Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -00
1 besök senaste veckan (3767 totalt)
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374


Trådstartare
Jag har en (nästan) helt orginal Boxster S från 2000 som mysbanracer och glassätarbil på sommrarna.

Bilen är en fantastisk banåkarbil, och ligger som ett strykjärn på vägen tack var 030 (sportchassi), något som borde vara obligatoriskt tillval för all porscheköpare.

Har ni möjlighet så prova absolut boxster (s) på bana. Ni som kallar den för hårfrisörskebil kommer absolut att byta åsikt. Fantastiskt välbalanserad och med enorm vilja att byta riktning. Den är väldigt lättkörd men biter tillbaka snabbt om man kör alltför ryckigt.

Allt på bilen är orginal förutom 225 breda däck fram för att komma til rätta med lite för mycket understyrning med oginal 205orna. Dessutom så har jag monterat ett öppet konfiter i insuget. Filtret ger ett mycket brutalt insugsljud, som bilen förtjänar.

Några byggbilder har jag inga eftersom det aldrig behöver byggas något på den Mycket praktiskt, man kan koncentrera sig mer på körandet och mindre på mekandet och felsökandet som brukar plåga äldre eller skruvade bilar.

Här ser ni mig i action på sturup raceway från banmötet 28 mars

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Är det inte så att man får koncentrera sig så mycket på att arbeta av skulden till banken istället

Nä, skall inte vara elak. Mycket snygg bil, klart mycket vill-ha-känsla där thumbs up

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Åååå när jag blir stor ska jag ha en Boxster S ! Blir mer o mer förtjust i denna bil ...
o din har just den färgsättning som min ska ha !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Det har varit lite dåligt med Boxsters här, så det här var ju kul thumbs up
Det enda negativa jag kan komma på att skriva om Boxstern är möjligen att det ibland kan vara lite svårt att se vad som är fram och bak när man ser den från sidan

Boxstern är förresten, precis som miatan, mycket snygg med HT

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag börjar bli lite långhårig .. Har du möjlighet ..? Inte det nä .. Jag bara trodde eftersom, tja .. äh

Kalasbil!! Boxtern tävlar med 968'an om snyggaste Porschen enligt mej ..

Var ju efter att jag provat din Boxter S som jag insåg att jag behövde en banåkarbil .. thumbs up
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Det enda negativa jag kommer på om Boxstern är att den käns ite för "lätt" körd. För mycket vanlig bil över det hela . Å andra sidan så har jag aldrig kört en på bana, o då kanske den vaknar till liv thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374


Trådstartare
Bromsarna är inte lika klarröda som de var när de var nya. Och fälgarna skulle behöva lackas om ...

Inget som inte går att laga


_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690



borg skrev:
Bromsarna är inte lika klarröda som de var när de var nya. Och fälgarna skulle behöva lackas om ...


Fälgarna ser ut som om de gått en vända ute bland leca-kulorna, men vad har hänt med färgen på oken?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



borg skrev:
..... Och fälgarna skulle behöva lackas om ...
Inget som inte går att laga


Jag tycker då rakt inte att du skall behöva skämmas över att visa att du använder bilen Pontus

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



ThomasT skrev:
borg skrev:
Bromsarna är inte lika klarröda som de var när de var nya. Och fälgarna skulle behöva lackas om ...


Fälgarna ser ut som om de gått en vända ute bland leca-kulorna, men vad har hänt med färgen på oken?


Troligen Belgiska leca-kulor som åkt runt i hjulhuset som i en mixer.
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374


Trådstartare
ThomasT skrev:
borg skrev:
Bromsarna är inte lika klarröda som de var när de var nya. Och fälgarna skulle behöva lackas om ...


Fälgarna ser ut som om de gått en vända ute bland leca-kulorna, men vad har hänt med färgen på oken?


Färgen som Porsche har lackat med är inte tillräckligt temperaturbeständig. Vätskan i rören dit var inte heller tillräckligt temperaturbeständig, sa oken har blivit lite repiga av belgiska lecaklulor.

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690



borg skrev:
ThomasT skrev:
borg skrev:
Bromsarna är inte lika klarröda som de var när de var nya. Och fälgarna skulle behöva lackas om ...


Fälgarna ser ut som om de gått en vända ute bland leca-kulorna, men vad har hänt med färgen på oken?


Färgen som Porsche har lackat med är inte tillräckligt temperaturbeständig. Vätskan i rören dit var inte heller tillräckligt temperaturbeständig.

Brukar inte org. färgen hålla för bankörning?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hejsan,
En ur-gammal tråd men ville höra om det har hänt något med bilen på senare tid? Har du den kvar? Du får gärna berätta vad du har fö planer med den,
Mvh / Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -00
1 besök senaste veckan (3767 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande