Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6962 totalt)
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
När säsongen nu så smått börjar närma sig så är det väl dags att slänga upp lite info om bilen.

Bil:
Porsche 944 -84
16500 mil

Motor:
Helt standard och det lär den förbli möjligen med undantag för luftfilter å nått annat smått.

Chassi:
I nuläget helt standar men de närmsta veckorna ska följande monteras...Gula Koni runt om, nya fjädrar som sänker något fram, 27 mm kränghämmare fram (från Turbo S) och justerbar 19 mm bak (från 968 CS). Å så väldigt trevliga justerbara topplager fram (se bild) från Sanden. Just det ja, nyrenoverade bärarmar med Superflexbussningar oxå.

Bromsar:
Stålomspunna bromsslangar
Performance Friction bromsklossar

Övrigt:
OMP stol står och väntar på montering också...ska i innan sommaren är planen...

Det finns inga planer på att tävla i nuläget utan bara köra banmöten å slalom...nog så skoj iofs






_________________
/Patrik Rylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

Slalom på tullinge ser jag thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Exakt

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Rylander, precis en sån bil ska min 924:a bli när den har växt klart...

Läcker! thumbs up Får be att få spana lite på din Heigo-bur när du fått i den, skulle nog vara intressant i 924:an oxå...

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Rylander skrev:
Just det ja, nyrenoverade bärarmar med Superflexbussningar oxå.


fin bil!

Bussningarna, varifrån och vad kostar de?

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
Rylander, precis en sån bil ska min 924:a bli när den har växt klart...

Läcker! Får be att få spana lite på din Heigo-bur när du fått i den, skulle nog vara intressant i 924:an oxå...

/Mangan


Tackar

Å självklart är du välkommen att spana hur mycket som helst...men tyvärr tvivlar jag på att bågen kommer i till den här säsongen...men för eller senare

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
fin bil!

Bussningarna, varifrån och vad kostar de?


Tack

Bussningarna som är av fabrikat Superflex köpte jag av KG Trimning (som håller till i Dalby utanför Lund, dom är mest kända för att syssla med trimning av Volvo). Har för mig att det totalt kostade i runda slängar 600 spänn för bussningarna (enbart fram då)...

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Äntligen är de nya fjäderbenen på plats...





Jäklars vilken skillnad det blev med nya dämpare (Gula Koni), fjädrar och de nya topplagrena...som en ny bil att köra Så fort jag fått tag på några lämpliga bussningar ska de nya kränghämmarna också monteras.

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Hallå Patrik

Är det original fjädertallrikar eller är det special på nåt vis? Det ser ut som original.
Snyggt och prydligt.

Hoppas vi ses i sommar.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Det ser ur som någon har tröttnat på det usla elsystemet i 944an

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
Är det original fjädertallrikar eller är det special på nåt vis? Det ser ut som original.
Snyggt och prydligt.

Hoppas vi ses i sommar.


Japp, det är original fjädertallrikar.

Syns säkerligen på Knutstorp...om inte annat kommer jag ner till SSM

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
Det ser ur som någon har tröttnat på det usla elsystemet i 944an


Tacksamt nog så tröttnade redan nån tidigare ägare å gjorde den hör installationen...peppar peppar så funkar faktiskt allting riktigt bra som det är nu

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Nu har bilen blivit besiktigad (gick hur bra som helst) och fått nya motorfästen...jäklars vilken skillnad, plötsligt står den inte och hoppar på tomgång Slutligen fick jag gjort en ordentlig hjulinställning av K3 å oj vilken skillnad det blev...som en ny bil, enda trista är väl att jag kört omkring hela förra säsongen med helt felinställda hjul Nåväl, bättre sent än aldrig...

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Då får man väl önska grattis
Små justeringar kan göra oerhört för bilens beteende thumbs up och det är alltid lika kul när man får uppleva det.
Jag ser skrämmande likheter med mitt projekt

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Bilen har nu äntligen fått nya kränghämmare 27 mm fram (22 tidigare) och 19 mm justerbara bak (14 mm tidigare)...det tog en himla tid att hitta lämpliga bussningar fram och sen få dem levererade...visade sig att Superflex bussningar till äldre 911:or passade perfekt Nåväl, det var värt väntan för jäklars vilken skillnad...kan klart rekommenderas till alla med äldre 944:or thumbs up

_________________
/Patrik Rylander
Citera
permorris
Sthlm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 21



Inte illa, du kommer ju att köra 8:or runt min 911 . Skall bli kul att träffas och köra lite bana.

/Per

_________________
Per Morris Östling
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
Inte illa, du kommer ju att köra 8:or runt min 911 . Skall bli kul att träffas och köra lite bana.


Ha ha, knappast...men jag ska göra mitt bästa

Borde vi inte ha fasta Porscheparkeringar på jobbet

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Hallå Patrik

Värmer du upp i garaget inför säsongen?

Jag undrar var du fick tag i din Heigo-båge?
I Svedala eller beställt från Dyzzglant?

Vi ses
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Har ju helt missat det här inlägget...just nu står bilen mest å gömmer sig i garaget men innan säsongen ska en ny kylarfläkt på plats i alla fall. Annars är det egentligen ingenting som ska fixas. Satsar på att köra så mycket som möjligt i år och inte göra så stora förändringar...r-däcken ska på också iofs så det blir ju en uppdatering i alla fall!

Bågen köpte jag begagnad här i Svedala...fast den är numera i Magnus Karlssons ägo istället...hade temporärt hjärnsläpp när jag sålde den



_________________
/Patrik Rylander
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Rylander skrev:
Bilen har nu äntligen fått nya kränghämmare 27 mm fram (22 tidigare) och 19 mm justerbara bak (14 mm tidigare)...det tog en himla tid att hitta lämpliga bussningar fram och sen få dem levererade...visade sig att Superflex bussningar till äldre 911:or passade perfekt Nåväl, det var värt väntan för jäklars vilken skillnad...kan klart rekommenderas till alla med äldre 944:or thumbs up



Har samma problem som du har.. svårt att hitta bussningar till allt
Utzon hade till länkarmarna .. men sen har jag inte hittat mer till framvagnen (har ingen stor koll på vart alla bussningar sitter heller, nybörjare o dumihuvvet som man är)


så var hittade du superflex bussningarna? och specifikt vad för bussningar köpte du (om du orkar skriva ner det, och till vilken årsmodell av 911 du köpte till)..

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Superflexbussningarna är köpta av KG Trimning i Dalby (ligger utanför Lund), www.kgtrimning.com.

Till bärarmarna fram (gäller bilar med plåtbärarmar) så heter bussningarna SF-0647 (främre bussning, 170 kr/st) och SF-0648 (bakre bussning, 130 kr/st). Sen till kränghämmarna så köpte jag en bussning som heter SPF1450/XX (där XX kan vara allt från 10 till 30 mm beroende på hur tjocka kränghämmare man har). Har för mig att det var ytterligare nån bussning men jag kommer tyvärr inte ihåg det på rak arm...kan kolla i garaget vid tillfälle.

Ett tips är att kolla på Superflex hemsida också, www.superflex.co.uk.

Lycka till med letandet!

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6962 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande