Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36 "BMW CUP special" -94
1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (30209 totalt)
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Racebils objekt E36 coupe inköpt i Ludvika.
Ganska rostfritt objekt som varit i vajerräcket.






_________________
Kim Olofsson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Plastkit inhandlat av ACM



_________________
Kim Olofsson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Vad har du mer för planer för denna bil?

_________________
olof Johansson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Bygget är en bra bit på vägen, ska lägga upp lite bilder och info här efterhand men i grova drag så är specen
e36 med GTR breddning M5 s62 motor samt hela drivlinan, XYZ Bromsar och Coiloverkit mm..

_________________
Kim Olofsson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



BMW Cup?

_________________
olof Johansson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Jo det är ju tanken bara den blir snabb nog

_________________
Kim Olofsson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Den ser redan snabb ut....
Välkommen till BMWSC och BMW Cup thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Hej och välkommen! Har du minsta fråga om bygget så kontakta gärna vår reglementsgrupp. Avser du komma till start iår? Vill du ha BMW Cups nyhetsbrev?

_________________
olof Johansson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Tack, tack.
Jo jag kan ta nyhetsbrev olofsson_kim@hotmail.com
Tror inte det blir aktuellt med någon tävling detta året men med lite tur och medvind kanske någon testkörning på bana.

_________________
Kim Olofsson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Montering av plastkit






_________________
Kim Olofsson
Citera
MrDanger
Skärplinge
Här sen Jan 2008
Inlägg: 167



Fy fan vad porrigt! thumbs up

_________________
Daniel Andersson
Garaget
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5304



Detta ska följas!

E36 är lite av en favorit.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462




Skall följas!

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Lite Godis













_________________
Kim Olofsson
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Breddning av hjulhus





Burbygge






_________________
Kim Olofsson
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



var hittade du det där tanklocket?

_________________
Philipp Klement
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.

_________________
Kim Olofsson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Fuchs skrev:
var hittade du det där tanklocket?


http://www.ga1.se/

_________________
Kim Olofsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Supramannen skrev:
kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller


Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36 "BMW CUP special" -94
1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (30209 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande