Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault 5 Gtt
2 besök senaste veckan (2677 totalt)
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Nu är det dax att precentera min banbil dårå.

Bil. R5 Gt Turbo
Motor.440 Turbo b18ft (el vad den nu hette)3tum avg andra spridare annan kam t25 turbo osv
Ska köra den i landsväg den 3/5 och då kommer hk upp här,troligt 150-170?
Chassi. Clio Cup ben i från den "gamla" cupbilen(90-92) DeCarbon
Däck o Fälg.15x7. Yokohama Cup däck,har inte hämtat dom än men dom ska köras med i sommar.
Bilen är flytte gods med bra förutsättnigar om att skita ner naturen,nu motor finns men kommer att komma i till säsången 2005,ussch vad det lät långt dit.Så länge får det räcka med 285mm skivor i fram så den saktar ner lite bättre innan kurvorna.

Starten börgar den 1maj då jag är på väg ner till Knutstorp(bror bor där) då ska det köras på kvällen i Hbg(Blackrace) om det nu inte ställs inn!? sen blir det över tilll Ljungbyhed på söndan o köra,sen är det kullen den 20/5 och då ska jag köra under 1.08.5 som jag körde med Voc bilen och absolut under 1.17 som jag gjorde första dan jag hämtade bilen,förutsättnigarna lär ju vara bättre med bättre däck och lite bättre dämpare ,eller vad tror ni?



Edit: bilder finns här http://groups.msn.com/teamhinkracing/shoebox.msnw
Mvh Henke
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Team_hink_racing skrev:
Nu är det dax att precentera min banbil dårå.

Bil. R5 Gt Turbo
Motor.440 Turbo b18ft (el vad den nu hette)3tum avg andra spridare annan kam t25 turbo osv
Ska köra den i landsväg den 3/5 och då kommer hk upp här,troligt 150-170?
Chassi. Clio Cup ben i från den "gamla" cupbilen(90-92) DeCarbon
Däck o Fälg.15x7. Yokohama Cup däck,har inte hämtat dom än men dom ska köras med i sommar.
Bilen är flytte gods med bra förutsättnigar om att skita ner naturen,nu motor finns men kommer att komma i till säsången 2005,ussch vad det lät långt dit.Så länge får det räcka med 285mm skivor i fram så den saktar ner lite bättre innan kurvorna.

Starten börgar den 1maj då jag är på väg ner till Knutstorp(bror bor där) då ska det köras på kvällen i Hbg(Blackrace) om det nu inte ställs inn!? sen blir det över tilll Ljungbyhed på söndan o köra,sen är det kullen den 20/5 och då ska jag köra under 1.08.5 som jag körde med Voc bilen och absolut under 1.17 som jag gjorde första dan jag hämtade bilen,förutsättnigarna lär ju vara bättre med bättre däck och lite bättre dämpare ,eller vad tror ni?



Edit: bilder finns här http://groups.msn.com/teamhinkracing/shoebox.msnw
Mvh Henke


Kommer lite bilder ifrån kullen och 2dagars sam träff. Tackar Hastig

http://sleepy.matrixen.net/bilder/97/pages/P7042028.html

http://sleepy.matrixen.net/bilder/97/pages/P7042128.html

http://sleepy.matrixen.net/bilder/97/pages/P7042078.html

Finns även lite bilder under www.akepake.se och under Henke
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Superstage tid 1.33.3
Slicks i fram Gatdäck i bak pga avsaknaden utav spacers....var ju flera års sen jag körde med dessa fälgar
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



1,33 riktigt imponerande! thumbs up

Vad har du för tid på kullen?

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
.Tobbe.
Eslöv
Här sen Dec 2004
Inlägg: 15



1.07 med min R5:a..
Kör i Renault 5 Junior Cup som kör med ssk.
770 kg med förare och maxar cirka 150-160.
Är 15 år

_________________
Tobias Brink
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Calle,
jag vet faktist inte vad jag har kommit runt kullen på,bröderna Brandt han inte fram med klockan sist när det var tvådagars med en massa oplar,(kommer inte ihåg när det va) när det torkade upp så gick det ruskit snabbt och jag kände riktigt flyt i körningen,för hoppningsvis under 1,10 iaf hoppas.bilen kokade sen, ingen kylfläkt visst.
När jag körde V.o.c på kullen så körde jag på 1,08,5 tror jag och femman måste gå fortare

vi får väll se till sommaren hur snabbt det
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Team_hink_racing skrev:
Calle,
jag vet faktist inte vad jag har kommit runt kullen på,bröderna Brandt han inte fram med klockan sist när det var tvådagars med en massa oplar,(kommer inte ihåg när det va) när det torkade upp så gick det ruskit snabbt och jag kände riktigt flyt i körningen,för hoppningsvis under 1,10 iaf hoppas.bilen kokade sen, ingen kylfläkt visst.
När jag körde V.o.c på kullen så körde jag på 1,08,5 tror jag och femman måste gå fortare

vi får väll se till sommaren hur snabbt det


Ja jag såg att bilen blev stående, hoppas det inte var något dyrt som gav sig om den gick varm.
Ja vi får se till sommaren men astran kommer nog inte komma ut...

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Nu har Bambi fått ny ägare, gick till leksands trakterna.........
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault 5 Gtt
2 besök senaste veckan (2677 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande