Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 77 besök senaste veckan (138417 totalt) |
Det är ju mest en komfort-bil med ballongdäck så den är ju inte sådär jättekul när det svänger. Men motorn är verkligen en pärla, den har faktiskt lite av samma karaktär som Miata-motorn fast det är mycket mer av allt. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
I mitt senaste bygge (turbo triken) siktar jag på 400kg/260hk = 1,54kg/hk eller 650hk/ton
obs!!! + förare!! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Trodde jag hade skrivit här.. men, men...
Bruxet: 990kg/112hk= 8,84kg/hk Räser: ca 1240kg/163hk=7,61kg/hk (kommer förhoppningsvis bli lättare ) _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Missat denna tråd, kan ju alltid bidra med lite siffror!
Brux-pendel-Tdi-(rejser): 1060kg 115Hk=9,22 kg/Hk...ja, den drar ju rätt lite iaf.. (Förbrukning snitt 0,54liter/mil) Porschen 1400kg 270Hk =5,18 kg/Hk...suck, det var en del trots allt.. Förbrukning...alldeles för mycke Blandat:1.5l/mil Bana närmare 2l/mil kanske över.. Kan köra på 1l/mil motorväg typ _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
968CS väger väl ca 1340 kilo och har 240hk + ev några till = 5.58 kg/hk
Eftersom Eric skrev bensinförbrukningen på sin törstiga Turbo här ovan så får jag väl bräcka honom lite 0.8-1.0 (max) vid blandad någorlunda laglig körning...bana däremot ledigt 3 liter eller så _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||||
Tack, tack....siffrorna var inte mycke att hänga i granen! Sugmotorn har sina fördelar..jag vet! Har rätt dåligt med underlag på normal, blandad körning, Kör ju mest bankörning med bilen, och i mellan det blir det några svängar på småvägar...knappast normalkörning, eller stadstrafik... > Men när vi var till Gotland i somras körde vi på banan första dagen, sen tankade fullt och körde sen ca 70mil blandad körning, ibland lite fortare...(Bro-rakan) tankade o fick i 70liter..var ändå ganska nöjd.. Men, men, nog om detta, det var ju effekt vi prata.... _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Bil Porsche 944 -83
Vikt (kg) inkl lättning ej klar------ 1080 kg Effekt--------------------------------163 Hk Vikt /effekt--------------------------6.63 kg/hk Vikt, (kg)inkl förare o 10 liter-----1180 kg Effekt---------------------------------163 Hk Vikt / effekt--------------------------7.24 kg/hk Sådär! Men mer lättning väntar.... _________________ |
||||
tja... har ju inte bänkat eller nåt men Jan Carneborn på ENEM lär väl inte ljuga allt för mkt...
Calibra turbo 4wd 250 hk på 1420 kg... -> 5.7 kg/hk enligt regbevis med förare och kvartstank -> 6 kg/hk enligt våg i Lunda (HA eller vad pappersåtervinnings firman heter...) soppaförbrukning har noterats på 0.76 långkörning en gång... annars så är ju 2.5- 3l /mil inte onåbart... edit: massa grejjer blev det ändrat i... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Va, gasar du inte på banan ? Drar nog mycket mer än så tror jag F ö har räserbilen 7.0 kg/hk, 170 inte så vilda hästar..... Bilen är t o m uppviktad för att hamna precis på rätt sida gränsen. Det tråkiga är ju att vildare är roligare och detta är inte så vilt precis. Boulevardräsern (944 S2 cab) är t o m vildare med 6.9 kg/hk Bruxholken är dock synnerligen ovild, 193 hk på 1800 kg Volvo 9.3 kg/hk Allra värst är är dock räserbilsdragaren med efterhängande trailer och räserbil, 2200 kg Chrysler Voyager + 350 kg trailer + 1090 kg tom räserbil + 100 kg extrahjul och verktyg blir sammanlagt ca 3470 kg att fördela på ca 150 hk 3.3 liters V6 ..... ca 25 kg/hk....... _________________ Pär Hylander |
||||
Jag har en helt exakt siffra på vad vår 944a (2,5l N/A) drar runt knutstorp. 135 liter på 247 varv á 2,07km ger 2,64l/min. En turbo lär vara betydligt törstigare än så. För övrigt 150 hk i 970kg bil (utan förare), 6,5kg/hk. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
På både och bilen har jag enligt regbeviset 1430kg/186hk = 7,69 kg/hk.
Inte så häftigt men det är kul ändå |
||||
Jo, jag vet..... ...det var ett önsketänkande!! och gasar, det gör jag, så mycket det bara går... det kan mina bakdäck intyga.. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Trevlig tråd!
Bruksbil: Ford Probe GT - 1340kg/165hk = 8,12kg/hk Hobbybil: Datsun 280ZX - ca1200kg/ca340hk = 3,5kg/hk Projekt: Datsun 240Z med turbo 4:a - <900kg/>400hk =max2,25kg/hk _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
Rejsbilen: 5,35kg/hk
Bruxbilen: 16kg/hk Trots att det är i stort sett samma effekt som i rejsbilen... Raggarbilen: 27kg/hk Trots att den väger prick lika mycket som rejsbilen... Någon som får ihop bilparken? _________________ /Kristian Elisson |
||||
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 77 besök senaste veckan (138417 totalt) |