Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Tierp Arena - 2080m. Slutgiltig banlayout släppt + video | << 1, 2, 3, 4, 5 4 besök senaste veckan (44271 totalt) |
Dock finns det en liten men ack så avgörande skilnad mellan murar på Tierp och räcken på Ringen åtminstone för egen del.
Jjag är övertygad om att jag skulle ha skitkul på ringen en heldag i 90%-tempo. Men på en trackday här hemma i Sverige kan man ju hinna väl över 100 varv på en dag och då vill jag inte puttra runt på halvfart efter ett tag. _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||
Montera husvagnsspeglar så kan ni känner er fram vart murarna är.
"Morrhår" på främre kofångaren? |
||||
Haha! Riktigt bra idé faktiskt Time Attack deltävling 2 är på just Tierp och då vill man ju köra 100%.. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
http://en.wikipedia.org/wiki/Curb_fe |
||||
Murarna ni pratar om var inte direkt något man tänkte på när man körde. det går förhållandevis långsamt där.
Det som var riktigt hårigt var den enormt stora däckstraven i chikanen på bakrakan. Där skulle man trä in bilen med mm passning i ca 140-160 km/h. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Var uppe och testade Tierp för första gången förra helgen och jag var ganska besviken på hur ojämn den var både vid skarpa hårnålen vid depåavfarten samt 180gradaren långt uppe där man rundar startplattan på dragstripen.
Bilen formligen studsade fram. Någon som vet om det finns planer på att rätta till detta? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Måste tyvärr säga detsamma, rallycrossbil hade varit lämpligare åkdon _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det såg så ut även på TTA-racet förra året och då var det ju knappt så det slutat ryka om det innan tävlingen kördes. Har det blivit ännu sämre månne?
F.ö. är jag otroligt impad av denna enorma anläggning dom fått ihop på rekordtid. Mycket verkstad och lite snack om man säger så Inbillar mig att med den inneboende kraften fixar dom nog även detta. Vad mer är så behöver bandesignen ses över så man slipper nålsögon i 160 knyck. Nog finns möjligheterna med bättre utnyttjad befintlig yta utan att behöva lägga till så mycket ny asfalt IMHO _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Höj bilen max o ta med njurbälte, jag skojar inte! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Jag körde ju en BMW 325 med rensad inredning och sittastillstol men annars antagligen mer eller mindre som den kom från Blocket.se typ. Jag hade svinkul och led inte det absolut minsta av det ni flera stycken upplevde. Bara vid vändningen vid depåinfarten fanns det ett litet svagt krön man tog sig över för att landa efteråt mitt i svängen. Reflekterade inte ÖHT att det skulle vara ojämnt annars, vilket låter nästan absurt men har nog sin fullständiga förklaring: Det var nog originalchassi med många många körda mil och dessutom tämligen slut dämpare (vänster bak var obefintlig med komiskt innerhjulsspinn/en-hjuls-hoppande vid gaspådrag i vänstersvängar Så frågan är hur mjuk en bil behöver vara för att funka och vara kul på Tierp? Hade vart kul att testa om CSL'en var mjuk nog så att säga. Eller Jannes M3 med Öhlins Road&Track som man kunde rattat lite på inställningarna och testat Hoppeligen återkommer vi i ämnet, Timeattack.nu kör ju en deltävling där. Känns lite scary med CSL'en om jag ska vara helt ärlig. Beror iof mycket på hur man kommer sätta chikaner osv. _________________ Magnus Thomé |
||||
Dessutom har man en ball lång "bana" utritad i maskindepån helt fritt från hinder. Perfekt slalom eller driftingplats Har frågat vad det kostar att hyra bara maskindepån för lite slalom / sladd. Väntar på svar. _________________ Magnus Thomé |
||||
Har kanske 4 cm markfrigång, låter som att man får puttra runt Tierp på TA-tävlingen där _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Allmänt banåkaforum Tierp Arena - 2080m. Slutgiltig banlayout släppt + video | << 1, 2, 3, 4, 5 4 besök senaste veckan (44271 totalt) |