Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring uppdatering
1 besök senaste veckan (3695 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ett litet klipp från ett pressmeddelande från Gotland Ring 16/3:

Sagan om Ringen - nu blir banan en av världens längsta

Gotland Ring är nu hela 3,2 km (s.k. Nordslingan) lång, men planerad att i sommar stå klar till sin slutliga längd 6510 m (inklusive Sydslingan) och därmed en av de absolut längsta banorna i hela världen. Byggnader börjar komma på plats från och med i juni. Ett stort intresse för Gotland Ring har visats runt hela världen. Gotland Ring har fört aktiva förhandlingar och fått besök från en stor biltillverkare och deras marknadsförings- och förarutbildningsdivision. Nyheter om nya samarbetskumpaner kommer att avslöjas senare i vår.

"FIA inspektörerna vill dock att vi ska fokusera på Nordslingan först och få den godkänd för internationell racing. Själva banritningen är redan godkänd i Paris och nu i vår ska räcken på Nordslingan installeras för slutinspektion i juni. Bara Nordslingan i sig är en mäktig bana av internationell standard", kommenterar Alec Arho-Havrén, vd och initiativtagare till Gotland Ring.



Här har ni alla de olika bansträckningarana som en skrivbordsunderläggstrevlig stoooor bild 1600 pixlar bred:
https://rejsa.nu/im/gotlandring/GotlandRing_contourtracks1600.gif

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Vilken av banorna kommer vara mest trolig att vara öppen för allmänkörning?
Jag hoppas ju på GP-slingan men den är ju svår övervakad.... Eller kör dom ringen metoden att man ringer ett sos Nr om någon olycka händer runt banan??

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Tackar för infot magnus.
Jag vill ha mer , man blir ju bara mer sugen på att få se/köra den banan.
Verkar onekligen vara på G något stort där ute på den där holmen

På frågan om vilken slinga som körs för allmänheten.
Det lär vara den norra slingan eftersom det är den som är klar just nu!
Hur det blir senare vet då inte jag iaf?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Race blir bara på den norra delen i år pga godkännade kommer bara hinnas med för den. Men så fort den södra delen är asfalterad så kommer man få köra hela när det är banträff!!! och den södra delen är projekterad till att asfalteras relativt snart så vitt jag vet.

_________________
Magnus Thomé
Citera
GustavF
Kalmar/Åland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 55



Ser ut att bli en väldigt imponerande anläggning, och en trevlig bana. Är det nån som vet hur stora höjdskillnader det kommer att vara på banan ? Jag gillar när det går lite uppåt och neråt också.

_________________
Gustav Franzén
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



GustavF skrev:
Ser ut att bli en väldigt imponerande anläggning, och en trevlig bana. Är det nån som vet hur stora höjdskillnader det kommer att vara på banan ? Jag gillar när det går lite uppåt och neråt också.


23m är vad jag fått sagt till mig, samt hört/sett på TV.

_________________
Citera
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring uppdatering
1 besök senaste veckan (3695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande