Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-05-12 MSCC KM2 Bulltofta konbana | 2435 besök totalt |
Då var dagens KM2 på Bulltofta avklarat
Jag har ofta haft svårt att hitta rätt på konbaner så även idag Första åket (tre varv) funkade inte tidtagningen Det blev omåk, det blev ett felfritt varv, dvs inga vällta koner eller felåkningar, på 1.05.+ vilket jag fick ledningen med Magnus Mårtensson kom ikapp med ett åk på 1.04+ Jag åkte kring dessa tiderna också men dessvärre puttade jag till nån kon så det blev 5 sek tillägg Trea bev her Edlund ca 1 sekund långsammare än mig Det bjöds på Kanonväder och årets första grillspett med en suverän potatisgratäng, sallad, dryck och kaffe Mina smörgåsar och de obligatoriska äggen fick stanna i matlådan Min bil gick bra men det gäller att hantera gasen mjukt med 220-230 hästar i en lätt Caterham dvs lätt att överköra och få kas på kalla däck och som vanligt en ganska grusig bana En kanondag och en ny tennbuckla till samlingen / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
_________________ Fredrik Moberg |
Fina bilder!
Kul att nån fotograferat!! Det blev en supertrevlig dag på Bulltofta. Härlig stämning och kul körning men framför allt mycket tid till trevligt umgänge. Supertack till FH Racing-killarna med sina respektive familjer för att de fixade grillning med grillspett, potatissallad mm till lunch (och tack till MSCC som sponsrade detta). /Fredrik |
Tusen tack för all hjälp för att få ihop tävlingen.
Själv körde jag tidtagningen och hade en mycket underhållande dag. Minnesvärt var Fredriks Powerslide i karusellen, både graciöst och spektakulärt . Pierres monumentala understyrning på samma plats Edlunds framfart, det snålades inte med engagemanget Ahrens visade att man inte behöver alla cylindrar för att köra fort Sedan imponerade Bengt med att köra felfritt första stinten och personligen tyckte jag det var riktigt illa att fotocellen lade av just då . (Vi bytte den sedan verkade det fungera.) De som vill se tiderna har jag lagt upp excel filen vi använde på klubbens hemsida. Henric och Andreas mätte bullret på er som körde. Jag fick inte lov att lägga upp infon i resultatlistan så ni får fråga dom om ni vill veta mer. Det är sällan man kan testa och veta hur mycket man bullrar så ni som körde kan få reda på resultaten utan att riskera påföljder _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
Tusen tack skall alla funktionärer ha, även du Eddie
Lite trackade blev ni nog när vi ville ha snabba resultat Jag tror inte jag kom under Magnus tid när tidtagningen inte funka, (hade laptimer uppställd) men jag var nära om jag inte vällt någon kon Änn en gång tack alla / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Tack alla för en kanonhelg på Bulltofta Trevligt med bilderna Fredrik
Körningen började sådär för min del. Första varvet tog jag det riktigt lugnt, andra och tredje med lite mer "vilja".. Precis över start/mål linjen dog motorn och jag rullade in i depån. Fick hjälp att putta den sista biten av snälla rejskompisar. Precis när jag lyckats få av mig hjälm, hybrid och allt annat så kommer Magnus Neergaard och meddelar att tidtagningen inte fungerat mer än på första varvet och att jag får köra om de två missade varven. Kändes sådär när man stod med en bil som inte gick att köra. Lite funderande så misstänkte jag att bränslepumpen lagt av. Plockade av bottenplåten under bakvagnen och mätte om pumpen fick ström och det fick den, men den var tyst som aldrig förr. Dränerade tanken i omgångar och fick låna en tom bränsledunk av Anders Edlund att hälla över bränslet i. Tur är det att man anammat den modernare Roadsport stilen och trailar till tävlingarna. Nu kan man ha en hel buss med reservdelar och klart man hade en reservpump med sig. Strax var den monterad och bilen startade upp fint igen Precis efter det kom Magnus Neergaard igen och sa att de ville att jag körde mina två kvarvarande varv från första omgången. På med hjälm och kittet igen och ut. Inte lönt att fega på utvarvet utan få upp tempen i däcken så fort som möjligt. Med lite extra vilja och övertygelse från stressmeket så satte jag snabbaste varvet för dagen där och då med 1,4s marginal till näst bästa tid. Det blev en bra dag till slut med mycket bra stämning i depån, mycket snack och traditionsenlig grillunch med FH Racing familjen bakom grilltängerna, suveränt |
Grattis till segern igår Magnus
Bra att ha lite delar med sig, se nedan Lite OT Jag måste bara förtällja att man inte behöver en hel buss för att ha reservdelar med på tävlingarna Jag har kört med Caterhammen till de flesta tävlingarna under mer än 10 år och har naturligtvis ett stort reservdelspaket med mig i bilen Exempel: Ett komplett tändsystem, bränslepump, bromsklossar fram o bak, tändstift, vakummeter till förgasarinställning, tändspole, tändkablar, däcktrycksmätare, en stor väska med verktyg, div bult o mutter, 2 st 10-12 liters bränsledunkar, resevhjul, 6 kilos brandsläckare, en liten släckare i cupén, en uppfällbar stol, varningstriangel, saxdomkraft med vev, oljematta eller stor presenning, trunken med racingutrustningen och hjälmen Övriga vätskor till bilen, växellådsolja, diffolja samt 4 liter motorolja Dessutom har jag haft ytterligare 3 hjul extra med, 4 med reservhjulet Obs det mesta får plats INNE i bilen, dock inte hjulen Så plats finns i alla fall i en Caterham Magnus / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Eftersnack 2013-05-12 MSCC KM2 Bulltofta konbana | 2435 besök totalt |