Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Starta upp SLC Serien som i fornstora dagar ? Ja, det gör vi | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 16 besök senaste veckan (69251 totalt) |
Tbs kommer i en porsche 944 med BMW 3,2 liters med 225 däcksbredd och som backup bil en ärrad volvo 240 2,5 med över 10 säsonger i slc, (undrar hur många varv den gjort, med tanke på att vi åkte 24 timmar i början)
_________________ Bo Palmquist |
||||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing 8. Bad Duck GT 9. Kebabracing Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Lycke Racing 225 däck klass 3(turbo) |
||||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing 8. Bad Duck GT 9. Kebabracing Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Lycke Racing 225 däck klass 3(turbo) 3. Olli motorsport. |
||||||
Bra jobbat! nu saknas det inte så många för att du ska kunna sparka igång planeringen inför säsongen 2014.
Hämtade min vapendragare ifrån hemmet och baxade in han i bilen, jag är på Eric Lyckes förslag om förarbyten efter det! Hans frågeställning efter var om stolar verkligen kan krympa...... _________________ Bo Palmquist |
||||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing 8. Bad Duck GT 9. Kebabracing 10. Olli Motorsport 11. Team Kaarle (Temporärt teamnamn) Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Lycke Racing 225 däck klass 3 |
||||||
Nu avslutar jag den här veckan och det känns verkligen positivt med många som snabbare än förväntat sagt 100% ja och tror verkligen vi kommer få till det här och en riktigt bra nystart på gamla goda varianten på SLC och den absolut bästa endurance serien i sverige.... så som vi alla kommer ihåg den med allt positivt på och vid sidan av banan...
|
||||||
Tjena Fredrik,
Jag kan säga till 99% (utan att ha pratat med brorsan & Uffe Mattson) att vi kommer att åka. Håller med Eric Lycke ang, däcksbredden. Det jag vet var ett "gnäll" tidigare var den stora fartskillnaden mellan klass 1 & 4, kommer man med typ "380 breda R-däck bak & 285 breda R-däck fram" så kommer fartskillanden bli ganska stor... Tror på en 225-245 begränsning, dels för att hålla nere kostnaderna samt att dom däcken håller typ max 4-5 varv att åka "fort" innan dom blir för varma och måste kylas. Vi kommer med Z4án 3.2l BENSIN Team som sagt ja ... 1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing 8. Bad Duck GT 9. Kebabracing 10. Olli Motorsport 11. Team Kaarle (Temporärt teamnamn) 12. EDE racing (BMW Z4 GTR 3.2 l bensin "däcksbreddsbegränsning" klass 3) Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Lycke Racing 225 däck klass 3 _________________ #49 - EDE Racing BJÖRN HELLQVIST |
||||||
Håller med. Men vi har inte bestämt det än. Vi kommer att åka SLC Light på 24-timmars. Sedan har vi några olika alternativ. BMW e30 2,5 24v, BMW 30 M3 V8, Camaro Cup gen4 eller MonteCarlo LateModell, Vi ska inte ha någon regeldiskusion här....men några förslag på däckbrädder kan vi väl kosta på oss. Bestämma oss, får vi göra på det möte som Fredrik verkar ha planer på. 225 låter bra. Det är ju många andra serier som har så. Men i klass 3 vill vi gärna se att man får åka 265. Det gäller ju att man kan använde de grejor som blivit över från tidigare SLC-serier. Klass 4 lär väl knappast bli aktuell ? Att vi kommit så har långt på några dagar känns helt otroligt.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Nu är det riktigt nära .... bara ett par till som behövs innan allt är 100% officiellt....
men jag har börjat med att prata med banor och har kanske en bra överaskning på bansidan som jag vet att alla kommer bli glada för.... Ni får gärna maila på fredrik@slc.se era fakturerings uppgifter och även kontaktuppgifter och om ni har några speciella önskemål på faktureringen .... så ni som inte bestämt er än..... det är max 20 platser som erbjuds till det här låga priset och då ingår att man får vara med och tycka till om upplägg och regler och sista datumet för att nappa är årskiftet.... och är man inte founderteam så får man inte möjligheten att tycka till och vara med och rösta om regler. och så är det subventionerad startavgift såklart. Jag kommer starta en dold grupp på rejsa.nu och där kommer vi ta alla diskussioner om regler och upplägg, så spar såna saker tills jag har startat den... och ni kommer få tillträde till den vartefter ni har blivit fakturerade... så ju snabbare ni skickar in ju snabbare kan vi komma igång... och tillsammans skapa den bästa endurance-serien i sverige så som vi är vana med från förr. |
||||||
Precis som Björn och Eric säger så tycker jag att 225 är en bra bredd, då kan man åka ganska jämt med både stora V8-bilar som små lätta bilar. Sedan tycker jag även att man kan hålla sig till bilar som varit typgodkända i sverige och har fast tak. MSLS klass 4 är ett bra reglemente som ger jämna och spännande race. Ca 5 race/år och Rudskogen vore ju en dröm att tävla på. /Pär _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||
Jag har inget självändamål med såna regler, utan som ovanstående.. det är ni tävlande som är med som får tycka till när ni är med men vänta tills gruppen är klar så tar vi allt då ... nu jagar vi tillsammans in dom saknade 3-8st som ska få vara med i det här.... |
||||||
Detta låter riktigt roligt! Jag har fört vidare informationen till teamet vi har, och ett visst intresse finns. Kanske det går att klämma in såvida det inte krockar med Swedish GT helger där vi siktar på att driva en bil i.
Det trevliga är ju om denna bil går att använda i SLC också, tillsammans med fler förare eftersom vi i GT är ordinarie 2 stycken som bekant. Men SLC, det ger mig goda vibbar från när jag började med racing Grymt skoj initiativ! Hoppas det går vägen. _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||||||
Ni kan ju köpa ett årskort ändå... det är ju inte närvaroplikt bara för att man betalar |
||||||
Nu har jag skapat ett dolt forum för regel och serie-diskussioner..... ni kommer bli inbjudna dit efter ni har mailat eller på annat sätt skickat in faktureringsuppgifterna till mig.....
där och då får ni välja startnr och några "gamla" nr av hävder har vi inte.... utan försten in väljer först.... sen kan ni eventuellt själva förhandla om byten av nr möjligen men generellt är det försten in som väljer... |
||||||
Tankning?
Tankanläggningar? Tankar i bil? Jag föreslår iaf snabbtankning tillåten och att förar byte kan ske i tankdepån dvs ingen förare tillåten i bilen under tankningen. Det sparar in personalbehovet något. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Har iofs inga egna planer på långloppscomeback, men de bilar Swede Team körde står ju kvar i lador och garage och kanske kan användas igen? Saab 9-3 V6:an som var lite mer moddad hamnar så klart i klass 3 var hamnar dieslarna som vi körde i Standard Production? Ifall någon av de gamla kamraterna är mer sugna på comeback än vad jag själv är.
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Allmänt banåkaforum Starta upp SLC Serien som i fornstora dagar ? Ja, det gör vi | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 16 besök senaste veckan (69251 totalt) |