även i guppen ut på rakan kan man inte bara stå på fullt, men så är det nog med de flesta lite starkare bilarna.
Helt rätt!
Tack! Målet här blev istället att slå gamla konkurrenters rekord!! Det kan driva mej... Jag hoppas (och tror) också på att fler kommer framöver. ...kan ju inte bli färre i alla fall. Det var trevligt att du vågade dej fram och prata! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld! | << 1, 2, 3 ... , 31, 32, 33 >> 19 besök idag (335295 totalt) |