Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar FFR 33 Hot Rod, dekaltrimmar | << 1, 2, 3, 4 ... 32, 33, 34 >> 53 besök senaste veckan (316608 totalt) |
Tack Peter, men den ser nog bättre ut på bild än i verkligheten, det r ett område där FFR definitivt kan bli bättre på, men jag antar att man får vad man betalar för.
Figge, kommer aldrig att berätta när jag ska dit , det kommer nog att bli pinsamt ändå utan en massa åskådare och den 29/7 är tyvärr helt uteslutet, eftersom den helt enkelt inte kommer vara klar då. Men man skulle kanske prova med en "vanlig" bil bara för att prova på att svänga lite. Vi får se vad tiden säger. Och tack för inbjudan Frallan2. _________________ Johnny knudsen |
||||||
Jodå mycket riktigt, har man varit snäll så kommer tomten med paket, ja i alla fall Conny på Schenker.
Komplett kit för att bulta en T56 på en gammal cheva smallblock Porr, nästan så man funderar på att ta in den i sängen, men man faller väl i popularitet hos den äkta hälften å andra sidan har man legat i stutabåset förr _________________ Johnny knudsen |
||||||
För att förtydliga lite, licens behöver du om du kör på en träff där arrangerade klubb/förening är anslutna till SBF. Som jag när jag kör med BMW Sport Club. Du måste vara medlem i en SBF-ansluten klubb för att få ut din licens (tror jag). För att ta racinglicens behöver man gå en endags-kurs, och den är riktigt kul då bankörning ingår. De träffar där det inte körs under SBF-flagg kör man med SMA-licens/försäkring. Dessa köps direkt på plats eller helårsvis. Ingen utbildning behövs. Träffar hittar du här: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10 |
||||||
Nja en sanning med modifikation, du skall sköta den biten själv då utbildningen ligger på webben., bättre vetande får rätta mig om jag svamlar. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Utbildning med kontrollprov fanns åtm tidigare på webben. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Du går med i din lokala motorklubb (som är SBF ansluten ) licensutbildningar hittar du på sbf.se och ditt distrikt SMA licens är betydligt enklare att skaffa och billigare men funkar inte på ställen som kräver SBF licens och vice versa. Att ha både är ingen big deal och då täcker du in allt. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
||||||
Tack Johan, var inne och kollade lite på SBF och det verkar som HMS är det lämpligaste alternativet för mig. Men inte stod det något i deras kalender om när dom hade licenskurser . Det kanske finns någon här som vet?
_________________ Johnny knudsen |
||||||
om du vill ta licensen på knutan så brukar det var tidigt på våren det sker.. _________________ Jan Falk |
||||||
Ja det får kanske bli licens nästa år.
Dags att sätta lite tåtar i bygget. Härvor från Ron Francis Mycket kabel är det man ska lägga Säkringsboxen Solenoid Nycklar Horn Hann även lägga lite färg på bromsoken bak. _________________ Johnny knudsen |
||||||
Kopplade det sista på tanken innan det var dags att lyfta på karossen.
Som ni ser är det torpedväggen som fixerar var karossen ska vara. Antar att karossena kommer åka av och på ett antal ggr innan jag är klar. _________________ Johnny knudsen |
||||||
Här inte gjort någon uppdatering på ett tag pga av familjeskäl. Människor med felaktig värdegrund kan ibland göra livet surt.
Men i alla fall här är lite nya bilder. Dags att fixera karossen på ramen. Cleco = Guld Bakre fixpunkt i hjulhus Ricktiga racerbilar har väl inte dörrar, men har dom det så är det förstås suicedoors, dett är fästena till dessa i bakre stolpe. Ska sitta access plåtar där det är märkt ut, ska skära hål i glasfibern. Här ser ni plåtar och tanklock Som sitter inne i bagageluckan Så här ser den ut med kupan på Bakifrån Inte mycket till utsikt bakåt, å andra sida är det inte tänkt att det ska komma någon bakifrån _________________ Johnny knudsen |
||||||
Power meet i Hässleholm igår så raggarbilen fick ut och lufta sig, egentligen är man ju en gammal raggarslusk, eller?
Dags för det svåraste momentet på hela bygget enligt alla andra byggare, dörrarna. Här är det installation av gångjärnen som sitter i bakre dörrstolpe. Inte att rekommendera att öppna dörrarna i fart. Dörrarna är gjorda lite för stora så det är mycket glasfiber att avverka innan man får till en bra passning. Innanmätet. Fick väl till en hyfsad passform, men detta tar oerhörd lång tid att få till. Nu tar vi nästa dörr. Kontoret. _________________ Johnny knudsen |
||||||
Över till "vattenfallet" som amerikanarna kallar det, dvs bakre del av sittbrunnen. Följer med en liten klädselbit att använda när man inte har kupan på. Det kommer en båge genom vattenfallet som gjorde det lite komplicerat med håltagning.
"vattenfallet" Eftersom all glasfiber är i överdimension så är det mycket att kapa och betongklinga fungerar alldeles utmärkt att skära glasfiber mer. Bakre klädselbit Urtagen i klädselbiten är till bältena Störbågen är avtagbar. Mallar för håltagning i vattenfallet Framifrån Bakifrån Och med stol _________________ Johnny knudsen |
||||||
Passform???
Lite glipa mellan kaross och kupa, får väl använda den tjoka packningen Blindnitmutter har jag lärt mig att det heter, dags för bagageluckan Bästa sättet att få dit den rätt är innifrån, så här har vi fått in raggarfettot i bagaget Inte mycket utrymme här, reservdäck är ju bara att fetglömma Kan undras om sådana här LED bakljus är godkända för besiktning Chassienummer _________________ Johnny knudsen |
||||||
Så kom Hot Rod och artikeln.
Inte besviken. Mycket imponerad. Blev lite sugen och kollade upp lite alternativ på drivlina. En kompis i Florida har börjat skicka drivlinor till Sverige och just nu hade han en hop LS2 maskiner med järnblock till mycket förmånliga priser. Löjligt billigt. Det gjorde ju inte saken lättare... svårt att sova nu. _________________ Fredrik Reichel |
||||||
Sant!
De pratar om 300 000 USD om den skulle reproduceras som en ny kundbil.... Men det vet vi alla, att den tid och den kunskap som vi lägger på bilar i Sverige, kan matcha detta med att köpa helt färdigt, många gånger om. Ditt koncept att köpa en färdigtestad bil och sedan förbättra med egna ideer, kommer långt. Det ger tid och möjligheter som vi annars inte hinner eller kan ha kapacitet till, om vi startar från början. Räkna bort några väldigt speciella idoler och hjältar på dessa sidor. (Jag älskar er! Inga missförstånd) _________________ Fredrik Reichel |
||||||
Våra race- och banåkarbilar FFR 33 Hot Rod, dekaltrimmar | << 1, 2, 3, 4 ... 32, 33, 34 >> 53 besök senaste veckan (316608 totalt) |