Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX TURBO projekt | 6229 besök totalt |
Tjena!
Bilen är en Honda CRX vtec-91 som jag nu tänker turbokonvertera. Så här såg bilen ut i slutet av förra sommaren! Motor Då så satt det ett NitrousExpress NXL kit (lustgas system) på bilen som enda motor trim. Detta fogger kit är så underbart... Invändigt Momo treck ratt, Momo racer knopp samt mina underbara Momo kevlar stolar. Vi skall inte glömma GA's 6-punkts lättviktsbälte. Utvändigt Bort blockad vinge, vita front o sido blinkers, 7*17" kosei fälgar Chassi Weitec dämpare o fjädrar sänkte bilen 55mm från orginal, nu blev bilen riktigt go att köra... OMP övre fjäderbenstag i bak, det främre staget blockade jag bort då det gick snabbare i kurvorna utan Det var nog allt som var då.... Detta är vad som inhandlats i år.... Td04 hl15t turbo snurra, HKS turbo grenrör, saab plast dump, iveco intercooler, civinco box, autometer's ultralite oljetryck o temp samt boost mätare, Rota slipstream fälgar (lätta), Toyo's r888 däck. Nu saknas bara 400cc spridare eller större samt att snikra ihop allt _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
Ibland går det fortare utan... Om den är för styv fram så lättar det innersta hjulet i kurvorna och då tappar man grepp... Så va det för mig i min golf också... |
||
Varför jag tog bort denna var för att när jag satte dit den så blev förutsättnigarna sämre, därför tog jag bort det som gjorde det sämre....
Visst det vore kanske bättre med krängningshämmaren, men jag ville ta det säkra före det osäkra, bilen kanske skulle bli omöjlig att köra tex.. När motor bygget är klart skall jag se över chassi o bromsar, ja jag vet att jag börjar i fel ordning Men det är fan roligare så... _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
Crx karossen är väldigt styv orginal ,trots att du har stort hål bak till bakluckan , när jag hadde min 88a så funderade jag mycke på bakändan , den är ju lite överstyrd ibland men det blev aldrig handling
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Det problemet har inte jag kan jag lova...
Suck, bilen måste nog upp i riktbänk efter en liten insident ;( Det är frågan om bilen kommer ut i sommar.. Någon som har riktbänk eller utrustning att kolla detta? _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
Berätta gärna mer om turbokonverteringen Hur du har/kommer att bygga om motorn med sänkt kompression, insprutning, kam inställning mm mm mm ALLT!!
MKT kul bygge- var själv ute och testade en likadan här i umeå- blev dock ingen affär pga tveksamt skick på motorn.. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
civinco piggyback box
503 cc spridare orginal komp med endast 0,5 bar Skall få det att funka först med grund mappen, sedan åker vi till Rototest för fin inställning och bänkning. Kanske mer motor moddar till nästa år, så jag kan ladda ca 1,0++bar Skämt o sidor, jag ville bara ha lite mer klös samt driftsäkerhet i bygget. _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||
Men Richard ! Knappt hinner jag åka på semester, så sabbar du bilen. Vad hände ? Har du varit ute i skogen och åkt ? M.v.h. Benci P.S. Hoppas du inte har hunnit byta bussningarna än ! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX TURBO projekt | 6229 besök totalt |