Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-05-01 SMC 1 Uråsa | 2 besök senaste veckan (4022 totalt) |
Hallå, var är alla som faktiskt fick köra Jaja, jag börjar väl då.
Hur många var det? 27 startande? 7 förare ifrån Kalmar räknade jag in i alla fall. Jag tror t.o.m. det slår förra vårens deltagande... Jag hade i vanlig ordning inte bilen klar (började skruva kvällen innan...) och saknade den rejält när det började köras. I ärlighetens namn tycker jag att banorna de senare åren har börjat bli för knöliga. Har man en halv flygbas att leka på borde man ha med i alla fall några snabba partier. Och det bjöds det på nu. Björn, är det dig vi skall skylla på/tacka för när det gäller banläggningen? Jag åkte med Andreas i Healeyn under visningsvarvet, och redan i det tempot var det ett helvete att hålla sig kvar. Till sluta av med hade jag en hand på handskfacks-handtaget och en på ytterhandtaget på dörren. Inte de säkraste punkterna i världen... Dagen ägnades åt att försöka jobba lite med min nya kamera, och vartefter jag har sorterat fram godbitarna (1400 bilder blev det visst...) kommer de blandat här och på vårt fejjankonto. Hugge, fick du något visningsbart ifrån din position? Ludde? Nån annan? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Kul med lite bilder Patrik! Det var en bra bana även denna gången. Kul att prova lite nya varianter. Jag gillar också de snabba partierna men hastigheterna får ju inte bli för höga heller.
Jag kan bidra med en film på mitt andra åk. Tredje åket hade blivit nån sekund snabbare om jag inte kört fel... _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Ja vi hade ju "fullt upp" med att köra så speciellt mycket bilder blev det ju inte. Tur att du vi har dig
Har bara hunnit ta upp kameran ur bilen, är det dåligt väder i helgen kan det nog komma nått, annars längtar den gamla soppan i tanken efter att förbrännas. Det blev nog inte mer än ca 150 exponeringar mest A-bilar, och så några översiktsbilder. Väntar med spänning på fler av dina _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||
Ni får förlåta mig. Jag leker med en ny kamera och har tagit alldeles för många bilder. Det kommer bli en massa liknande bilder på en begränsad mängd bilar.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Nej, det var nummer sju tror jag. Detta är nummer ett: Men porrig var den verkligen Ett par bilder från starten. Inte så spännande kanske, men fina åk är det. _________________ Göran Karlsson |
||||
Jag simultanpostar på fejjan också https://www.facebook.com/KalmarSport
(nu borde länken funka. tror jag...) _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det var förresten alla bilder ifrån mig. Allt finns nu här eller på fejjan. Nästa körning blir i Kalmar i början av juni. Tråd kommer med info när alla detaljer är klara.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Härliga bilder P.P. ser på bilderna att mina misstankar var rätt, behöver upp lite i baken. Den sätter ju sig nästan som en 911 vid acceleration. Nya kameran verkar ju funka riktigt bra.
_________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||
Kameran är ett riktigt lyft. Att se i displayen hur bilden ändra sig när du pillar på inställningarna är guds gåva till klantarslet (fotografen). Och du skall höra den på sekvensläget, som en j-la Gattling gun http://www.youtube.com/watch?v=iqDCC
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Hej!
Tack alla som hjälpte till att göra detta till en kanondag! Jag är helt skyldig till bansträckningen och tar därmed gärna emot feedback från alla deltagare kring förbättringar. Mina tankar kring banbyggande för SMC: 1. Säkerhet. Säkerhet är viktigt, vi ska inte ha några olyckor. Punkt: Hög fart behöver enligt mig inte med automatik betyda livsfara, jag gillar själv slalom i högre hastigheter och rejäl inbromsning där det självklart ska finnas gott om plats för stora misstag och fortfarande stanna på det svarta. Om folk har synpunkter med saklig grund angående säkerhet så SKRIK! (argument som handlar om att man själv tycker det är svårt/läskigt att köra på tvären på 3:an lyssnar jag inte på, samma sak om du har för motorsvag bil så du tycker det är tråkigt med snabba partier.) 2. Körglädje: Jag personligen tycker det är roligast med längre kurvor (likt "riktiga" kurvor) och variation. Riktigt trånga knixiga partier där man aldrig kan låta bilen vandra lite tycker jag själv är tråkigt och det avspeglas också på banorna. Om ni deltagare önskar att lägga till knixiga, tighta partier också så hojta till! 3. Variation: Vissa saker kommer vara lika men jag försöker variera bansträckningen och letar hela tiden efter nya ideér. Återigen bra idéer uppskattas jättemycket!!! Ser fram emot synpunkter och syns i Augusti! Mvh Björn Karlsson Klubbmästare och banansvarig i Växjö Sportvagnsklubb |
||||
Eftersnack 2013-05-01 SMC 1 Uråsa | 2 besök senaste veckan (4022 totalt) |